AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #1 Skrevet 31. mai 2019 Inspirert av en annen tråd om karies hos barn her: Er det vanlig å bruke tanntråd hos barn? Ser at en annen trådstarter sier de har brukt det siden barna fikk to tenner...Jeg må si at den tanken aldri har slått meg. Det er ofte en kamp for å få pusset tennene i utgangspunktet, så å få brukt tanntråd, ser jeg liksom ikke for meg. (Vi pusser tennene to ganger per dag og bruker fluor daglig altså, men tanntråd hos barna har jeg ikke vurdert). Anonymkode: 8975a...012
Måbarefåsiat... Skrevet 31. mai 2019 #2 Skrevet 31. mai 2019 Min har brukt tanntråd fra 4-5 årsalderen. Han bruker sånn stativ/håndtak med tanntråd på tuppen. Klart å bruke den selv hele tiden.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #3 Skrevet 31. mai 2019 Jeg er nok trådstarter til det innlegget du refererer til. Vi har gjort det til en vane fra barna fikk tenner så her har det vært null problem. Vi bruker sånn tanntrådholder med utskiftbar tanntråd. 10-åringen fikk skryt ved sist kontroll og tannlegen påpekte at hun så han brukte tanntråd. 4-åringen fortalte tannlegen selv at det ble pusset to ganger per dag, fluor og tanntråd om kveldene. Dette ble også roset. Mulig det ikke er vanlig, men det rengjør tennene enda bedre og vi voksne bruker jo dette. Ser derfor ingen grunn til å la være på barnas tenner. Anonymkode: e1ee3...de6
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #4 Skrevet 1. juni 2019 Du har helt rett altså. Jeg bruker jo tanntråd selv, men har ikke tenkt på at ungene bør bruke det. Kjemper ofte en kamp med de to yngste for å få pusset tennene, så ser for meg at tanntråd blir enda verre, men skal kjøpe inn sånn håndholdt greie som de to eldste iallefall kan bruke. Anonymkode: 8975a...012
Anciol Skrevet 1. juni 2019 #5 Skrevet 1. juni 2019 Ja mine bruker tanntråd regelmessig om kveldene, vi gjør det sammen om kvelden:)
atropos Skrevet 1. juni 2019 #6 Skrevet 1. juni 2019 Vi bruker tanntråd på eldste som er 5. Han har brukt tanntråd et års tid. De andre to har ikke begynt enda. Der er det tvangspussing som gjelder 🙈
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #7 Skrevet 1. juni 2019 Dette er noe skoletannlegen spør om hver gang mine er hos tannlegen, tanntråd og fluor. Så det er absolutt anbefalt. Anonymkode: e4317...e2d
Arkana Skrevet 1. juni 2019 #8 Skrevet 1. juni 2019 Mine har brukt tanntråd fra ca 5 år alder. Tannpleier har også anbefalt det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå