Gå til innhold

Flere som «legger» seg tidlig bare for å få litt fred?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Føler meg helt kvelt til tider. Stebarnet mitt er verdens herligste. Men dette med personal space var noe hn aldri lærte. Og jeg kjenner at etter flere dager hvor hn regelrett har sittet oppi meg fra morgen til kveld og skravlet non stop. Så kjenner jeg at introverten min blir ekstremt sliten.

Jeg vil for alt i verden ikke at hn skal føle seg i veien eller ikke sett. Så det er nok min feil som vier så mye tid. Det er jo fordi jeg setter så pris på det gode båndet vårt, men jeg orker ærlig talt ikke sånn klenging fra morgen til kveld fra noen..

Og den dårlige samvittigheten gnager så intenst...

Nå satt jeg meg på rommet med en kopp te... Helt magisk....  Helt stille, ingen som sitter oppå meg, ingen 9172618 snapchatter med lyd som åpnes konstant..

Please si det er flere som «stikker» av for å få puste 🙏

Anonymkode: ac6a3...8a5

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Stebarnet er forresten 17 år.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Ja 😄🙈

Anonymkode: a43a8...48e

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes jo godt at de kan lære seg å ta hensyn. Sier selv til mine barn om det går i ett at vi må ha en stillestund for nå trenger hodet mitt fred. Så sitter vi heller sammen og nyter freden. Tenker at barna også har godt av det.

AnonymBruker
Skrevet

Jepp -det syntes jeg er helt innafor, vi trenger alle litt egentid og «space» fra familielivet. Ikke ha dårlig samvittighet for det. Har begynt å gjøre akkurat det samme!

Anonymkode: ea173...912

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja, trenger fred fra mannen min.

Anonymkode: 60d44...eea

• Liker 15
Skrevet

Haha, jo det gjør jeg også av og til. Har fire barn som jeg elsker å tilbringe tid med, og som heldigvis stortrives med å være med meg også ❤️ Samtidig kan jeg få litt klaus følelse om jeg ikke får noe alenetid i det hele tatt. Til og med når jeg er på do dukker de opp og vil skravle gjennom døren😂

Jeg bruker å ta meg en time med en bok, ipad eller lignende på senga på morgenen i helgene. Henter meg kjapt noe drikke og flytter lydløst inn på rommet igjen. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jepp -det syntes jeg er helt innafor, vi trenger alle litt egentid og «space» fra familielivet. Ikke ha dårlig samvittighet for det. Har begynt å gjøre akkurat det samme!

Glemte også å si at noen klarer fint å koble ut mens familien er i samme rom, men det gjør ikke jeg -derfor skjermer jeg meg selv litt fra å være «pålogget» alle hele tiden ved å gå tur eller få for meg selv i ett annet rom.

AnonymBruker
Skrevet

Har nettop lagt meg nå😅

Svigerfar er her og han maser HELE dagen. Holder på å bli helt gal! Han er fryktelig intens og nærmest fotfølger meg rundt for å snakke,går helt oppi meg osv.

Anonymkode: a1ec8...0c7

AnonymBruker
Skrevet

En 17-åring tåler jo både å høre at hen ikke er verdens midtpunkt (ingen av oss er det) og at folk trenger alenetid. 

Men 17-åringer er heldigvis ikke hjemme ofte, de går på skole, henger med venner, jobber og står på. Når de en sjelden gang kommer inn døra så er det ikke for mange timene. :ler: 

Anonymkode: 41c8f...603

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde sikkert gjort det hvis jeg hadde barn/gubbe/stebarn. Merket jeg trekker meg unna i familiære situasjoner også, men de er jo vant til det. Hadde nok ikke vært en god stemor, hadde sikkert flydd på veggen

Anonymkode: eda73...e40

AnonymBruker
Skrevet

Klart vi jenter trenger det også, gutta har jo garasjen der de mekker på bilen/mototsykkelen/hobbysnekker eller nymotens gutter gamer ev dyrker ølbrygginginteressen i mancaven. Klart vikvinner også må finne utløp for vårt behov for å bare potle med vårt eget / ro og fred med hva nå enn vi liker :) 

Anonymkode: d3153...bf1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

En 17-åring tåler jo både å høre at hen ikke er verdens midtpunkt (ingen av oss er det) og at folk trenger alenetid. 

Men 17-åringer er heldigvis ikke hjemme ofte, de går på skole, henger med venner, jobber og står på. Når de en sjelden gang kommer inn døra så er det ikke for mange timene. :ler: 

Anonymkode: 41c8f...603

ikke denne 17 åringen. Denne 17 åringen er veldig fornøyd med å sitte oppå oss for det meste å alltid ha ordet. Og veldig opptatt av at nå har hn ingen regler for hn er så godt som voksen.. Ikke alle kamper en makter å ta. Så det får bare være. 

Og uansett syns jeg alle skal føle seg velkomne. Så her er det jo jeg som er introvert som trenger fred. Så da er det jo helst meg som må rømme litt 😆🙊

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Dere er fantastisk 🙏❤️ Samvittigheten og tekoppen føltes så uendelig mye bedre nå 🥰

Ts

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør det også ☺️ Både fra egne barn, bonusbarn & andre 😆 introvert her også. Ingen grunn til å skamme seg for det❣️

Anonymkode: 45991...3e1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner deg godt, men man tåler mer fra ens egne barn, men det er helt naturlig :)

Anonymkode: 9ddd4...4aa

• Liker 1
Skrevet

Jeg er introvert med erfaring fra både egne barn og stebarn i tenårene, av den sorten som ikke ser poenget med eget rom. 

Jeg har vært ganske opptatt av at de ikke skal føle seg avvist hvis jeg har rømt til soverommet, og jeg har bitt i meg mang en gang trangen og heller satt på en film og bare tålt det. Plutselig har de jo flyttet ut, og jeg vil virkelig ikke at de skal føle seg uønsket. 

Men ja, det er slitsomt, men også en fin tillitserklæring da. Hele hurven føler seg trygge. :) 

Så jeg har bare sagt rett ut: Jeg må hente meg inn noen minutter, det er ikke dere, det er meg (filmstyle). Min erfaring er at det blir godt forstått. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Her er bare meg og en åtteåring, likevel rømmer jeg på rommet av og til. Og sier det. Hun skvaldrer periodevis i ett, gjerne samtidig som hun spiller noe eller ser på tv/film/YouTube. Det er begrenset hvor lenge jeg takler det, spesielt når jeg er sliten. Så da sier jeg at jeg går og legger meg på senga ei stund for å hvile hodet, og at jeg vil være alene den stunden. 

Ungene har ikke vondt av at vi voksne tar en time-out. Overhodet ikke. Og jeg ser at hun har lært av meg - trenger hun en pause så trekker hun seg tilbake på rommet og lukker døra.

Anonymkode: bdf97...746

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Ofte. Sier at jeg er trøtt, ligger i senga og leser en bok, spiller på mobilen, onanerer, tekster på snap, you name it. Med ørene på stilk for å skru av lyset og late som at jeg sover hvis samboer kommer inn.

Han hadde sikkert ikke reagert på det, men er deilig å ha alenetid som bare jeg vet om.

Anonymkode: 72f70...e5d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Haha forresten gjør jeg akkurat det samme nå. Mor sover lenge i dag...bare det at hun har vært våken siden kl 7 😂😂

Anonymkode: 72f70...e5d

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...