AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #1 Skrevet 1. juni 2019 Til høsten starter jeg på 4.studieår på femårig masterutdanning GLU 1-7. Fra tidligere har jeg en bachelor innen helse. Tenker det er på tide å melde meg som ringevikar på en skole for å få mer erfaring enn bare praksis. Men så var det denne lønnen da. Per dags dato jobber jeg innen helsevesenet, og er usikker på hvor mye jeg kommer til å gå ned i lønn ved å jobbe på en skole da jeg fortsatt er student. Synes lønn alltid er et ubehagelig tema å snakke med arbeidsgiver om, vil helst ikke ringe rektor på en skole å spørre om dette. Kanskje er jeg litt teit der, men men. Meg i et nøtteskall. Anonymkode: 580f0...f12
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #2 Skrevet 1. juni 2019 Jeg begynte som ringevikar da jeg gikk førsteåret og fikk(får) 250kr timen som lærervikar, hvis det gir deg en liten pekepinne hverfall! Anonymkode: 8e5c3...92a
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #3 Skrevet 1. juni 2019 56 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg begynte som ringevikar da jeg gikk førsteåret og fikk(får) 250kr timen som lærervikar, hvis det gir deg en liten pekepinne hverfall! Anonymkode: 8e5c3...92a Hva slags skole underviser du ved? Jeg var vikar ved ungdomsskole da jeg tok PPU. Lønna for vikartimer varierte ut i fra hvilket fag jeg underviste i. Fra rett over 300,- pr. undervisningstime til i underkant av 400,-. En liten del av stillingen min var er fast vikariat og der var lønna 386.000,- i året i en 100% stilling. Anonymkode: 58f1c...dc4
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #4 Skrevet 1. juni 2019 Spørs hva du skal undervise i. Men som noen andre sier her så varierer det fra rett under 300 og opptil 400 i timen for enkeltstående vikartimer. De best betalte timene er i realfag på ungdomsskolen. Dersom du får et vikariat så er du det som heter lærer UGU (uten godkjent utdanning) og får en betraktelig lavere timelønn, dog lønn i ferier osv. Anonymkode: a0f90...b16
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #5 Skrevet 1. juni 2019 Jesus christ. Og her sitter jeg med en ussel timelønn på 160 kr for relevant arbeid under utdannelse. Anonymkode: c875d...8eb 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #6 Skrevet 1. juni 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Spørs hva du skal undervise i. Men som noen andre sier her så varierer det fra rett under 300 og opptil 400 i timen for enkeltstående vikartimer. De best betalte timene er i realfag på ungdomsskolen. Dersom du får et vikariat så er du det som heter lærer UGU (uten godkjent utdanning) og får en betraktelig lavere timelønn, dog lønn i ferier osv. Anonymkode: a0f90...b16 Hm, rart. Lest flere steder at de får mere lønn etter både 3. og 4.studieår. I tillegg har jeg fått beskjed i praksis av rektorne der at min bachelor kommer til å telle med i lønnsutregning - at jeg skal lønnes etter "Lektor med tilleggsutdanning". Rart at det ikke skal ha noe å si på lønn nå da også. Men jeg må vell høre med den aktuelle skolen likevel - TS Anonymkode: 580f0...f12
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #7 Skrevet 1. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hm, rart. Lest flere steder at de får mere lønn etter både 3. og 4.studieår. I tillegg har jeg fått beskjed i praksis av rektorne der at min bachelor kommer til å telle med i lønnsutregning - at jeg skal lønnes etter "Lektor med tilleggsutdanning". Rart at det ikke skal ha noe å si på lønn nå da også. Men jeg må vell høre med den aktuelle skolen likevel - TS Anonymkode: 580f0...f12 Skal heller ikke ha vikariat, men være ringevikar på en barneskole ☺ Anonymkode: 580f0...f12
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #8 Skrevet 1. juni 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg begynte som ringevikar da jeg gikk førsteåret og fikk(får) 250kr timen som lærervikar, hvis det gir deg en liten pekepinne hverfall! Anonymkode: 8e5c3...92a Var det på en barneskole? ☺ - TS Anonymkode: 580f0...f12
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #9 Skrevet 1. juni 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: Skal heller ikke ha vikariat, men være ringevikar på en barneskole ☺ Anonymkode: 580f0...f12 Men når du er ringevikar så får du på en måte ikke lønn som deg selv, men for den jobben du gjør. Har du en time som assistent så får du veldig dårlig lønn, men neste time har du kanskje matte i 10. og tjener 200 kroner mer i timen enn du gjorde i timen før. En rektor på en skole vil ha null fordeler av å ha noen på ringevikarlista som skal ha lønn som lektor med opprykk hver time. Da ringer de heller noen andre...vikarlønn er en stor utgiftspost som de fleste skoler prøver å holde nede. Dersom du skal kun være ringevikar må du huske på at du maks kan jobbe 30-32 timer per uke (fordi du får ikke betalt for før- og etterarbeid dersom du går på timebasis). Det er jo noe du må veie opp mot det du tjener nå, hvis du jobber flere timer enn dette i din vanlige jobb. Det enkleste for å tjene godt er å si nei til ass./SFO-timer og jobbe mest mulig på ungdomsskolen. Anonymkode: a0f90...b16
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #10 Skrevet 1. juni 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men når du er ringevikar så får du på en måte ikke lønn som deg selv, men for den jobben du gjør. Har du en time som assistent så får du veldig dårlig lønn, men neste time har du kanskje matte i 10. og tjener 200 kroner mer i timen enn du gjorde i timen før. En rektor på en skole vil ha null fordeler av å ha noen på ringevikarlista som skal ha lønn som lektor med opprykk hver time. Da ringer de heller noen andre...vikarlønn er en stor utgiftspost som de fleste skoler prøver å holde nede. Dersom du skal kun være ringevikar må du huske på at du maks kan jobbe 30-32 timer per uke (fordi du får ikke betalt for før- og etterarbeid dersom du går på timebasis). Det er jo noe du må veie opp mot det du tjener nå, hvis du jobber flere timer enn dette i din vanlige jobb. Det enkleste for å tjene godt er å si nei til ass./SFO-timer og jobbe mest mulig på ungdomsskolen. Anonymkode: a0f90...b16 Hæ? Nei altså jeg er student nå, ikke ferdigutdannet lektor. Skal selvsagt ikke jobbe som ringevikar når jeg er ferdigutdannet☺ Men takk for svar! - TS Anonymkode: 580f0...f12
BamseMuuums Skrevet 1. juni 2019 #11 Skrevet 1. juni 2019 Jeg avslutter 4. året nå (har igjen femte og siste året av masteren, overgangsordning til den nye femårige masteren)Jeg arbeider som ringevikarer på en barneskole, og får betalt 400kr i timen.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #12 Skrevet 1. juni 2019 4 minutter siden, BamseMuuums skrev: Jeg avslutter 4. året nå (har igjen femte og siste året av masteren, overgangsordning til den nye femårige masteren)Jeg arbeider som ringevikarer på en barneskole, og får betalt 400kr i timen. Takk for svar!☺ -TS Anonymkode: 580f0...f12
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #13 Skrevet 1. juni 2019 5 minutter siden, BamseMuuums skrev: Jeg avslutter 4. året nå (har igjen femte og siste året av masteren, overgangsordning til den nye femårige masteren)Jeg arbeider som ringevikarer på en barneskole, og får betalt 400kr i timen. Jeg er også i samme situasjon og får betalt 468 kr i timen. Anonymkode: 9986e...9fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå