AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #1 Del Skrevet 1. juni 2019 (endret) at bæreposer koster penger i dag? Og hvorfor skal de ikke koste noe og ikke innebære reklame for butikkene? Evt. omvendt Anonymkode: 1fc6e...53b Trådtittelen er endret. Perelandra, mod. Endret 1. juni 2019 av Perelandra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #2 Del Skrevet 1. juni 2019 Aldri brukt poser, så bryr meg egentlig ikke. Men synes det er greit, så tenker folk seg om Anonymkode: fba14...162 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hesya Skrevet 1. juni 2019 #3 Del Skrevet 1. juni 2019 Aldri brydd meg om en bærepose koster penger, med reklame eller ei. Men ble litt overrasket over at Lindex tar 2,- for en liten pose man bare får en bh og et par sokker oppi. Hva tar de for de store posene? 🙄 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #4 Del Skrevet 1. juni 2019 For min del kunne de ha kosta enda mere uavhengig om det er reklame eller ikke. Anonymkode: bbec5...d7a 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #5 Del Skrevet 1. juni 2019 Butikkene må jo også kjøpe inn posene! Anonymkode: a88fa...461 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #6 Del Skrevet 1. juni 2019 8 minutter siden, Hesya skrev: Aldri brydd meg om en bærepose koster penger, med reklame eller ei. Men ble litt overrasket over at Lindex tar 2,- for en liten pose man bare får en bh og et par sokker oppi. Hva tar de for de store posene? 🙄 Reagerte på det samme, og ba om en stor i stedet, siden jeg likevel måtte betale den. Aldri måttet betale for posen i klesbutikkene før. Blir vel sekk eller bag med når jeg skal handle klær fra nå av da. Men matvarene skal jeg ha pose til. Selv om jeg har handlenett. Må jo ha noe å kaste søppel i. Orker ikke å vaske dunker. Det er ekkelt. Anonymkode: fedf5...951 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #7 Del Skrevet 1. juni 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: at bæreposer koster penger i dag? Og hvorfor skal de ikke koste noe og ikke innebære reklame for butikkene? Evt. omvendt Anonymkode: 1fc6e...53b Jeg tenker at engangsposer skulle vært forbudt sammen med andre ubrukelige engangs-ting. Ta med pose i lomma. Koster deg null kalorier. Når en glemmer det og må kjøpe pose synes jeg den kunne koste 1-5 hundrelapper - omtrent som en bot - summen kunne gå uforkortet til plastrydde-aksjoner. Anonymkode: 3e720...0b7 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yuumi Skrevet 1. juni 2019 #8 Del Skrevet 1. juni 2019 Syntes det er bra. Folk får kjøpe seg nett og ta med, så slipper man å tenke på det 😄 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
applestories Skrevet 1. juni 2019 #9 Del Skrevet 1. juni 2019 På dagligvarebutikker tenker jeg ikke over det da det har vært slik så lenge jeg kan huske. Legger bedre merke til det på andre butikker der alt gjerne er priset 199,- eller 249,- , og summen blir 201,- eller 251,-. Disse butikkene har "alltid" prisen på poser som en driftskostnad, mens nå skal kostnaden ut av dette budsjettet og over på forbruker. Det gjør at jeg blir enda mer bevisst på om jeg trenger pose eller ikke. Siden jeg var det fra før av så koster det meg ikke mange kronene. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #10 Del Skrevet 1. juni 2019 Det koster jo å produsere posene. Og det er nå ikke verre enn å ta med et gjenbruks-handlenett. Om du ikke vil være gratis reklame(dog synes jeg det ikke er hva du bør bekymre deg over i denne sammenheng) er det ikke verre enn å gå ut av butikken og vrenge posen. At de tar betalt får kanskje folk til å tenke seg litt mer om før de takker ja til pose. Var i byen i går, handlet meg bikini, truser, shorts, solkrem, linser og sytråd, pakket alt i veska og sparte miljøet for et par plastposer. Synes plast-bruken har gått helt over styr. Kommer liksom ikke unna det heller, kan ikke kjøpe en agurk eller en paprika uten at det kommer i plast! Anonymkode: 6e6ae...247 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #11 Del Skrevet 1. juni 2019 Bryr meg ikke. For distre til å huske på å ta med handlenett hver gang jeg er i butikken. Og i klesbutikker så bare sier jeg ja og glemmer at det koster penger. Om jeg ikke alt har en veske eller en annen pose å putte det i da. Anonymkode: 41c02...3c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
applestories Skrevet 1. juni 2019 #12 Del Skrevet 1. juni 2019 Å ta betalt for poser i klesbutikker ville nok ikke fungert for 10 år siden, før alle begynte å bruke kort. Da måtte isåfall prisene på varene senkes en krone eller to - 199,- blir satt for å virke billigere, men om man så må lete etter kronestykker for å betale 201,- i kassen ville det skapt mest irritasjon. Når vi drar kortet merker vi ikke sånt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 1. juni 2019 #13 Del Skrevet 1. juni 2019 Trådtittelen er endret og tråden gjenåpnet. Perelandra, mod. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 1. juni 2019 #14 Del Skrevet 1. juni 2019 Det jeg savner i dagligvarebutikker er et system som finner ut hvor mange poser jeg trenger. Når handlevogna er full og jeg betaler tusenvis av kroner betyr prisen på posen ingenting, men å stå der med for få poser er ergerlig. Det burde være enkelt, alle varene ligger inne med et volum, så er det lett å regne ut antall poser. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 1. juni 2019 #15 Del Skrevet 1. juni 2019 3 timer siden, Emblja skrev: Syntes det er bra. Folk får kjøpe seg nett og ta med, så slipper man å tenke på det 😄 Enig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 1. juni 2019 #16 Del Skrevet 1. juni 2019 Har ikke noe forhold til det annet enn at jeg synes det er mildt irriterende. Må jeg ha pose, så må jeg. Sannsynligheten for at det som skal i posen er vesentlig dyrere enn selve posen så jeg synes godt jeg kunne fått den "attpå handelen" (altså at posepriser i praksis er innbakt i vareprisene). Når jeg prøver å begrense antall poser så er det uavhengig av prisen, og rett og slett fordi jeg ikke vil ha fler poser i hus enn det som går med som søppelposer og et par ekstra til skoposer når jeg pakker kofferten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #17 Del Skrevet 1. juni 2019 Jobber i klesbutikk og blir kjeftet huden full nesten hver dag pga dette, så jeg hater at posene koster penger. Rent privat bryr jeg meg ikke og betaler gladelig for poser Anonymkode: 9cfba...673 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #18 Del Skrevet 1. juni 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jobber i klesbutikk og blir kjeftet huden full nesten hver dag pga dette, så jeg hater at posene koster penger. Rent privat bryr jeg meg ikke og betaler gladelig for poser Anonymkode: 9cfba...673 Dumme folk. Ikke din feil at det koster penger. Anonymkode: 41c02...3c0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #19 Del Skrevet 1. juni 2019 Det at de mener vi skal betale for deres reklame er hårreisende. Poser uten logo er helt greit å betale for. Med logo burde være gratis. Anonymkode: d1bbd...cb3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #20 Del Skrevet 1. juni 2019 Var på shopping i dag. La merke til at alt jeg kjøpte kom i papirposer, kjøpte stort sett klær og interiør. Likte godt de posene, veldig greie poser sånn rent utseendemessig og kvalitetsmessig. Prisen er vel rundt 2-3 kr per pose. I utgangspunktet tenker man vel at det er bedre og mer miljøvennlig med papirposer, men man må jo uansett ha hvite plastposer til søpla? Restavfallet her går jo i hvit pose som man ikke får fra gjenvinningsstasjonen. Anonymkode: 3f9b9...1a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå