Gå til innhold

Permitrin (insektsmiddel)

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.6.2019 den 0.44):

Ja eller nei til å spraye permitrin i huset for å bekjempe skadedyr. Blir ikke helt klok på hvor skadelig det faktisk er... et skadedyrsfirma anbefalte oss å spraye alle lister i huset,mens flere steder på nett står det at man skal være forsiktig med å bruke gift i hus.. 

Håper noen kan svare😊😊

Anonymkode: 5bdca...e12

Hva skal du fjerne? Sølvkre? For x antall år siden fikk vi sprayet for sølvkre. Var uten noen timer etterpå, men luktet ikke så voldsomt. Luftet og sov med åpne vindu. Gikk helt fint. Har vært med på verre opplevelser. 
Og kreene forsvant. 

Anonymkode: 48ce2...423

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Permetrin er giftig for katter, så om du har katt i huset ikke spray på steder katten kan få tilgang til, og ha katten ute et døgn etter spraying!

Anonymkode: 42111...8fe

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Permetrin er giftig for katter, så om du har katt i huset ikke spray på steder katten kan få tilgang til, og ha katten ute et døgn etter spraying!

Anonymkode: 42111...8fe

Det er om du tar det direkte på katten, f.eks. for å bekjempe flått. Det går helt fint å spraye inne, og holde katten unna mens du lufter et par timer.

Anonymkode: 21aca...c73

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hvor lenge lufter dere. Jeg luftet i to timer. Er dette nok?

Anonymkode: 697c4...d80

Det kommer helt an på mengden du har sprayet, størrelse på rommet og hvilket rom det er. 

Om jeg sprayer litt i ett hjørne på stue før jeg drar på jobb, så lufter jeg ikke i det hele tatt. 
Sprayer jeg litt langs sluket på badet så setter jeg på vifte og dropper bruke badet en halvtimes tid. 
Hadde jeg tømt en hel boks inne på ett lite soverom på noen kvadratmeter, ville jeg luftet mye mer enn to timer før jeg la meg for å sove der. 

Anonymkode: a6241...b12

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hvor lenge lufter dere. Jeg luftet i to timer. Er dette nok?

Anonymkode: 697c4...d80

Jeg sprayer i dør og vinduskarmer. Da lar jeg døra eller vinduet stå åpent ca 5 min. 

Anonymkode: cbeff...ea7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...