AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #41 Skrevet 5. juni 2019 Blir jo loggført på systemet når du logger inn osv. Så de kan finne ut av det, men tviler sterkt på at noen vil gidde å sjekke ut det. Anngående ip-adresse ja de kan sikkert finne ut hvor du er. Men igjen er det tvilsomt at noen sjekker det. Man kan uansett laste ned program, der du kan skifte ip-adressen. Er mange som bruker det for å få tilgang til tjenester/nettsider som er kun tilgjengelig med en ip-adresse som indikerer at du oppholder deg i et spesifikt land. Så de kan aldri være 100% sikker på om ip-adressen du bruker viser hvor du egentlig oppholder deg. Anonymkode: 3f83b...b6e 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #42 Skrevet 5. juni 2019 På 31.5.2019 den 23.22, tdm900 skrev: Og ut ifra IP adressen kan man se hvor du er! F.eks om dine foreldre har en papiravis, hvor de også kan ha den digitalt, kan flere i samme husstand kunne lese den digitalt. Bor en DU f.eks 2timer unna, får du ikke lange gleden av å lese avisen digitalt, fordi du tilhører ikke husstanden lengre. Jeg bruker foreldrene mine sin e-avis, bor et stykke unna. Og fiølge IP'en min akkurat nå er jeg i Bergen, jeg hører til østlandet... Ved mistanke kan NAV sjekke hvilket land du er i mtp meldekort, men sjeldent de gjør det. Anonymkode: 3c95a...3aa
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #43 Skrevet 10. juni 2019 På 1.6.2019 den 8.48, AnonymBruker skrev: Dette står i vilkårene til min lokalavis Og ut i fra dette, kan de enkelt finne ut hvem som leser avisa hvor. Så nei, det er ikke bare tull! "Som abonnent kan du dele abonnementet ditt med inntil fire familiemedlemmer. Abonnementet kan deles med alle i egen husstand; samboer, ektefelle og barn (inkludert borteboende barn som studerer). Personer som bor på samme adresse som abonnenten regnes som husstandsmedlemmer." Anonymkode: 7867f...584 Borteboende bor jo ikke hjemme... Anonymkode: f23cb...312
Naomi Bain Skrevet 22. april 2020 #44 Skrevet 22. april 2020 On 6/1/2019 at 2:34 AM, AnonymBruker said: They base it on the IP address of the router which will be unique and it provides the address of the ISP. If I use http://whatsmyrouterip.com/ I get that my route address is Telenor, Trondheim, which is a distance away from where I live. Anonymous code: a9f34 ... ce0 Jeg leste kommentaren din. Bare legg til litt. At disse IP Lookup nettsteder, faktisk samler de dataene fra forskjellige geolocation databaser. Tredjeparts datakilde er heller ikke garantert å være 100% nøyaktig. Feilaktige data og nylig flyttet Wi-Fi-rutere kan også bidra til unøyaktighet av IP-data. Dette nettstedet dedikert til informasjon om IP geolocation spurte IP-dataleverandører om nøyaktigheten til IP-data på forskjellige nivåer. De anslår at land er 95% -99% nøyaktige, regioner (stater) er 55% -80% nøyaktige, og byer er 50-75% nøyaktige. Hvis disse oppslagssidene, hvor mange databaser de bruker, bare kan gi deg et estimert sted. Det kan enten være nær nøyaktighet eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #45 Skrevet 22. april 2020 Slapp av, vi i Nav har uansett mer enn nok annet å gjøre enn å følge med på når folk er pålogget ( ialefall de som ikke jobber innen IT). Nav kan se om du har lest meldinger vi har sendt stort sett. Alltid like morsomt når personen sier " jeg har lest det". Vel det står uåpnet/ulest.. men sjelden vits i å påpeke det. Anonymkode: 26b94...db1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #46 Skrevet 22. april 2020 På 31.5.2019 den 23.22, tdm900 skrev: Og ut ifra IP adressen kan man se hvor du er! F.eks om dine foreldre har en papiravis, hvor de også kan ha den digitalt, kan flere i samme husstand kunne lese den digitalt. Bor en DU f.eks 2timer unna, får du ikke lange gleden av å lese avisen digitalt, fordi du tilhører ikke husstanden lengre. Hehe, du mener altså at avisen følger med på lokasjonen til dem som logger inn på avisen og stenger denne om det logges inn fra annet sted enn hjemmet der avisen er registrert😂? Gratulerer, et års forbruk av tinnfoliehatter er sendt til deg😂 Anonymkode: 811c0...81f
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #47 Skrevet 22. april 2020 For å lese aviser, så er det registrert bostedsadresse som gjelder og ikke IP-adresse. Når man logger seg på NAV, så må IP-adressen registreres, for ellers vet jo ikke serveren hvor han skal sende svarene på linkene som brukeren klikker på. Denne loggen kan i ettertid gjennomgås, om der er mistanke om trygdemisbruk. https://frifagbevegelse.no/nyheter/slik-oppdager-nav-trygdesvindel-i-utlandet-6.158.457733.a71d80bc24 Anonymkode: 35248...544
tdm900 Skrevet 22. april 2020 #48 Skrevet 22. april 2020 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hehe, du mener altså at avisen følger med på lokasjonen til dem som logger inn på avisen og stenger denne om det logges inn fra annet sted enn hjemmet der avisen er registrert😂? Gratulerer, et års forbruk av tinnfoliehatter er sendt til deg😂 Anonymkode: 811c0...81f Avisen like mye som NAV! Avisene taper penger på at du lar din søster/bror lese en avis digitalt, som ikke bor på den adressen du selv bor på. Derfor! Så de tinnfoliehattene kan du bruke selv. Endret 22. april 2020 av tdm900
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #49 Skrevet 22. april 2020 28 minutter siden, tdm900 skrev: Avisen like mye som NAV! Avisene taper penger på at du lar din søster/bror lese en avis digitalt, som ikke bor på den adressen du selv bor på. Derfor! Så de tinnfoliehattene kan du bruke selv. Å nei, du😂😂😂. Så fremt du ikke kan bevise dette, vil jeg si at det muligens er det største tøvet noensinne skrevet på et forum😂 Anonymkode: 811c0...81f
tdm900 Skrevet 22. april 2020 #50 Skrevet 22. april 2020 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å nei, du😂😂😂. Så fremt du ikke kan bevise dette, vil jeg si at det muligens er det største tøvet noensinne skrevet på et forum😂 Anonymkode: 811c0...81f Deg om det👍
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #51 Skrevet 22. april 2020 18 minutter siden, tdm900 skrev: Deg om det👍 Din mangel på bevis avslører tullet ditt😁 Anonymkode: 811c0...81f
tdm900 Skrevet 22. april 2020 #52 Skrevet 22. april 2020 (endret) 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Din mangel på bevis avslører tullet ditt😁 Anonymkode: 811c0...81f Merkelig holding å ikke tro på noe som andre vet finnes/eksisterer. Eller har du en dårlig dag, når du må kommentere innlegg som er omtrent ett år gamle?? Du ville nok selv ha sørga for at du fikk betalt for en vare, der det var en mulighet for at den kunne deles.....men så smart ville du neppe ha vert😁😁 Endret 22. april 2020 av tdm900
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #53 Skrevet 22. april 2020 2 timer siden, tdm900 skrev: Merkelig holding å ikke tro på noe som andre vet finnes/eksisterer. Eller har du en dårlig dag, når du må kommentere innlegg som er omtrent ett år gamle?? Du ville nok selv ha sørga for at du fikk betalt for en vare, der det var en mulighet for at den kunne deles.....men så smart ville du neppe ha vert😁😁 Og bevis kom aldri. Ikke noe som lignet på det engang😂 Anonymkode: 811c0...81f
tdm900 Skrevet 22. april 2020 #54 Skrevet 22. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Og bevis kom aldri. Ikke noe som lignet på det engang😂 Anonymkode: 811c0...81f Bevis vrøvlet ditt! Det står lengre opp i tråden hvordan dette fungere, og hvordan jeg vet det fungere, men som sagt, det er litt vanskelig for enkelte å forstå!
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #55 Skrevet 22. april 2020 1 time siden, tdm900 skrev: Bevis vrøvlet ditt! Det står lengre opp i tråden hvordan dette fungere, og hvordan jeg vet det fungere, men som sagt, det er litt vanskelig for enkelte å forstå! Du har ikke bevist noe, men påstått at avisene stenger tilgang til kontoen din om en logger på utenfor hjemmet😂😂😂😂 Anonymkode: 811c0...81f
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #56 Skrevet 22. april 2020 Nå ødelegger det ikke saken din om noen ser at du logger på tusen ganger. Og ikke bryr de seg om om du har mistet forstanden heller. Det kreves ikke forstand for å kunne motta noe fra nav. Det er arbeidsfør eller ikke arbeidsfør,- og hvordan du har det ellers gir de blanke i. Anonymkode: bb087...a72
tdm900 Skrevet 22. april 2020 #57 Skrevet 22. april 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har ikke bevist noe, men påstått at avisene stenger tilgang til kontoen din om en logger på utenfor hjemmet😂😂😂😂 Anonymkode: 811c0...81f Les hva jeg har skrevet lengre opp i tråden!
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #58 Skrevet 22. april 2020 3 timer siden, tdm900 skrev: Les hva jeg har skrevet lengre opp i tråden! Hva du har skrevet, er å regne som svada siden du har null som underbygger dine påstander😂. Som du ser av flere andre i tråden som logger på fra andre steder, har du lite å fare med😂 Anonymkode: 811c0...81f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå