Gå til innhold

Stryk på bacheloroppgaven!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er så lei meg. Jeg har grått i hele dag. 
Jeg har strøket på bacheloropgaven! Jeg forventet ikke toppkarakter, men jeg trodde at oppgaven min var god nok til å bestå i alle fall :(
Hva gjør jeg nå? Jeg skal klage, men hva er sjansen for at det fører noen vei? Jeg har fått meg jobb, som jeg nå sikkert må si fra meg. 
Det er så flaut! Det er jo "ingen" som stryker på bachelor..., føler meg så mislykket! 

Anonymkode: 3af47...820

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kjenner flere som har strøket jeg iallefall. Men kjipt med jobben da. 

Jeg gikk fra en d til b en gang jeg klaget på eksamen. Skader ikke å prøve.

Anonymkode: 40886...3eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, Jeg ville ha klaget! Og om det ikke fører noe vei ville jeg ha bedt om begrunnelse. Hvilket fagfelt er dette? Mulig jeg kan hjelpe.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, hobbykokken said:

Uff, Jeg ville ha klaget! Og om det ikke fører noe vei ville jeg ha bedt om begrunnelse. Hvilket fagfelt er dette? Mulig jeg kan hjelpe.

Det er barnevern. 

Skal klage ja! Men hva skjer om det fortsatt blir F? Får jeg tatt den opp på nytt til høsten eller? Noen som har erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er barnevern. 

Skal klage ja! Men hva skjer om det fortsatt blir F? Får jeg tatt den opp på nytt til høsten eller? Noen som har erfaring?

Jeg er usikker. Men, har du ikke hatt veileder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sjansen er stor for at du går opp i karakter. Du har uansett ikke noe å tape på å klage. 

Anonymkode: 35670...df7

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppgaven kan kontes, men selve problemstillingen må endres litt på.
Merkelig at veileder ikke ga noe beskjed på hvordan du lå an. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvilket studiested går du på?

Anonymkode: 8d18d...81b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er sånt man får akutt diare av. Hold ut. Livet er dritt noen ganger. You will make it again. Don’t worry.!

Anonymkode: 3fd2f...f3e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du må ta hele bacheloroppgaven på nytt til høsten. Det vil si at du må starte helt på nytt med bacheloroppgave med ny problemstilling og oppgave.

Anonymkode: 9f75c...8e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Klag. Du går sannsynligvis opp.

Anonymkode: 01bf3...7c7

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde klaget, du har jo ingenting å tape nå. Ellers må du kanskje søke deg inn via skolen om du skal ta bacheloroppgaven igjen til høsten? Du bør prate med veileder. 

Anonymkode: acc16...8b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor klem til deg TS! Jeg skjønner at du har det tungt nå. 

Du får klage og krysse fingrene for at du går opp. Ellers får du belage deg på å konte på bacheloroppgaven, da må det være en helt ny problemstilling og oppgave som andre sier. Leste litt også at det i hvertfall er noen steder der det er slik at dersom du stryker på bacheloroppgaven, kan du forbedre den eksisterende oppgaven i løpet av en måned, men da kun til E. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anbefaler deg å klage på karakteren, du har absolutt ingenting å tape på det.Værste tilfelle må du konte til høsten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg strøk også på bachelor, pga feil føring av referansene. Det er megakjipt og du føler deg som en dritt, men det betyr  ikke at du er en dårlig person eller uegnet til å gjøre jobben din. Jeg klagde men kom ingen vei, og måtte skrive ny oppgave med helt ny problemstilling til innlevering neste semester. Du bør be om begrunnelse for karakteren, da skal du normalt få svar innen to uker. Så bør du klage på karakteren, men det kan være greit å ha lest begrunnelsen først, så du vet hvordan du skal bygge opp klagen. Bare pass på å overholde tidsfristen, reglene for dette skal stå i eksmensreglementet for studiestedet ditt.

Hvis du må skrive ny oppgave så være ekstremt nøye på hvordan du bruker veileder, be gjerne om å få en annen enn den du har hatt. Jeg fikk A på den neste bacheloren jeg leverte, og har senere skrevet master med toppkarakter, og nå ville jeg sett med et halvt øye at referanseføringen i min første bachelor var feil. At veilederen min den gangen ikke så det sier meg at hun egentlig var svak akademisk og ikke burde vært veileder i utgangspunktet.  Lykke til ts, kommer gjerne med innspill på klageskriving om du trenger det :)

Anonymkode: 15db6...1e4

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er barnevern. 

Slapp av, pust med magen! Du tar den opp til høsten, om det ikke fører frem med klagen! 
Jeg jobber barnevern og har en kollega som er drivende dyktig i faget- som strøk på bacheloren. Hun tok den opp og sto. I dag ler hun av det, men var skikkelig lei seg da det skjedde. Snakk med arbeidsgiver så ordner dette seg. 
Jeg lover ❤️

Anonymkode: a2102...e11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hva sier veilederen din? Har du gått i mot det veileder har sagt og anbefalt, har du droppet å gjøre det du har blitt rådet til, eller ikke forstått hva vedkommende har ment? Har du kanskje strøket pga. det tekniske? Veileder burde definitivt ha fanget opp dette tidligere.. 

Får vondt av deg, ts. 

Anonymkode: 74183...70f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her har du ingenting å tape på en klage. 

Og hvis du ikke består etter klage, er jeg sikker på at du får bruke deler av samme oppgave.

Fikk altfor dårlig tid på min oppgave i fjor, og leverte i siste liten (2 min før fristen gikk ut)

Skrev 1/3 del av oppgaven i fylla, manglet deler av matriser og kort diskusjonsdel. Manglet sikkert en kildehenvisning også. Men fikk D likevel. Hørte også om folk som strøk som klaget seg til C og E. 

Tror du har vært uheldig. 

Anonymkode: 02135...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Råd for evt. neste oppgave:

Gå deg en tur i skogen, ved et vann eller et annet sted i naturen, alene

Sett deg ned 

Begynn å fokuser på pusten din

Se utover i ti minutter

Så ser du innover

Hva er det som fikk deg til å studere det du gjør? 

Over disse årene, - hvilke ganger er det du har grublet og tenkt på egenhånd ut i fra det du har blitt lært?

Husker du spørsmål du hadde, som du føler du aldri fikk besvart? 

Var det noe som opprørte deg? 

Noe som skurrer? 

Eller noe som gjorde deg glad og entusiastisk? 

Fantes det spor av nytekning som du tok noen steg videre i tankene? Kanskje du fikk med deg noe som fikk deg til å føle "yes, dette er bra greier om det fantes mer refleksjon om det" (ol.) Finnes det noe fra fortiden som kan bli noe nytt? 

(du har flere og bedre spm. til deg selv) 

Så stopper du grublingen/brainstormen som kommer fokuserer kun på pusten igjen. 

Se utover

Pust

Tøm hodet litt etter litt

Forsøk å kun se og lytte uten å tenke, evt lukk øynene. La bakgrunnslyd være bakgrunnslyd. 

La de siste bildene gli gjennom hodet ditt, tanker også. Hver gang du merker de kommer nå, så prøver du likevel å bare la de skli bort. De kommer, de går. Til slutt er det "tomt" 

Pust

Svarene, de trenger ikke komme før du sitter ved pulten.

Sitt slik flere ganger (godt å meditere uten å gjøre komboen med brainstorming først også,) og bytt ut spm. etterhvert som du beveger deg fremover i oppgaven. 

En god ide er også å lytte til "affirmations", finn noe som passer deg og/eller skriv dine egne. 

Jeg forsøker meg på denne metoden på andre ting i livet, og for meg hjelper det med å få klarhet i noen ting som er vanskelig å tenke seg til i alt kaoset med andres tanker og meninger rundt meg. Vet ikke om du kunne tenke deg jeg - og det finnes bedre folk enn meg til å lære bort altså. Håper du klager først, det finnes de som har fått omgjort fra stryk til C osv, you never know

Ønsker deg uansett lykke til :)

Anonymkode: f4709...881

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, dette var kjip, det skjønner jeg. 

Veileder skal ikke la deg levere dersom du legger an til stryk, så her har du ikke fått den hjelpen du skulle ha hatt (evt vært sta og ikke tatt til deg veiledningen).

Har du fått noen begrunnelse? Hvis ikke ville jeg bedt om dette og deretter klaget. Om du må ta den på nytt er dette så klart kjedelig, men jeg tror ikke det vil gå ut over jobben. Husk at de har gått gjennom en prosess med intervjuer og ansettelse, og de trenger deg. De starter ikke helt på nytt på det bare fordi du blir litt senere ferdig med bachelor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...