Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg slutter i jobben min  31 august og skal derfor ikke ta ut noen ferie i sommer.

Jeg har fastlønn og har opptjent feriepenger i hele 2018, må bedriften uansett trekke lønn ifra utbetalingen i juni som om jeg skulle ha ferie eller er det mulighet for å få utbetalt fast månedslønn plus feriepengene uten "ferietrekk"? 

Vanligvis får vi i juni utbetalt feriepenger minus 5 dager, så får vi vanlig lønn når vi har ferie. 

Anonymkode: a76ad...f88

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk lønn og feriepenger utbetalt i dag, jeg skal ikke slutte 😜 Om de trekker deg for ferie du ikke skal ha nå, vil du jo få etterbetalt for det du har jobbet. 

Anonymkode: 81103...5bf

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg slutter i jobben min  31 august og skal derfor ikke ta ut noen ferie i sommer.

Jeg har fastlønn og har opptjent feriepenger i hele 2018, må bedriften uansett trekke lønn ifra utbetalingen i juni som om jeg skulle ha ferie eller er det mulighet for å få utbetalt fast månedslønn plus feriepengene uten "ferietrekk"? 

Vanligvis får vi i juni utbetalt feriepenger minus 5 dager, så får vi vanlig lønn når vi har ferie. 

Anonymkode: a76ad...f88

I de fleste firmaer er ikke det noe problem. Bare si ifra til lønningskontoret i god tid så de ikke trekker i lønn sammen med alle andre ansatte.

Anonymkode: b2226...98c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...