AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #1 Skrevet 31. mai 2019 Om dere hadde hatt en barn som er 16(blir 17 om 8), ville dere latt henne dra alene med søsteren hennes alene til Australia for å møte faren sin? De har fått lov av han å komme over til Australia i sommer, men jeg vet nå ikke helt om jeg vil slippe mine døtrer, så langt. Skulle gjerne reist sammen med de, men har ikke mulighet denne gangen. Om dere lurer på personligeheten deres, så er de ansvarsfulle og finner ikke på noe tull. Gode verdier har de også, men de har aldri reist alene på fly på egenhånd.. Jeg har alltid vært med. Hva mener dere om saken? Anonymkode: d39a6...5ea
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #2 Skrevet 31. mai 2019 Hva har gode verdier med flyreise å gjøre, lurer nå jeg på... det er jo ikke akkurat der man kan finne på mest sprell Men uansett, hvordan er reiseruta? Akkurat om man reiser i to timer eller 22 har ikke så mye å si, du er langt unna uansett, men jeg tenker mest på flybytter og evt vanskeligheter med forsinkelse, bagasje og sånt, er de store nok til å takle det hvis noe skjer? Jeg sendte min tenåring fra Cape Town til Oslo alene, men da var det bare én mellomlanding og han hadde vært på terminalen før. Var ikke veldig nervøs, men det var godt da han sendte melding om at han var framme. Hadde nok vært mer skeptisk hvis det var flere flybytter, eller store ukjente terminaler hvor man faktisk lett kan rote seg bort osv. Anonymkode: 5810d...987
reiseglad Skrevet 31. mai 2019 #3 Skrevet 31. mai 2019 Hva tenker jentene selv? Tør de reise alene? Det er vel snakk om et flybytte eller to med mulighet for å rote seg vekk, ellers er dei bare å sitte på flyet, se film, spise, drikke og sove. Min eldste reiste alene til Thailand som 16-åring, hun var fornuftig og grei - reisevant men hadde ikke reist alene tidligere. Men hun måtte argumentere seg gjennom passkontrollen på Gardermoen, de lurte på om hun var "på rømmen"... Det er mulig å be om assistanse altså (slik som eldre/rullestolbrukere) på flyplassene om de er usikre. Men tenåringer synes gjerne det er flaut.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #4 Skrevet 31. mai 2019 13 minutter siden, reiseglad skrev: Hva tenker jentene selv? Tør de reise alene? Det er vel snakk om et flybytte eller to med mulighet for å rote seg vekk, ellers er dei bare å sitte på flyet, se film, spise, drikke og sove. Min eldste reiste alene til Thailand som 16-åring, hun var fornuftig og grei - reisevant men hadde ikke reist alene tidligere. Men hun måtte argumentere seg gjennom passkontrollen på Gardermoen, de lurte på om hun var "på rømmen"... Det er mulig å be om assistanse altså (slik som eldre/rullestolbrukere) på flyplassene om de er usikre. Men tenåringer synes gjerne det er flaut. De vil gjerne reise ditt men det er 2 mellomlandinger... Også kan det oppstå vanskeligheter med forsinkelse, bagasje osv, så jeg vet ikke om de kan takle det. Anonymkode: d39a6...5ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå