AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #61 Del Skrevet 2. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva skal man kaste søppel i ? Har noen noe godt forslag? Bruker handlenett men må uannsett kjøpe poser til søppel . Anonymkode: 47989...ebe Du får ruller med grå søppelposer på Kiwi til 10,90. Det er vel ca 25 poser i en slik rull, og det er mye billigere pr stk enn disse posene til 1,60 pr stk. Anonymkode: 36f94...a44 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #62 Del Skrevet 2. juni 2019 Jeg liker at alle butikker tar betalt for posene, for det betyr at de må spørre slik at jeg enkelt kan si nei. Jeg har nesten alltid med meg handlenett, veske eller sekk, og trenger ikke så mange plastposer. De gangene jeg ikke har med pose må jeg kjøpe, og da brukes posen om igjen. Plastposer er vanntette, og kan derfor brukes når man trenger å beskytte noe mot regn. De avslutter sitt liv som søppelpose. Jeg bruker også fruktposer som søppelpose, og siden de er mye mindre og tynnere går det da mindre plast enn om jeg bruker handleposer (jeg hiver ut restavfallet fordi det lukter, ikke fordi posen er full). Fruktposer gjenbruker jeg også til å pakke inn boller og ting i fryseren, så sliper jeg å bruke helt nye poser til dette. Papirposer liker jeg ikke, for jeg får ikke gjenbrukt dem. Det finnes ingen situasjoner der jeg kunne brukt en papirpose hvor en stoffpose ikke fungerer bedre. Anonymkode: a81cd...b51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 2. juni 2019 #63 Del Skrevet 2. juni 2019 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Var på shopping i dag. La merke til at alt jeg kjøpte kom i papirposer, kjøpte stort sett klær og interiør. Likte godt de posene, veldig greie poser sånn rent utseendemessig og kvalitetsmessig. Prisen er vel rundt 2-3 kr per pose. I utgangspunktet tenker man vel at det er bedre og mer miljøvennlig med papirposer, men man må jo uansett ha hvite plastposer til søpla? Restavfallet her går jo i hvit pose som man ikke får fra gjenvinningsstasjonen. Anonymkode: 3f9b9...1a7 Papirposer er dårligere for miljøet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husholdning1 Skrevet 2. juni 2019 #64 Del Skrevet 2. juni 2019 3 minutter siden, Fru Uperfekt skrev: Papirposer er dårligere for miljøet I hvilket miljøregnskap? I miljøregnskapet "klimautslipp" eller i miljøregnskapet forsøpling/netbrytingstid eller i begge disse? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #65 Del Skrevet 2. juni 2019 God lesning for en ansatt som tar betalt for pose. Takk Anonymkode: 1fc6e...53b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FactsOverFeelings Skrevet 2. juni 2019 #66 Del Skrevet 2. juni 2019 Bare bra det, men det forandrer nok lite på idiotene som forsøpler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #67 Del Skrevet 2. juni 2019 4 timer siden, Husholdning1 skrev: I hvilket miljøregnskap? I miljøregnskapet "klimautslipp" eller i miljøregnskapet forsøpling/netbrytingstid eller i begge disse? I totalregnskapet. Anonymkode: 21dea...817 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 2. juni 2019 #68 Del Skrevet 2. juni 2019 4 timer siden, Husholdning1 skrev: I hvilket miljøregnskap? I miljøregnskapet "klimautslipp" eller i miljøregnskapet forsøpling/netbrytingstid eller i begge disse? Samlet en må tross alt se hele regnestykket Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #69 Del Skrevet 4. juni 2019 On 6/2/2019 at 4:09 PM, Fru Uperfekt said: Papirposer er dårligere for miljøet Virkelig? Norge eksporterer all plast som samles inn, og vi vet ikke hvorvidt det faktisk blir resirkulert eller dumpes og kommer på avveie. En papirpose kan iallefall ikke havne i havet! https://www.minervanett.no/om-du-vil-redde-havet-bor-du-slutte-a-kildesortere-plast/?fbclid=IwAR0GX1uMReTaOTYAbuocl4p8eiS4BwnAP-K85XAyQQwBHlnKDF5yHNxi9bs Anonymkode: d5148...a0f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #70 Del Skrevet 4. juni 2019 Så et program med en eller annen dude som sa at her i Norge var plastposer bedre enn papir fordi de aller fleste posene her i landet havner i søpla og ikke i naturen fordi vi bruker posene til restavfall mm Anonymkode: b68f9...6b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måbarefåsiat... Skrevet 4. juni 2019 #71 Del Skrevet 4. juni 2019 Dere som bare bruker handle etter; hva bruker dere til søppel? Vi har overskudd på plastposer, men de fra dagligvare kan vi bruke som søppelposer. De fra klesbutikker er ikke brukandes til noe, de går ikke an å knyte. Så handlenett er fint det, men... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #72 Del Skrevet 4. juni 2019 Jeg liker ikke å betale for plast pose når jeg handler i butikk. Er ikke lov heller! Anonymkode: ffd1e...766 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måbarefåsiat... Skrevet 4. juni 2019 #73 Del Skrevet 4. juni 2019 On 6/2/2019 at 3:42 PM, AnonymBruker said: Du får ruller med grå søppelposer på Kiwi til 10,90. Det er vel ca 25 poser i en slik rull, og det er mye billigere pr stk enn disse posene til 1,60 pr stk. Anonymkode: 36f94...a44 Men mengden plast går ikke ned på den måten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #74 Del Skrevet 4. juni 2019 På 1.6.2019 den 15.41, AnonymBruker skrev: Reagerte på det samme, og ba om en stor i stedet, siden jeg likevel måtte betale den. Aldri måttet betale for posen i klesbutikkene før. Blir vel sekk eller bag med når jeg skal handle klær fra nå av da. Men matvarene skal jeg ha pose til. Selv om jeg har handlenett. Må jo ha noe å kaste søppel i. Orker ikke å vaske dunker. Det er ekkelt. Anonymkode: fedf5...951 Det finnes miljøvennlige plastposer for søppel som du får kjøpt det hender jeg tar pose i butikken likevel, men som regel bruker jeg tøypose. Anonymkode: a8bd2...c88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vox_populi Skrevet 4. juni 2019 #75 Del Skrevet 4. juni 2019 På 1.6.2019 den 20.02, Frostrose skrev: Enig! Samme gjelder klær, sko og andre ting! Jeg nekter å betale om det står "Nike" på genseren eller "Lene Bjerre" på potteskjuleren. Da skal jeg ha den gratis! Og bil! På min så sto det NISSAN med 30 cm høye bokstaver. Den skulle jeg ha hatt gratis! Jeg er nemlig en så framstående person at om noen ser meg kjøre rundt i en slik, tenker alle: "Oi, så DEN bilen har han! Da blir jeg nødt til å få meg maken". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #76 Del Skrevet 4. juni 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg liker ikke å betale for plast pose når jeg handler i butikk. Er ikke lov heller! Anonymkode: ffd1e...766 EU krever at butikker tar betalt for posene sine. Anonymkode: 1fc6e...53b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #77 Del Skrevet 4. juni 2019 2 timer siden, Måbarefåsiat... skrev: Men mengden plast går ikke ned på den måten. De posene er mye tynnere enn vanlige bæreposer. Anonymkode: 36f94...a44 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #78 Del Skrevet 4. juni 2019 Jeg vil anta at om butikkene nå hadde fått alternativ til kundene, med reklame eller uten på posene sine så hadde lett prisen blitt doblet på den uten. Da skulle jeg likt å sett hvor mange som valgte den uten. Blir vinn vinn. Billigere pose mot reklame. Og det er ikke ofte en får pose uten uansett så hvorfor være så sta. Alt du eier og har fronter du om du vil eller ei. Anonymkode: 1fc6e...53b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne67 Skrevet 4. juni 2019 #79 Del Skrevet 4. juni 2019 I matbutikken har de ofte pappesker det har vært frukt o.l. i som de setter fram til å ha varer i. Jeg bruker ofte de når jeg handler mye. Ellers har jeg handlenett fra Kiwi jeg bruker, om jeg husker på å ta det med. I klesbutikkene husker jeg sjelden på å ta med nett. Om jeg har handlet ett sted, så bare putter jeg varene fra neste sted oppi der. Unødvendig med flere poser som regel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #80 Del Skrevet 4. juni 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg liker ikke å betale for plast pose når jeg handler i butikk. Er ikke lov heller! Anonymkode: ffd1e...766 Det er norsk lov å ta betalt for handleposer ja. Anonymkode: e3456...a8c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå