AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #1 Skrevet 31. mai 2019 Jeg går i gjennom kontobevegelsene mine fra lånekassen da jeg syns jeg hadde mye renter, og jeg har fått mange mindre summer med renter da jeg var i utdanning. Det var et semester jeg fikk avslag på søknaden min da jeg var lå mer enn 60 poeng etter, men jeg studerte og tjente opp poeng samtidig som jeg betalte husleie av egen lomme. Semesteret betalte jeg også husleie av egen lomme uten å ta opp lån selv om jeg kunne ha gjort det. På lånekassens nettside står det at man kan få rente slettet om man hadde krav på studielån da man fikk rentene. Men skal ikke lånet være rentefritt så lenge man er under utdanning? Om jeg fikk avslag på lån et semester, så studerte jeg likevel. Alle disse mindre summene de har lagt til i rente har jo blitt en del penger. Jeg har 8500 i renter selv om jeg har vært under utdannelse hele tiden. Anonymkode: 21f90...298
ErGlad Skrevet 31. mai 2019 #2 Skrevet 31. mai 2019 Så lenge du ikke støtte fra lånekassen vil du alltid få renter på lånet, selvom du er under utdannelse. Dette står tydelig forklart på deres hjemmesider.
abc123detvardet Skrevet 31. mai 2019 #3 Skrevet 31. mai 2019 Som personen over skriver: Lånet ditt er bare rente- og avdragsfritt så lenge du mottar studiestøtte fra oss. Les mer her: https://www.lanekassen.no/nb-NO/Tilbakebetaling/hvorfor-har-jeg-fatt-en-regning/jeg-er-student-og-har-fatt-en-regning/
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #4 Skrevet 31. mai 2019 Jeg har søkt om sletting av renter selv men fikk avslag fordi jeg ikke hadde rett på lånekasse lån den perioden. Så dette gjelder nok alle som ikke har rett på lån, og du hadde jo ikke det siden du var 60sp forsinket. Anonymkode: ea471...934
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #5 Skrevet 1. juni 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har søkt om sletting av renter selv men fikk avslag fordi jeg ikke hadde rett på lånekasse lån den perioden. Så dette gjelder nok alle som ikke har rett på lån, og du hadde jo ikke det siden du var 60sp forsinket. Anonymkode: ea471...934 Det stemmer, men det var bare ett semester. Jeg hadde også ett semester jeg ikke tok ut lån fordi jeg hadde penger og jeg ville ta igjen poeng som jeg var forsinket. Jeg vil også søke om sletting av gjeld. Har ingenting å tape på det. Kanskje blir noe av det slettet om ikke alt. Anonymkode: 21f90...298
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå