Gå til innhold

Går det fint å gå tur med hunden uten sele, men med halsbånd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! I morgen skal jeg gå en lengre tur med hunden og noen andre. Går det fint å gå med båndet i halsbåndet og ikke kroppssele? Har ikke sele da den er blitt for stor for hunden og har ikke mulighet for å kjøpe ny her jeg bor....legger til at hun går fint og er ingen problemer fra før når vi går turer.

Anonymkode: 60839...de3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

det var dette som var normalen før. Kjenner flere som fremdeles går med den i bånd så det bør gå fint

Anonymkode: 1f9f3...32a

• Liker 2
Skrevet

Null problem. Det er halsbånd-bruk over lengre tid som kan være skadelig for bl.a. nakken til hunden. Èn tur går selvfølgelig helt greit, bare pass på at du ikke "drar" for mye i båndet hele tiden...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det var dette som var normalen før. Kjenner flere som fremdeles går med den i bånd så det bør gå fint

Anonymkode: 1f9f3...32a

14 minutter siden, NewInTown skrev:

Null problem. Det er halsbånd-bruk over lengre tid som kan være skadelig for bl.a. nakken til hunden. Èn tur går selvfølgelig helt greit, bare pass på at du ikke "drar" for mye i båndet hele tiden...

ok tusen takk for svar!❤️

AnonymBruker
Skrevet

Bruker halsbånd på min hund (liten rase) ikke noe problem 

Anonymkode: 8ed67...987

AnonymBruker
Skrevet

Bruker alltid halsbånd, ikke noe problem.

Anonymkode: f1076...7b1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde hund i 15 år, den døde i fjor sommer (av alder, ikke av påkjørsel eller lignende). Hunden hatet sele, så brukte halsbånd i alle de 15 årene uten problemer.

Anonymkode: ad504...5da

AnonymBruker
Skrevet

Det er mange som bruker halsbånd, så det går helt sikkert fint. Men jeg vil anbefale deg å kjøpe ny sele, spesielt hvis du har en mindre hund

Anonymkode: 23bb2...aa6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 1.6.2019 den 16.01, AnonymBruker skrev:

Det er mange som bruker halsbånd, så det går helt sikkert fint. Men jeg vil anbefale deg å kjøpe ny sele, spesielt hvis du har en mindre hund

Anonymkode: 23bb2...aa6

Har en større hund, går fint og passer på at det ikke rykker eller noe. Skal selvfølgelig kjøpe ny sele snarest mulig! Og tusen takk alle sammen for svar❤️

Skrevet

Har kun hatt store hunder og har kun brukt sele unntaksvis (ved trekking o.l)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har omtrent kunn gått med min hund (Golden retriever) i halsbånd pga trekking, så det går nok fint. Min kunne ikke gå i sele for da trakk han meg sånn at jeg tryna...hehe

Anonymkode: 8637b...2f2

AnonymBruker
Skrevet

Èn tur går sikkert fint, men generelt anbefales det å bruke sele på hunden. Mange hunder får hals og nakkeskader av å gå i bånd.

Anonymkode: 7ee2a...51e

• Liker 2
Skrevet

Mange hunder sliter med selebruk og man skal man bruke sele så skal man iallefall være ekstremt nøye på hvilken sele man bruker. 

Dette er en video av ei som gjorde en test med sin egen hund for å vise hvorfor sele er dumt. 

Det er uten sele, med sele, med sele og bånd og hun har testet 3 forskjellige seler hvorav to av de er godt kjente norske seler

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Wenda skrev:

Mange hunder sliter med selebruk og man skal man bruke sele så skal man iallefall være ekstremt nøye på hvilken sele man bruker. 

Dette er en video av ei som gjorde en test med sin egen hund for å vise hvorfor sele er dumt. 

Det er uten sele, med sele, med sele og bånd og hun har testet 3 forskjellige seler hvorav to av de er godt kjente norske seler

De to siste er jo frarådet å bruke i de fleste hundemiljøer da de begrenser bevegelser og ikke gir god nok frihet. Finner de ikke lengre hos dyrebutikkene her i området heldigvis :)

Anonymkode: 69768...ce5

• Liker 2
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De to siste er jo frarådet å bruke i de fleste hundemiljøer da de begrenser bevegelser og ikke gir god nok frihet. Finner de ikke lengre hos dyrebutikkene her i området heldigvis :)

Anonymkode: 69768...ce5

Det er veldig bra. De finnes rundt her og mange fortsetter å bruke de til tross for at de har sett denne videoen 😢 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...