AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #1 Skrevet 1. juni 2019 Som sykepleier. Jeg er så redd! Har kjempedårlig selvtillit pga. kompleks Ptsd. Er så livredd for å gjøre feil. Har jo fått gode tilbakemeldinger da jeg var der i praksis, men føler ikke at sjefen stoler på meg siden jeg er en ganske rolig og stille person. Føler jeg gjør en dårlig jobb.. Det er mange pasienter, mye å holde styr på og mange skikkelig sterke personligheter blant personalet. Elsker pasientene, men synes det er så skummelt med så mye ansvar. Jeg har jobbet i andre jobber tidligere som student, som jeg har mestret. Men denne jobben takler jeg ikke. Har så angst! Får ikke sove, har panikkanfall hele tiden og vil bare rømme landet. Hva skal jeg gjøre? Har vakter til september og 3 mnd. oppsigelse. Shit, dette er fælt. Hilsen livredd nyutdannet jente 25 Anonymkode: d6688...f45
Cata Skrevet 1. juni 2019 #2 Skrevet 1. juni 2019 Når begynte du? Husk det er helt normalt å være livredd de tre første månedene i ny jobb. Da jeg begynte i min første heltidsjobb hadde jeg mageknip av skrekk de første tre månedene, og så begynte det å demre for meg at jeg faktisk fikk til et og annet og ikke var komplett dust, slik jeg først hadde trodd. Det tar et år å komme skikkelig inn i en ny jobb. De første 3 mnd. er kaos og man aner knapt hvem man er eller hvor man er. Mellom 3-6 måneder begynner man å føle at man kanskje ikke er helt feilplassert likevel 6-12 måneder og man begynner å føle "Hei, jeg kan faktisk litt. Jeg kan bidra." Og etter et år er man inne i både systemer og arbeidsoppgaver og tilværelsen er blitt ganske OK igjen . 6
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2019 #3 Skrevet 15. oktober 2019 Jeg ser at det er en stund siden dette ble skrevet, og lurer på hvordan det har gått? Anonymkode: 43590...b49
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå