Gå til innhold

Creative Zen Touch eller Ipod??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å kjøpe en med stor lagringskapasitet - ikke så mye for å spille musikk - men mest for å kunne høre bøker.

Noen anbefalinger??

Kjenner litt til Ipod'en - men syntes det hørtes veldig greit ut med radio også. Noen som har brukt begge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville fokusert på pris. Jeg tror man fort kan spare en tusenlapp på å ikke velge iPod. Kvalitetsmessig tror jeg det er minimale forskjeller.

Skrevet

Zen Touch har ikke radio.

Tror de er relativt sammenlignbare.

Zen har noe bedre batterikapasitet.

iPod ser penere ut.

Begge bruker tungvin programvare for å legge inn filer.

iPod er litt mindre.

Ingen av dem har radio.

Hvis du bare skal legge inn lydbøker, kan du kanskje vurdere en med mindre kapasitet, og heller kode ned filene dine, slik at du får plass til mer. Lydbøker trenger absolutt ikke være 192 eller 128 kbps.

Skrevet

Det står med radio .. men det menes kanskje noe annet

Creative Zen Touch (40 GB)

Minnekapasitet: 40.0, Minnetype: Harddisk, Vekt med Batteri: 200 g, Radio: Med Radio, Lydformat: MP3,WAV,WMA

Litt av vitsen var at jeg kan legge inn "alle" bøkene .. - og når det er 8-12 timer pr. bok så trenger jeg litt kapasitet.

Men jeg er "bruker" og har ikke mye peiling på noe av det som ligger bak :wink:

Skrevet

Jeg har en Creative Zen Touch, og den er det ikke radio på. Aner ikke hva de mener med det "med radio", jeg...

Men jeg er veldig fornøyd!! Lang batterikapasitet, lett å bruke og god plass.

Skrevet

Hvis det står radio, så er det nok radio. Jeg har Zen Touch 20 GB og den har ikke, men 40 GB kom senere og da har de sikkert lagt det inn.

Prismessig vil Touchen lønne seg. Designet er ikke aller værst. Jeg kan ha med min 20-gigger på jobb i 3-4 dager før jeg må lade den opp. Det er jeg veldig sikker på at man ikke man med iPod. I tillegg kan du bruke WMA-format, som komprimerer sanger dobbelt så mye som MP3, med samme lyttekvalitet. Du kan bruke Windows Media Player i stedet for Creative sitt eget program, når du bare har lastet inn driverne for spilleren.

Har altså Creative Zen Touch 20 GB, og er veldig fornøyd med den. Noe av det lureste jeg har kjøpt noen sinne. :)

Catzy

Skrevet

Oops.. my bad. Har kommet ny versjon, den ja.

Da er det radio i den, ja. :)

I tillegg er det mye bedre batteri i nye Zen.

Av disse to ville jeg vel gått for Zen.

Skrevet

A) hva skal du med radio når du har mp3-spiller? Er ikke halve poenget med mp3-spiller å høre på mp3'ene? Skal du ha radio får du flotte lommeradioer fra Sony. (Savner forresten "lommedisco" :ler: )

Erfaringsmessig ville jeg foretrukket iPod. Jeg har den selv, og det eneste jeg kan trekke på den er batterikapasiteten.

Ei venninne av meg kjøpte seg nevnte Zen-spiller. Den må hun idag levere inn til service da den plutselig "døde". Når det kommer til software har alltid Creative vært underlegen Apple (ang. mp3-spillere altså), og Zen-spilleren er intet unntak. En kamerat av meg hadde modellen før den nye Zen-spilleren, og den fikk store software problemer. Resultatet ble turer på service og lange ventetider.

Jeg ville valgt iPod til tross for batterikapasiteten. Og tenk på alt ekstrastæsjet du kan kjøpe til den....... :sjarmor:

Skrevet
A) hva skal du med radio når du har mp3-spiller? Er ikke halve poenget med mp3-spiller å høre på mp3'ene? Skal du ha radio får du flotte lommeradioer fra Sony. (Savner forresten "lommedisco"  :ler: ):

.. jeg skal høre nyheter :) - er fullsstendig nyhetoman .. og dessuten skal jeg hovedsaklig ha Mp3 spilleren for å høre bøker - ikke musikk.

Og tenk på alt ekstrastæsjet du kan kjøpe til den.......  :sjarmor:

.. det er sant .. mye morro stæsj :ler: - som Itrip'en - for eks. - jeg kjemper stadig en (forgjeves :frustrert: )kamp om å få bestemme over radio/cd-spilleren i bilen min når vi kjører bil .. :wink: - men blir overstyrt hele tiden

Skrevet

Kjøp alt annet enn iPod. Jeg byttet min mot Sony.

Kvaliteten på Apple sine produkter er mildt sagt frustrerende, og den ser i tillegg ut som den er kjøpt på IKEA.

Skrevet

...og angående iTrip.

Et lignende produkt har i alle år vært tilgjengelig via såkalte FM-modulerte CD-vekslere. Disse er forbudt i mange land, blant annet i Norge. Det er et par forskjellige grunner (blant annet forstyrrelse hos andre bilstereoer), men det mest prekære er at de beviselig er skyld i å ha forstyrret kretsene på elektronikken hos enkelte bilmerker, og forårsaket temmelig drastiske bilulykker. Se for deg en airbag som utløses helt uten grunn i 80 km/t. Merkene som affekteres oftest er BMW, Audi, Honda, Chevrolet, Mazda og et par andre jeg ikke kommer på i farten.

Dette er hovedgrunnen til at BMW nå lanserer en egen iPod dockingbay til sine biler originalt, og at Honda lenge har tilbydt en egen inngang i front på sine spillere for eksterne lydkilder.

Skrevet

Jeg har Creative Zen med radio. Liker nemlig også å høre nyheter og det er greit å slippe å drasse på to. Er veldig fornøyd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...