AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #1 Skrevet 1. juni 2019 Jeg endte opp med å kjøpe en pose skivet lam fra frysedisken igår. Jeg spiser ikke kjøtt til vanlig, men må lage noe av dette idag til mannen min. Står på pakken at de bare skal stekes, det er forholdsvis små biter. Tenkte først å lage en slags grønnsakssuppe med disse lammeskivene. Men er det noe mer spennende jeg kan lage av det?? Trenger tips, da jeg sjelden lager kjøtt.. Anonymkode: 8d94b...b58
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #2 Skrevet 1. juni 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg endte opp med å kjøpe en pose skivet lam fra frysedisken igår. Jeg spiser ikke kjøtt til vanlig, men må lage noe av dette idag til mannen min. Står på pakken at de bare skal stekes, det er forholdsvis små biter. Tenkte først å lage en slags grønnsakssuppe med disse lammeskivene. Men er det noe mer spennende jeg kan lage av det?? Trenger tips, da jeg sjelden lager kjøtt.. Anonymkode: 8d94b...b58 La meg google det for deg. ;) Anonymkode: 90425...f07 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #3 Skrevet 1. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: La meg google det for deg. ;) Anonymkode: 90425...f07 Jaha, så du tror "oppskivet lam" er relevante søkeord? Hva slags stykningsdel på dyret er det? TS: Det har litt å si hva slags del av dyret du har kjøpt. Beskrivelsen din er altfor upresis. Er det beinfrie stykker, eller med bein? Er det lår, bog eller noe annet? Anonymkode: f9cdb...92b
Brunhilde Skrevet 1. juni 2019 #4 Skrevet 1. juni 2019 Lam er godt i indisk mat, kanskje du kan lage en eller annen indisk gryte med ris til mannen din.
misssssnorway Skrevet 1. juni 2019 #5 Skrevet 1. juni 2019 Hva med en lammecurry eller greske gyros?😊
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #6 Skrevet 1. juni 2019 Det er små biter, uten bein. Som sagt, jeg spiser ikke kjøtt selv. Bare fant noe i frysedisken på Rema1000, hvor de har ferdig oppskåret biter av lam og okse. Men jeg vet lite om hva jeg kan lage av det. Anonymkode: 8d94b...b58
C-girl Skrevet 2. juni 2019 #7 Skrevet 2. juni 2019 Regner med det er lammeskav du har kjøpt, det kan du bruke til gryterett som du serverer med f.eks ris eller potetstappe. Google "lammeskav" så dukker det nok opp mange oppskrifter
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #8 Skrevet 2. juni 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er små biter, uten bein. Som sagt, jeg spiser ikke kjøtt selv. Bare fant noe i frysedisken på Rema1000, hvor de har ferdig oppskåret biter av lam og okse. Men jeg vet lite om hva jeg kan lage av det. Anonymkode: 8d94b...b58 Da foreslår jeg at du lager noe du vanligvis ville laget og likt. Og så bare tilsetter du lammet som var det gulrot eller potet. Feks i lasagne, i moussaka, i suppe eller i gryte - stapp kjøttet i og krydre godt ås det får smak. Husk endel syre til lam - ellers smaker det fort emment (sitron, tomat eller appelsin funker alle fjell). Anonymkode: 61270...d6f
Jerry Lee Skrevet 2. juni 2019 #9 Skrevet 2. juni 2019 Lammelapskaus slo meg. Men du har nok lagd noe nå. 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå