Ulrikke Skrevet 1. juni 2019 #1 Skrevet 1. juni 2019 Gjelder konfirmasjon (neste mai, men greit å planlegge...) Koldtbord/tspas først. Hvor mange kaker til 20 personer? Alle voksne eller tenåringer, ingen barn.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #2 Skrevet 1. juni 2019 Det burde holde med 7-8 kaker vil jeg tro. Hvor mange kakestykker beregner man på hver person? Jeg regner ut fra at alle spiser ca. 3 kakestykker hver. Vet ikke om det er innafor? Anonymkode: cb4c2...29f
FrodeF Skrevet 1. juni 2019 #3 Skrevet 1. juni 2019 Skal folk spise seg mette på kake? 8 VANLIGE kaker eller 3 VANLIGE kakestykker pr pers er galskap. 3
Brunhilde Skrevet 1. juni 2019 #4 Skrevet 1. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det burde holde med 7-8 kaker vil jeg tro. Hvor mange kakestykker beregner man på hver person? Jeg regner ut fra at alle spiser ca. 3 kakestykker hver. Vet ikke om det er innafor? Anonymkode: cb4c2...29f 7-8 kaker til 20 personer? Det må jo bli altfor mye! Matprat beregner 5-7 personer pr kake, det blir 4 kaker i dette tilfellet. Mye nyttig informasjon her, så jeg legger ved lenken. Matprat konfirmasjon. 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #5 Skrevet 1. juni 2019 Min erfaring er at det alltid er masse kaker igjen. Dem har jo allerede spist, så sjelden noen eter seg bortenom og hjem😅 4/5 kaker, kanskje? Anonymkode: fd407...a7b 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #6 Skrevet 1. juni 2019 Her holdt det med 3 kaker. Var mer igjen også. Anonymkode: 7079f...a11
uglejenta Skrevet 1. juni 2019 #7 Skrevet 1. juni 2019 Synes man bør ha et skikkelig kakebord i en konfirmasjon. I min familie handler det ikke om å beregne sliks at alt blir spist opp, men at alle finner noe de liker. Rester sender man med til de som ønsker. Ville hatt 6-7 stk. (Marsipankake, kransekake, sjokoladekake, suksessterte, pavlova, verdens beste og en kringle. 6
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #8 Skrevet 1. juni 2019 Jeg har en kakeglad familie, så vi hadde nok hatt 4-5 kaker til 20 stk. Med mindre du vet at gjestene ikke er særlig glade i søtt og ikke spiser mer enn et høflig stykke hver, ville jeg satset på i alle fall 4. Fint med litt variasjon, og bedre å ha rester enn at kakebordet er skrapa av sultne tenåringer. Setter forsåvidt også stor pris på litt oppskåret frukt (f.eks. vannmelon, druer, jordbær) på et kakebord - det kan være godt med noe friskt innimellom masse tung mat. Anonymkode: 41d6c...367 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #9 Skrevet 1. juni 2019 På Sunnmøre beregnes en kake per pers. Anonymkode: fef6f...473 4
AntiBullshit Skrevet 1. juni 2019 #10 Skrevet 1. juni 2019 Kommer selvsagt an på størrelsen på kakene. 8 kaker til 20 mennesker er dog bare overkill. Tenker man da at selskapet skal spise nesten ei halv kake hver? Noe sånt har jeg aldri hørt om. Hvis kakene har en diameter på 20cm så holder det i massevis med 4-5 kaker. Da får man også mulighet til å servere litt forskjellige kaker. Hvis man er redd for at det blir for lite er det veldig fint å supplere med frukt og annet godt som ikke nødvendigvis er kake. 1
Ulrikke Skrevet 1. juni 2019 Forfatter #11 Skrevet 1. juni 2019 Det er derfor jeg spør.... 😉 Jeg kunne selvfølgelig laget to store langpanner og latt det være med det, men samtidig ønsker jeg jo at folk skal finne noe de liker... Tusen takk for innspill! Folk skal selvfølgelig ikke spise seg mette på kake, men det er veldig kjipt om det blir bare akkurat nok også! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå