Gjest Anonymous Skrevet 28. april 2005 #1 Skrevet 28. april 2005 Hvordan ville du ha tolket en person som virket engstelig, og en som alltid var ovenpå og blid? Ville du ha fått et dårlig inntrykk av den engstelige, og trodd at dette var et dårlig menneske, og det motsatte med den andre? Eller ville du ha tenkt at det var en grunn til det?
Gjest gjest1 Skrevet 28. april 2005 #2 Skrevet 28. april 2005 Nå er det sjeldent så svartt-hvitt, da men OK. Et menneske som alltid var ovenpå og blid vil jeg tolke som et positivt og livsglad menneske - så sant jeg føler dette er ektefølte og ikke en maske vedkommende bruker. Enkelte mennesker har en evne til å se det beste i enhver situasjon. Et engstelig menneske ville jeg vel tolket som nettopp det: engstelig. Dersom dette er en person som stadig er engstelig, uten synlig grunn, så ville jeg faktisk fått litt avsmak for vedkommende. Dette er en mer instinktiv reaksjon enn rasjonelt. Jeg tror det har noe med at jeg føler meg tappet for energi når jeg er rundt mennesker som er stadig negative - og engstelse er negativt for meg, ettersom man da fokusere på alt det som kan gå galt, ikke det positive.
Krølltoppen Skrevet 28. april 2005 #3 Skrevet 28. april 2005 Jeg prøver å ikke tolke jeg. Møter jeg en blid person så regner jeg med at han/hun er glad i dag. Møter jeg en engstelig person, så regner jeg med at han/hun er redd for noe akkurat nå. Det er mye enklere å forholde seg til mennesker når man ikke prøver å tolke dem. Ihvertfall mennesker du bare støter på nå og da.
Gjest Sesselja Skrevet 28. april 2005 #4 Skrevet 28. april 2005 Jeg prøver å ikke tolke jeg. Møter jeg en blid person så regner jeg med at han/hun er glad i dag. Møter jeg en engstelig person, så regner jeg med at han/hun er redd for noe akkurat nå. . Da vil jeg si du har tolket...
Gjest manic Skrevet 28. april 2005 #5 Skrevet 28. april 2005 Hvis jeg møter mennesker som er alltid ovenpå og blide så synes jeg det er bra for dem! Møter jeg engstelige mennesker tenker jeg at de har en grunn til å være det og jeg føler som regel omsorg og at de trenger litt mere omtanke siden det ikke er like lett for dem som for dem som alltid er ovenpå og blide
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå