AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #1 Skrevet 31. mai 2019 Nå har jeg logget inn sååå mange ganger, så om nav får opp hver gang jeg logger meg på, må de tro jeg har mistt forstanden. Kan nav se når vi har vært pålogget? Anonymkode: 035f1...f63
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #2 Skrevet 31. mai 2019 Jeg vil trodde har logger på dwt, men det er ingen grunn til å sjekke loggene, så tror ikke du skal bekymre deg over det. Vil tro det bare er teknisk avdeling som kan hente ut slikt også, ikke saksbehandlere. Anonymkode: 65248...5a9 3
tdm900 Skrevet 31. mai 2019 #3 Skrevet 31. mai 2019 Ja det kan de. De kan også se hvor du er når du logger på. 4
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #4 Skrevet 31. mai 2019 4 minutter siden, tdm900 skrev: Ja det kan de. De kan også se hvor du er når du logger på. Og dette er du 100% sikker på ? Anonymkode: 035f1...f63 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #5 Skrevet 31. mai 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil trodde har logger på dwt, men det er ingen grunn til å sjekke loggene, så tror ikke du skal bekymre deg over det. Vil tro det bare er teknisk avdeling som kan hente ut slikt også, ikke saksbehandlere. Anonymkode: 65248...5a9 Jeg ser jo bare om saksbehandler har endret noe på min aktivitetsplan og klokkeslettet dette ble gjort. Men jeg ser ikke når han er innlogget. Så håper ikke de kan se når vi logger på vår egen nav side. Har logget utrolig mange ganger inn for å sjekke en sak jeg har hos dem Anonymkode: 035f1...f63
tdm900 Skrevet 31. mai 2019 #6 Skrevet 31. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Og dette er du 100% sikker på ? Anonymkode: 035f1...f63 Ja.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #7 Skrevet 31. mai 2019 Akkurat nå, tdm900 skrev: Ja. Så de kan gå inn på vår side og sjekke alle gangene vi har logget på? Hvor kommer det opp hen da? Har du jobbet på nav? Anonymkode: 035f1...f63
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #8 Skrevet 31. mai 2019 Nei, de kan ikke det. Sikkert noen i nav som kan det, typ de som jobber med IT på høyt nivå, men saksbehandlere og veiledere kan ikke det. Meldekort kan spores til IP, men det må man begrunne godt, og er ikke bare bare. #gdpr Anonymkode: 65c97...a85 8
tdm900 Skrevet 31. mai 2019 #9 Skrevet 31. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så de kan gå inn på vår side og sjekke alle gangene vi har logget på? Hvor kommer det opp hen da? Har du jobbet på nav? Anonymkode: 035f1...f63 Nei, trenger ikke jobbe på NAV for finne ut hvem som har vært innlogga på en nettside, der det er innlogging.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #10 Skrevet 31. mai 2019 3 minutter siden, tdm900 skrev: Ja det kan de. De kan også se hvor du er når du logger på. Kun teknisk avdeling som har tilgang til det, og det er ingen som sitter å sjekker hvem som logger inn med mindre noen skulle prøve å angripe systemet. Nei, de kan ikke se hvor du er, men de kan se IP-adressen din. Internett kommuniserer med IP-adresser og DNS-servere. Hvis en nettside ikke ser IP-adressen, kan den ikke sende informasjon. Hvis du bruker VPN kan du være "hvor som helst", og IP-adresser er ikke nøyaktige. "IP location are just based out of database for certain company. They are not accurate and different companies provide different answers based on what they have and how frequenty they udpate their database. Plus AFAIK the primary source for IP address data is the Regional Internet Registries (RIR). These are large, official organizations responsible for managing and distributing IP addresses in specific regions of the world. The RIR for North America is called the American Registry for Internet Numbers (ARIN). There is not huristics to determine the change in IP dynamically as they change." Anonymkode: a9f34...ce0 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #11 Skrevet 31. mai 2019 Akkurat nå, tdm900 skrev: Nei, trenger ikke jobbe på NAV for finne ut hvem som har vært innlogga på en nettside, der det er innlogging. Hvordan finner de det ut da og hvorfor sjekker de dette? Anonymkode: 035f1...f63
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #12 Skrevet 31. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, de kan ikke det. Sikkert noen i nav som kan det, typ de som jobber med IT på høyt nivå, men saksbehandlere og veiledere kan ikke det. Meldekort kan spores til IP, men det må man begrunne godt, og er ikke bare bare. #gdpr Anonymkode: 65c97...a85 2 minutter siden, tdm900 skrev: Nei, trenger ikke jobbe på NAV for finne ut hvem som har vært innlogga på en nettside, der det er innlogging. Men her sier jo tdm900 at han er 100 % sikker på at de på nav \kan se det? Hvem av dere har rett? Anonymkode: 035f1...f63
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #13 Skrevet 31. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men her sier jo tdm900 at han er 100 % sikker på at de på nav \kan se det? Hvem av dere har rett? Anonymkode: 035f1...f63 Med mindre du driver med trygdesvindel er det ikke noe å bekymre seg for. Anonymkode: f50b4...210 4
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #14 Skrevet 31. mai 2019 Jeg har rett. Man har et personvern. pluss at jeg har jobbet i NAV. Anonymkode: 65c97...a85
tdm900 Skrevet 31. mai 2019 #15 Skrevet 31. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kun teknisk avdeling som har tilgang til det, og det er ingen som sitter å sjekker hvem som logger inn med mindre noen skulle prøve å angripe systemet. Nei, de kan ikke se hvor du er, men de kan se IP-adressen din. Internett kommuniserer med IP-adresser og DNS-servere. Hvis en nettside ikke ser IP-adressen, kan den ikke sende informasjon. Hvis du bruker VPN kan du være "hvor som helst", og IP-adresser er ikke nøyaktige. "IP location are just based out of database for certain company. They are not accurate and different companies provide different answers based on what they have and how frequenty they udpate their database. Plus AFAIK the primary source for IP address data is the Regional Internet Registries (RIR). These are large, official organizations responsible for managing and distributing IP addresses in specific regions of the world. The RIR for North America is called the American Registry for Internet Numbers (ARIN). There is not huristics to determine the change in IP dynamically as they change." Anonymkode: a9f34...ce0 Og ut ifra IP adressen kan man se hvor du er! F.eks om dine foreldre har en papiravis, hvor de også kan ha den digitalt, kan flere i samme husstand kunne lese den digitalt. Bor en DU f.eks 2timer unna, får du ikke lange gleden av å lese avisen digitalt, fordi du tilhører ikke husstanden lengre.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #16 Skrevet 31. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har rett. Man har et personvern. pluss at jeg har jobbet i NAV. Anonymkode: 65c97...a85 Ok, så da tar han andre feil Håper det. Nei har ingenting å skjule, bare har logget mange ganger på og er litt flaut om saksbehandler ser at jeg logger ut og inn sånnn typ 10 ganger dagen for å sjekke haha Anonymkode: 035f1...f63
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #17 Skrevet 31. mai 2019 1 minutt siden, tdm900 skrev: Og ut ifra IP adressen kan man se hvor du er! F.eks om dine foreldre har en papiravis, hvor de også kan ha den digitalt, kan flere i samme husstand kunne lese den digitalt. Bor en DU f.eks 2timer unna, får du ikke lange gleden av å lese avisen digitalt, fordi du tilhører ikke husstanden lengre. Ja man kan se det sånn ca, det vet jeg også, men spm var jo om nav kan sjekek hvor mange ganger og klokkeslett man logger inn på nav og det kan man ikke sier jo ei her som har jobbet i nav. Så da hr du jo feil i dette, enda du sa at du 100% visste at de sjekker det. Da lyver du jo + Anonymkode: 035f1...f63
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #18 Skrevet 31. mai 2019 5 minutter siden, tdm900 skrev: Og ut ifra IP adressen kan man se hvor du er! F.eks om dine foreldre har en papiravis, hvor de også kan ha den digitalt, kan flere i samme husstand kunne lese den digitalt. Bor en DU f.eks 2timer unna, får du ikke lange gleden av å lese avisen digitalt, fordi du tilhører ikke husstanden lengre. Jeg leser lokalavisa på foreldrene mine sitt abo selv om jeg bor i en annen by. Så det er bare tull. Anonymkode: 65248...5a9 10
tdm900 Skrevet 31. mai 2019 #19 Skrevet 31. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg leser lokalavisa på foreldrene mine sitt abo selv om jeg bor i en annen by. Så det er bare tull. Anonymkode: 65248...5a9 En kollega av prøvde det, men det gikk ikke! Derfor er det ikke tull!
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #20 Skrevet 31. mai 2019 Ingen som jobber ved NAV kontorene kan se det, men det er ikke usannsynlig at IT ansvarlige ved direktoratet kan finne det ut. Men det kan garanteres at ingen faktisk undersøker det. Det er gjemt dypt inni datasystemet. Anonymkode: 50097...6fa 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå