Frostrose Skrevet 1. juni 2019 #21 Del Skrevet 1. juni 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det at de mener vi skal betale for deres reklame er hårreisende. Poser uten logo er helt greit å betale for. Med logo burde være gratis. Anonymkode: d1bbd...cb3 Enig! Samme gjelder klær, sko og andre ting! Jeg nekter å betale om det står "Nike" på genseren eller "Lene Bjerre" på potteskjuleren. Da skal jeg ha den gratis! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 1. juni 2019 #22 Del Skrevet 1. juni 2019 Bryr meg ikke. Trenger jeg en bærepose, betaler jeg gladelig for den. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #23 Del Skrevet 1. juni 2019 Helt i orden. Har brukt handlenett i mange år når jeg handler i dagligvarebutikk. Nå bruker jeg det i andre butikker også. Anonymkode: c4b1a...c3e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abc123detvardet Skrevet 1. juni 2019 #24 Del Skrevet 1. juni 2019 (endret) 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det at de mener vi skal betale for deres reklame er hårreisende. Anonymkode: d1bbd...cb3 Ser ikke helt hvordan du reklamerer. Å gå med en Kiwi-pose for eksempel viser kun at du har handlet på Kiwi, og alle i Norge vet om navn på alle matbutikker, og du kan ikke se innholdet i posen. Endret 1. juni 2019 av abc123detvardet 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #25 Del Skrevet 1. juni 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var på shopping i dag. La merke til at alt jeg kjøpte kom i papirposer, kjøpte stort sett klær og interiør. Likte godt de posene, veldig greie poser sånn rent utseendemessig og kvalitetsmessig. Prisen er vel rundt 2-3 kr per pose. I utgangspunktet tenker man vel at det er bedre og mer miljøvennlig med papirposer, men man må jo uansett ha hvite plastposer til søpla? Restavfallet her går jo i hvit pose som man ikke får fra gjenvinningsstasjonen. Anonymkode: 3f9b9...1a7 Man får kjøpt bio-søppelposer på Extra,Europris,Ikea samt flere andre steder,på tykke ruller. Passer pefekt i søppeldunken,billig,å bedre for miljøet. Gjenbruksnett til vanlig handling,evt papirposer. 👍 Anonymkode: f859e...0c1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #26 Del Skrevet 1. juni 2019 Det er faktisk norsk lov at ta betalt for poser, all overskudd fra poser solgt i klesbutikker går til handelens miljøfond. Forbruket i kjeden jeg arbeider i har reduserts med nesten 70% så at man tar betalt for poser lønner seg virkelig ur miljøhensyn. Hvis man absolutt ikke vil ha pose med logo på får man passe på at ta med pose selv. Anonymkode: e3456...a8c 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #27 Del Skrevet 1. juni 2019 Har handlenett, men bruker det aldri. Synes det er teit at klesbutikkene har begynt å ta betaling for posen også, men må jo ha den, så da kjøper jeg. Trenger poser til søppel også, så kjøper det også når jeg handler. Orker ikke vaske søppeldunkene fordi jeg ikke hadde poser. Det synes jeg er ekkelt. Anonymkode: fedf5...951 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lama_Drama Skrevet 1. juni 2019 #28 Del Skrevet 1. juni 2019 Posen er en vare, selvfølgelig skal jeg betale for den. Jeg får ikke en genser gratis fordi den har en kleshenger trykket på brystet heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #29 Del Skrevet 1. juni 2019 1 minutt siden, Lama_Drama skrev: Posen er en vare, selvfølgelig skal jeg betale for den. Jeg får ikke en genser gratis fordi den har en kleshenger trykket på brystet heller. De er fine, men koster litt for mye. Anonymkode: fedf5...951 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #30 Del Skrevet 1. juni 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var på shopping i dag. La merke til at alt jeg kjøpte kom i papirposer, kjøpte stort sett klær og interiør. Likte godt de posene, veldig greie poser sånn rent utseendemessig og kvalitetsmessig. Prisen er vel rundt 2-3 kr per pose. I utgangspunktet tenker man vel at det er bedre og mer miljøvennlig med papirposer, men man må jo uansett ha hvite plastposer til søpla? Restavfallet her går jo i hvit pose som man ikke får fra gjenvinningsstasjonen. Anonymkode: 3f9b9...1a7 Papirposer er ikke mer miljøvennlig sett fra produksjons siden, det er kun hvis du sammenligne nedbrytningen i naturen. De fleste plastposer produseres idag av gjenbrukt materiale og spillplast. Energiforbruket er større ved produksjon av papir enn plastposer. Anonymkode: e3456...a8c 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #31 Del Skrevet 1. juni 2019 Jeg bryr meg ikke om prisen, synes det er et bra tiltak for miljøet hvis det får folk til å folk tenke seg om. Jeg har selv begynt å ta med meg tøyposer. Men det som virkelig går meg på nervene er all den unødvendige plastikken maten ellers er pakket inn i, som igjen gjør at jeg trenger søppelposer... Anonymkode: c2c55...97c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husholdning1 Skrevet 1. juni 2019 #32 Del Skrevet 1. juni 2019 (endret) Man står fritt til å selge varene til den pris man finner for godt. Ingen reagerer på at det er Coca-Cola-lpgo på en brusflaske de kjøper. Det er ikke mer grunn til å reagere på en logo på bæreposene. Endret 1. juni 2019 av Husholdning1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #33 Del Skrevet 1. juni 2019 Synes egentlig det er bra. Det pushet meg til å endelig å begynne å bruke handlenett. Så nå har jeg enormt mye mindre plastavfall. Håper det gjelder for flere mennesker. Anonymkode: b38dd...834 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 1. juni 2019 #34 Del Skrevet 1. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men det som virkelig går meg på nervene er all den unødvendige plastikken maten ellers er pakket inn i, som igjen gjør at jeg trenger søppelposer... Og pappeskene. Jeg synes jeg går i skytteltrafikk mellom leilighet og de forskjellige avfallscontainerne. Supereksemplet er tannkremtuber. Tannkremen er allerede i forseglet tube. Hvorfor trenger de papp utenpå der igjen? Grrrr. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #35 Del Skrevet 1. juni 2019 1 minutt siden, Cata skrev: Og pappeskene. Jeg synes jeg går i skytteltrafikk mellom leilighet og de forskjellige avfallscontainerne. Supereksemplet er tannkremtuber. Tannkremen er allerede i forseglet tube. Hvorfor trenger de papp utenpå der igjen? Grrrr. Man får kjøpt flere typer tannkrem uten pappemballasje utenpå tubene. Anonymkode: 36f94...a44 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 1. juni 2019 #36 Del Skrevet 1. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Man får kjøpt flere typer tannkrem uten pappemballasje utenpå tubene. Anonymkode: 36f94...a44 Men ikke Sensodyne som jeg bruker. Mener de hadde "bare tuber" en stund, men så begynte de med esker igjen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #37 Del Skrevet 1. juni 2019 Akkurat nå, Cata skrev: Men ikke Sensodyne som jeg bruker. Mener de hadde "bare tuber" en stund, men så begynte de med esker igjen. Jeg forstår. Man kan legge igjen emallasjen i butikken Anonymkode: 36f94...a44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #38 Del Skrevet 1. juni 2019 3 minutter siden, Cata skrev: Og pappeskene. Jeg synes jeg går i skytteltrafikk mellom leilighet og de forskjellige avfallscontainerne. Supereksemplet er tannkremtuber. Tannkremen er allerede i forseglet tube. Hvorfor trenger de papp utenpå der igjen? Grrrr. Da er det du som velge en annen tannkrem, det er jo langt mellom tannkremene som selges med pappemballasje. Anonymkode: de856...a8c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 1. juni 2019 #39 Del Skrevet 1. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Da er det du som velge en annen tannkrem, det er jo langt mellom tannkremene som selges med pappemballasje. Anonymkode: de856...a8c Kommer ikke på tale. De andre jeg har prøvd gir meg ising i tennene. Bare tannhalser etter for intensiv pussing gjennom årene. Sensodyne holder det noenlunde i sjakk. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #40 Del Skrevet 1. juni 2019 Grønn hverdag oppfordret folk i en kampanje for noen år siden, til å legge igjen all unødvendig pappemballasje i butikkene (for å prøve å få endret på unødvendig emballering av varene). Anonymkode: 36f94...a44 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå