Gå til innhold

PLEASE hjelp meg med kakeforslag!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal ha voksenselskap for barnet mitt på 8 år, skal lage en sjokoladekake, men må ha minst 2 kaker til! Har dere noen faste kaker dere pleier å bake til bursdager? Som passer til både barn og voksen. Blir såå glad for forslag altså! 😀

Anonymkode: 245a5...5f7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Pavlova. Den liker de fleste 🙂

Anonymkode: 014db...355

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Pavlova som nevnt og Daimiskake

Anonymkode: 5ae98...344

Skrevet

Bakt ostekake og pavlova er som regel en slager 

Skrevet

Eplekake med is / krem

Gulrotkake med ostekrem

AnonymBruker
Skrevet

Kvæfjordkake og gulrotkake.

Anonymkode: 1b2bb...a08

AnonymBruker
Skrevet

Trippelkremkake 

Anonymkode: e9181...313

Skrevet

Gulrotkake og surmelkskake er alltid en slager her. Brownies, da vanilje med sjokoladebiter går også ned på høykant, gjerne med en dæsj vaniljeis til. 

AnonymBruker
Skrevet

Suksessterte :)

Anonymkode: cb445...52f

Skrevet

I vår familie er det tradisjon med en bløtkake eller marsipankake som hovedkake. Jeg er ikke så glad i det, men det hører liksom med. 

Hvis du skal ha tre kaker og den ene er sjokoladekake ville jeg enten valgt en kremkake av noe slag eller suksessterte som nr to, og en frisk ostekake som nummer tre.

Skrevet
14 minutter siden, Forundret.. skrev:

Gulrotkake og surmelkskake er alltid en slager her. Brownies, da vanilje med sjokoladebiter går også ned på høykant, gjerne med en dæsj vaniljeis til. 

Ville du laget brownies i tillegg til sjokoladekake? Blir ikke det veldig mye sjokolade, når to av tre kaker er med sjokolade? :klo: 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mange (ikke jeg) liker kranskekake når man har bursdagsfest. 

Selv holder jeg en knapp på Pavlova eller Lyn og Torden (Verdens beste).

Anonymkode: 9fed6...231

AnonymBruker
Skrevet

Å nå får jeg vann i munn 😂 Her er mange gode forslag! Er ofte disse kakene vi lager.. Kan ellers foreslå safari-dessert og joghurtkake! Altså er dette egentlig eg problem?!? Kommer på vertfall 10 kaker her nå, men jeg vet ikke de «offisielle navna» 🤔

Anonymkode: 3b0d1...c7d

AnonymBruker
Skrevet

Bløtkake - men fyll den med vaniljekrem og masse jordbær, eventuelt blåbær.

Selv folk som ikke likere bløtkake spiser av den, blir aldri smulen igjen! :) Vaniljekrem og bær gjør den så mye lettere og friskere. 

Anonymkode: ec2bf...693

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bløtkake - men fyll den med vaniljekrem og masse jordbær, eventuelt blåbær.

Selv folk som ikke likere bløtkake spiser av den, blir aldri smulen igjen! :) Vaniljekrem og bær gjør den så mye lettere og friskere. 

Anonymkode: ec2bf...693

Jeg lager alltid bløtkake med vaniljekrem og enten jordbær eller bringebær. Enig i at den da blir mye friskere. :) 

Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal ha voksenselskap for barnet mitt på 8 år, skal lage en sjokoladekake, men må ha minst 2 kaker til! Har dere noen faste kaker dere pleier å bake til bursdager? Som passer til både barn og voksen. Blir såå glad for forslag altså! 😀

Det er ikke bakst da, men en slager i selskap her i disse tider, er is med jordbær til, og/eller annet tilbehør! Oppskjært melon også. Kanelsnurrer eller skolebrød. Ellers har du jo fått mange gode forslag her i tråden! 😊 Lykke til med selskapet!😊

AnonymBruker
Skrevet

Tuuusen takk for mange fine forslag! 👌Da er det bare å lete frem oppskrifter å velge ut noen her da! 😀 Supert😊 - TS

AnonymBruker
Skrevet

I dag laga jeg rabarbrakake, som eplekake bare med rabarbra. Det ble godt mottatt av voksne og barn, mer poppulært enn eplekake faktisk

Anonymkode: b7d9f...b5e

Skrevet

Hva med Red Velvet Cake? En rødfarget sjokoladekakebunn med enten smørkrem eller ostekrem. Ikke så veldig hokus pokus og en smak som fenger mange aldre! :) Pynten trenger overhodet ikke være masse bær, du kan velge det som passer deg best.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...