AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #1 Skrevet 31. mai 2019 ikke antydning til løs tann engang. Flere med barn som har mistet tenner sent? Anonymkode: 81558...1a4
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #2 Skrevet 31. mai 2019 Jeg har tidligere hørt at det er en sammenheng mellom å få tenner sent og å miste dem sent. Vet ikke om det stemmer? Min fikk sent tenner. Første tann ved 10 mnd. Mistet første tann da hun var såvidt fylt syv. Tannlegen reagerte ikke på det, i hvert fall. Anonymkode: 93e9c...bf9
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #3 Skrevet 31. mai 2019 Vår eldste mistet første tann da han var 8,5 år. Nå når han er 10,5 år har han mistet 8 tenner (4 oppe og 4 nede). Alle han kjenner har mistet flere. Jeg spurte tannlegen om dette og fikk til svar at så lenge melketennene ikke sperret for de nye så var dette null problem. Bare greit å slite lenge på melketennene. De andre vil han ha lenge nok. Han fikk også tenner sent. Han var 10,5 mnd da den første tannen brøt ut. Anonymkode: ad629...9f6 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #4 Skrevet 31. mai 2019 Jeg har to gutter med 3 år i mellom. De bare kranglet når de var små. Var spetakkel fra morgen til kveld:( Men ting endret seg sånn gradvis fra minste var 4. Nå er minstemann 7 og de leker veldig fint sammen, de har stor glede av hverandre. Elsker bla å sykle sammen feks. De krangler selvsagt av og til, men mest venner. Er en av dem borte så savner den som er hjemme broren. Anonymkode: 81558...1a4
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #5 Skrevet 31. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vår eldste mistet første tann da han var 8,5 år. Nå når han er 10,5 år har han mistet 8 tenner (4 oppe og 4 nede). Alle han kjenner har mistet flere. Jeg spurte tannlegen om dette og fikk til svar at så lenge melketennene ikke sperret for de nye så var dette null problem. Bare greit å slite lenge på melketennene. De andre vil han ha lenge nok. Han fikk også tenner sent. Han var 10,5 mnd da den første tannen brøt ut. Anonymkode: ad629...9f6 Takk for svar:) Han fikk sin førte tann når ham var 5 mnd TS Anonymkode: 81558...1a4
sstinemor Skrevet 31. mai 2019 #6 Skrevet 31. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har to gutter med 3 år i mellom. De bare kranglet når de var små. Var spetakkel fra morgen til kveld:( Men ting endret seg sånn gradvis fra minste var 4. Nå er minstemann 7 og de leker veldig fint sammen, de har stor glede av hverandre. Elsker bla å sykle sammen feks. De krangler selvsagt av og til, men mest venner. Er en av dem borte så savner den som er hjemme broren. Anonymkode: 81558...1a4 feil tråd?😀 5
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #7 Skrevet 2. juni 2019 Min datter er også 7 år og ikke mistet en eneste tann.. Anonymkode: cec14...74b
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #8 Skrevet 2. juni 2019 Her i huset er "problemet" reversert, min snart 6-åring har allerede mistet 4 tenner! Broren hans som er halvannet år yngre har ikke hatt antydning til løse tenner ennå (ja, jeg vet at 4,5år er tidlig, men det var da eldste mistet sin første). så jeg tror det er veldig individuelt. Tannlegen gir beskjed dersom noe er unormalt på den årlige sjekken. Anonymkode: 824c7...a19
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #9 Skrevet 2. juni 2019 Jeg mistet tenner sent, var ikke ferdig før langt ut på ungdomsskolen. Da måtte jeg trekke de siste jekslene også. Vi er laget forskjellige, og det er sjeldent noe å bekymre seg over. Anonymkode: 2618e...fcc
Montyish Skrevet 2. juni 2019 #10 Skrevet 2. juni 2019 (endret) Min datter på snart sju og et halvt mistet sin første og foreløpig eneste tann noen uker etter at hun fylte sju. Hun har én tann som er løs nå. Fortennene i overkjeven finnes ikke løse. Hun fikk tenner sent også; var 14 måneder da hun fikk sin første. Endret 2. juni 2019 av Montyish
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #12 Skrevet 2. juni 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Her i huset er "problemet" reversert, min snart 6-åring har allerede mistet 4 tenner! Broren hans som er halvannet år yngre har ikke hatt antydning til løse tenner ennå (ja, jeg vet at 4,5år er tidlig, men det var da eldste mistet sin første). så jeg tror det er veldig individuelt. Tannlegen gir beskjed dersom noe er unormalt på den årlige sjekken. Anonymkode: 824c7...a19 Er snart 6 år tidlig? De fleste seksåringene i barnehagen hos oss, har mistet flere tenner. 4,5 år er heller ikke så tidlig. Forsto ikke helt dette. Anonymkode: a27d4...5ca
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #13 Skrevet 2. juni 2019 Bare vær glad! 😉 Dess lenger det går, dess mer vokser barnet og får dermed bedre plass til "voksentenner" i munnen/kjeven. Dess eldre de blir, dess flinkere blir de med tannhygiene. Og dess senere de får voksentenner, dess "ferskere" er de 😬 Som jeg ser det er det bare positivt med "sen" tannfelling! Har 4 barn, alle har vært sene med tannfelling. Men første tann har kommet veldig variabelt; 6mnd, 9mnd, 10mnd og 13mnd 🙂 Anonymkode: 19ebe...f79
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #14 Skrevet 2. juni 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Er snart 6 år tidlig? De fleste seksåringene i barnehagen hos oss, har mistet flere tenner. 4,5 år er heller ikke så tidlig. Forsto ikke helt dette. Anonymkode: a27d4...5ca https://www.helsenett.no/207-sykdommer/tannhelse/tannhelse/1640-tannfelling.html Jo det er ganske tidlig. Normal tid å starte å felle tenner er ca 6 år. Det er ikke unormalt, men det er tidlig. Ingen av de andre førskolebarna i barnehagen vår har mistet tenner ennå. Anonymkode: 824c7...a19
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #15 Skrevet 2. juni 2019 Min sønn mistet sine tenner når han var 8 år. Anonymkode: 5e433...213
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå