Cuckold Skrevet 31. mai 2019 Forfatter #41 Del Skrevet 31. mai 2019 (endret) 12 hours ago, Visjon said: Jo, det er jo dumt, men jeg tror du har et noe skeivt bilde av den islamdominerte verden. For det første er denne delen av verden ekstremt variert, med store forskjeller fra eksempelvis Libanon til Jemen. Det lever ulike ikke-muslimske grupper der også, mange av dem uten store problemer. Mange land har fremvoksende feministiske miljøer, og tendenser til likestilling som arter seg på andre måter enn vi er vant til. Ikke alt handler om religion heller, land hvor store deler av befolkningen er fattig og lavt utdannet scorer alltid lavt på likestilling og sosial frihet. Den jevne kvinne i f.eks. Thailand eller Filippinene er heller ikke særlig likestilt. Og det er da slettes ikke slik at Europa er en oase av toleranse, inkludering og likestilling, selv om vi har dyrket frem en del humanistiske verdier. Høyrenasjonalisme er på fremmarsj, vi investerer i krig og korrupte regimer i den tredje verden, og vi har mange skampletter på vår egen nære historie. Det er ganske mange europeere, også på dette forumet, som opererer med én standard for etniske hvite norske og en annen for muslimer, hvor sistnevnte alltid skal demoniseres og skyldes for alt som er galt. Det er også ganske vanlig blant såkalte islamkritikere å være ekstremt opptatt av likestilling kun når det kan brukes mot muslimer, mens ellers forakter de både kvinnesak og homokamp og alt likestilling egentlig handler om. Jeg er ingen "kulturrelativist" i den forstand at jeg ikke tror på noen universelle verdier - jeg tror på grunnleggende rettigheter for alle - men jeg tror vi skal være veldig forsiktige med å gjøre grupper som muslimer til "de andre", som vi projiserer alt mulig dritt på uten å egentlig gjøre noe forsøk på å forstå deres historie eller dynamikker. Tror også vi skal ta huet ut av egen ræv og innse at vi selv ikke er noen moralsk høyborg. Jeg har selv stusset over at islamkritikere ofte befinner seg på høyresiden og ikke tilhører de som har stått fremst i kampen for likestilling, men i motsetning til deg oppfatter jeg dette først og fremst som venstresidens skam, det er venstresidens påfallende unnfallenhet i forhold til kvinneundertrykkelse i andre kulturer som ligger til grunn for at folk på høyresiden får dominere. Dette hadde naturlig vært venstresidens kamp slik det tradisjonelt har vært venstresiden og kulturradikalerne som har kjempet for å detronisere kristendommen. I møte med islam har venstresiden sviktet og overlatt kampen for sekularisme og mot at religion igjen skal få prege våre liv enten vi vil eller ei til høyrekreftene. Kampen for et liberalt sekulært samfunn der individet velger sitt livssyn og der kvinner og menn stiller likt er ikke vunnet en gang for alle, når det kommer mennesker til våre land med verdier de er stolte av, dypt reaksjonære og sjåvinistiske religiøse verdier, er det naturlig å ta kampen på nytt, jeg har selv kjempet mot mye grums i kristendommen og kan ikke forstå hvordan folk på venstresiden, mine tidligere kampfeller, har blitt så unnfallende når vi ser den samme understrykkelse bare i en enda mer ondartet form i en innvandrende voksende imperialistisk verdensreligion. Endret 1. juni 2019 av Cuckold 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rosetelys Skrevet 31. mai 2019 #42 Del Skrevet 31. mai 2019 Akkurat nå, Visjon skrev: Dette er bare én reklamekampanje av mange som Coca-Cola kjører. Andre kampanjer handler om julenissen, fotball-VM og hvite damer i bikini. Ja, det er jeg fullstendig klar over, men dersom et annet selskap som ikke er like stort som Coca-Cola hadde gjort samme greiene så hadde det jo vært økonomisk selvmord. De har nok økonomiske ressurser til at de kan kaste bort penger på en kampanje som kun retter seg mot et mikroskopisk marked. Isolert sett rent økonomisk er det jo høl i hue. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 31. mai 2019 Forfatter #43 Del Skrevet 31. mai 2019 2 minutter siden, Peaky Blinders said: Vesten er mer tolerant en feks. Saudi, og det skal vi være glade for. Dumt at det er sånn, og det ville vært fint om Cola slo et slag for det, og gjorde noe med det, men kommer det til å skje? Nei, for de vil ikke tjene penger på det. Jeg ser virkelig ikke hvor du vil med dette, annet enn å poste selvfølgeligheter som vi alle er enig i og vet. Hvis alle var så enige om dette ville selvsagt ikke Coca-Cola gått ut med denne ramadan-kampanjen. Mange av oss gjennomskuer den, noen av oss reagerer også på at Coca-Cola gjennom denne kampanjen speiler den vestlige elites doble standarder der vi på et vis har snudd fortidens sjåvinisme og selvforherligelse på hodet, oppfatter vår sivilisasjon som spesielt skyldig og stiller helt andre krav til vestlige mennesker enn til mennesker fra andre deler av verden. De doble standardene er del av den nye hverdagen og jeg vil tro det er ganske mange som ikke engang legger merke til dem. De er blitt internalisert på samme måte som fortidens rasisme var del av menneskenes virkekelighetsforståelse og noe man knapt tenke over. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest no. 72 Skrevet 31. mai 2019 #44 Del Skrevet 31. mai 2019 (endret) 7 minutter siden, Cuckold skrev: Hvis alle var så enige om dette ville selvsagt ikke Coca-Cola gått ut med denne ramadan-kampanjen. Mange av oss gjennomskuer den, noen av oss reagerer også på at Coca-Cola gjennom denne kampanjen speiler den vestlige elites doble standarder der vi på et vis har snudd fortidens sjåvinisme og selvforherligelse på hodet, oppfatter vår sivilisasjon som spesielt skyldig og stiller helt andre krav til vestlige mennesker enn til mennesker fra andre deler av verden. De doble standardene er del av den nye hverdagen og jeg vil tro det er ganske mange som ikke engang legger merke til dem. De er blitt internalisert på samme måte som fortidens rasisme var del av menneskenes virkekelighetsforståelse og noe man knapt tenke over. De aller flest bryr seg ikke. Samme hva det måtte gjelde, så er det ikke så farlig: vi kan kjøpe cola i butikken, vi tjener penger, vi har familie og bla, bla - hvorfor bry seg om at kristne på andre siden av verden ikke har det godt? Det er langt unna, og det påvirker ikke oss her vi sitter i trygge Norge og drikker colaen vår, mens vi syns det er litt fint at Cola er så "riktig" på alle måter. Samtidig tror jeg de aller fleste av oss faktisk forstår at Cola ikke er er et selskap som bryr seg en døyt, og er hjertens enig i at det ikke er ok. De fleste er jo ikke så naive, men det handler vel mer om energien man vil bruke på å bry seg. Det er klart at det ikke er riktig, og det er klart at det ville vært fint om Cola prioriterte annerledes, men det vil de ikke så lenge de ikke tjener penger på det. Hva tror du må til for å snu Cola sin mening her? Endret 31. mai 2019 av no. 72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Visjon Skrevet 31. mai 2019 #45 Del Skrevet 31. mai 2019 17 minutter siden, Cuckold skrev: Jeg har selv stusset over at islamkritikere ofte befinner seg på høyresiden og ikke tilhører de som har stått fremst i kampen for likestilling, men i motsetning til deg oppfatter jeg dette først og fremst som venstrsidens skam, det er venstresiden påfallende unnfallenhet i forhold til kvinneundertrykkelse i andre kulturer som ligger til grunn for at folk på høyresiden får dominere. Dette hadde naturlig vært venstresidens kamp slik det tradisjonelt har vært venstresiden og kulturradikalerne som har kjempet for å detronisere kristendommen. I møte med islam har venstresiden sviktet og overlatt kampen for sekularisme og mot at religion igjen skal få prege våre liv enten vi vil eller ei til høyrekreftene. Kampen for et liberalt sekulært samfunn der individet velger sitt livssyn og der kvinner og menn stiller likt er ikke vunnet en gang for alle, når det kommer mennesker til våre land med verdier de er stolte av, dypt reaksjonære og sjåvinistiske religiøse verdier, er det naturlig å ta kampen på nytt, jeg har selv kjempet mot mye grums i kristendommen og kan ikke forstå hvordan folk på venstresiden, mine tidligere kampfeller, har blitt så unnfallende når vi ser den samme understrykkelse bare i en enda mer ondartet form i en innvandrende voksende imperialistisk verdensreligion. Vi trenger ikke kjempe så mye for sekularisme for muslimer i Europa, den kommer med utdanning, bedre økonomi, prevensjon og slikt som venstresiden alltid har vært opptatt av. Tredje generasjons muslimske innvandrere i Europa er ikke særlig strengt religiøse, med mindre de lever i stor fattigdom. Og det preger i hvert fall ikke livet til den jevne europeer. Jeg bor på østkanten i Oslo, hvor det angivelig skal være en no go-zone, og opplever ikke islam som særlig dominerende i det hele tatt. Falafel, ja, islam, nei. Du kan kjempe mot religionens tyranni så mye du orker, men jeg tror den jevne araber på Grønland er mest opptatt av hva han skal spise til middag i dag. Jeg tror altså ikke på islam som noen voksende imperialistisk verdensreligion. Jeg har hørt det bli sagt de siste 10-15 årene, og jeg venter fremdeles.... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 31. mai 2019 Forfatter #46 Del Skrevet 31. mai 2019 4 minutter siden, Peaky Blinders said: De aller flest bryr seg ikke. Samme hva det måtte gjelde, så er det ikke så farlig: vi kan kjøpe cola i butikken, vi tjener penger, vi har familie og bla, bla - hvorfor bry seg om at kristne på andre siden av verden ikke har det godt? Det er langt unna, og det påvirker ikke oss her vi sitter i trygge Norge og drikker colaen vår, mens vi syns det er litt fint at Cola er så "riktig" på alle måter. Samtidig tror jeg de aller fleste av oss faktisk forstår at Cola ikke er er et selskap som bryr seg en døyt, og er hjertens enig i at det ikke er ok. De fleste er jo ikke så naive, men det handler vel mer om energien man vil bruke på å bry seg. Det er klart at det ikke er riktig, og det er klart at det ville vært fint om Cola prioriterte annerledes, men det vil de ikke så lenge de ikke tjener penger på det. Hva tror du må til for å snu Cola sin mening her? Coca-Colas oppførsel er bare et uttrykk for de doble standardene i Vestens forhold til andre kulturer, den selvpiskende ukultur som har fått bre seg i Vesten de siste tiår. For noen generasjoner tilbake så vestlige mennesker på seg selv som verdens herrer, en gruppering overlegen alle andre, det er tydelig at det er vanskelig å se på oss selv som mennesker blant alle andre, for i dag er dette snudd og vi oppfatter oss selv som mennesker født med skyld, en slags arvesynd, mennesker som skal sone for våre forfedres synder og samtidig mennesker man kan stille strengere krav til enn mennesker fra alle andre kulturer. Jeg mistenker at det ligger et element av sjåvinisme begravet i denne viljen til doble standarder, viljen til å dele verden inn i oss og dem, vi, de vestlige som skal vise storhet og rommelighet, og de andre som vi ikke kan kreve på langt nær like mye av. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest no. 72 Skrevet 31. mai 2019 #47 Del Skrevet 31. mai 2019 (endret) 8 minutter siden, Cuckold skrev: Coca-Colas oppførsel er bare et uttrykk for de doble standardene i Vestens forhold til andre kulturer, den selvpiskende ukultur som har fått bre seg i Vesten de siste tiår. For noen generasjoner tilbake så vestlige mennesker på seg selv som verdens herrer, en gruppering overlegen alle andre, det er tydelig at det er vanskelig å se på oss selv som mennesker blant alle andre, for i dag er dette snudd og vi oppfatter oss selv som mennesker født med skyld, en slags arvesynd, mennesker som skal sone for våre forfedres synder og samtidig mennesker man kan stille strengere krav til enn mennesker fra alle andre kulturer. Jeg mistenker at det ligger et element av sjåvinisme begravet i denne viljen til doble standarder, viljen til å dele verden inn i oss og dem, vi, de vestlige som skal vise storhet og rommelighet, og de andre som vi ikke kan kreve på langt nær like mye av. Hva mener du bør gjøres da? Om du mener at Cola bare et symbol på vår selvpiskende kultur. Alt må jo starte et sted. For Venstre starter det i skolen, for Cola kanskje et annet sted. Endret 31. mai 2019 av no. 72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 31. mai 2019 Forfatter #48 Del Skrevet 31. mai 2019 1 minutt siden, Visjon said: Vi trenger ikke kjempe så mye for sekularisme for muslimer i Europa, den kommer med utdanning, bedre økonomi, prevensjon og slikt som venstresiden alltid har vært opptatt av. Tredje generasjons muslimske innvandrere i Europa er ikke særlig strengt religiøse, med mindre de lever i stor fattigdom. Og det preger i hvert fall ikke livet til den jevne europeer. Jeg bor på østkanten i Oslo, hvor det angivelig skal være en no go-zone, og opplever ikke islam som særlig dominerende i det hele tatt. Falafel, ja, islam, nei. Du kan kjempe mot religionens tyranni så mye du orker, men jeg tror den jevne araber på Grønland er mest opptatt av hva han skal spise til middag i dag. Jeg tror altså ikke på islam som noen voksende imperialistisk verdensreligion. Jeg har hørt det bli sagt de siste 10-15 årene, og jeg venter fremdeles.... At islam er voksende er ikke noe du trenger tro eller ikke tro, det er et ubestridelig faktum. Islam er den hurtigst voksende av verdens store religioner. Det er heller ingen grunn til å betvile at islam er en imperialistisk religion, det ligger i islams teologi å utbre seg og se til at islam blir dominerende politisk. Mange vestlige mennesker, kanskje særlig i den protestantiske del av Europa tror religion først og fremst handler om enkeltmenneskets forhold til sin gud, men det er en misforståelse, en eurosentrisk vrangforestilling. Andre religioner har en annen vekt på hva som betyr noe og islam handler i stor grad om hvordan man skal innrette seg i et samfunn, det er altså i likhet med ortodoks jødedom en politisk religion. La meg linke til en svært interessant artikkel i Berlingske tidende, skrevet av Mehdi Mozaffari, professor i islamske studier, Institut for statsvitenskap, Århus Universitet: På tro kan demokrati ikke bygges Jeg siterer: Hvis vi holder os til de tre semitiske monoteistiske religioner, kan vi konstatere, at de alligevel er meget forskellige. Jødedom er en lovgivende religion uden at være universalistisk, mens kristendom er universalistisk uden at være lovgivende. Islam repræsenterer en separat kategori for sig selv. Den er både lovgivende og universalistisk. For å sitere filosofen, radikaleren og religionskritikeren Bertrand Russell: Blant religionene kan bolsjevismen sammenliknes med islam snarere enn med kristendommen eller buddhismen. Kristendommen og buddhismen er primært personlige religioner med mystiske doktriner og en forkjærlighet for fordypelse. Islam og bolsjevismen er praktiske, sosiale og ikke-åndelige, de er opptatt av å vinne et imperium i denne verden. Dette skrev Russell i 1921, altså lenge før islam hadde fått innpass i vår del av Europa. Russell var for øvrig selv ateist og en sterk kritiker av kristendommen, så denne beskrivelsen tar ikke utgangspunkt i en idyllisering av kristendommen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 31. mai 2019 Forfatter #49 Del Skrevet 31. mai 2019 8 minutter siden, Peaky Blinders said: Hva mener du bør gjøres da? Om du mener at Cola bare et symbol på vår selvpiskende kultur. Alt må jo starte et sted. For Venstre starter det i skolen, for Cola kanskje et annet sted. Vi kan begynne med å reagere på skjevheten og selvpiskingen, de doble standardene. Slik jeg gjør i denne tråden. Den største faren er slik jeg ser det at stadig flere av oss tar de doble standardene for gitt, at vi venner oss til at muslimer i Vesten skal ha større krav på respekt og rett til å utfolde seg i tråd med sine verdier enn ikke-muslimer bosatt i islamdominerte land. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Visjon Skrevet 31. mai 2019 #50 Del Skrevet 31. mai 2019 1 minutt siden, Cuckold skrev: At islam er voksende er ikke noe du trenger tro eller ikke tro, det er et ubestridelig faktum. Islam er den hurtigst voksende av verdens store religioner. Det er heller ingen grunn til å betvile at islam er en imperialistisk religion, det ligger i islams teologi å utbre seg og se til at islam blir dominerende politisk. Mange vestlige mennesker, kanskje særlig i den protestantiske del av Europa tror religion først og fremst handler om enkeltmenneskets forhold til sin gud, men det er en misforståelse, en eurosentrisk vrangforestilling. Andre religioner har en annen vekt på hva som betyr noe og islam handler i stor grad om hvordan man skal innrette seg i et samfunn, det er altså i likhet med ortodoks jødedom en politisk religion. La meg linke til en svært interessant artikkel i Berlingske tidende, skrevet av Mehdi Mozaffari, professor i islamske studier, Institut for statsvitenskap, Århus Universitet: På tro kan demokrati ikke bygges Jeg siterer: Hvis vi holder os til de tre semitiske monoteistiske religioner, kan vi konstatere, at de alligevel er meget forskellige. Jødedom er en lovgivende religion uden at være universalistisk, mens kristendom er universalistisk uden at være lovgivende. Islam repræsenterer en separat kategori for sig selv. Den er både lovgivende og universalistisk. For å sitere filosofen, radikaleren og religionskritikeren Bertrand Russell: Blant religionene kan bolsjevismen sammenliknes med islam snarere enn med kristendommen eller buddhismen. Kristendommen og buddhismen er primært personlige religioner med mystiske doktriner og en forkjærlighet for fordypelse. Islam og bolsjevismen er praktiske, sosiale og ikke-åndelige, de er opptatt av å vinne et imperium i denne verden. Dette skrev Russell i 1921, altså lenge før islam hadde fått innpass i vår del av Europa. Russell var for øvrig selv ateist og en sterk kritiker av kristendommen, så denne beskrivelsen tar ikke utgangspunkt i en idyllisering av kristendommen. Jeg vet hva islams teologi sier, men jeg mener det er en feilslutning å tro at teologi og menneskelig praksis er det samme. Det er, etter min erfaring, stor forskjell på hva koranen sier og hva den jevne muslim faktisk bryr seg om. Når du kommer opp i andre og tredje generasjons innvandrere, begynner det å bli enormt stor avstand. Da begynner troen å være mer som en pliktgreie, noe de beholder visse seremonielle elementer av for å tekkes foreldrene, mens de i virkeligheten har sklidd veldig langt bort fra islams teologi eller ideologiske tankegods. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest no. 72 Skrevet 31. mai 2019 #51 Del Skrevet 31. mai 2019 (endret) 5 minutter siden, Cuckold skrev: Vi kan begynne med å reagere på skjevheten og selvpiskingen, de doble standardene. Slik jeg gjør i denne tråden. Den største faren er slik jeg ser det at stadig flere av oss tar de doble standardene for gitt, at vi venner oss til at muslimer i Vesten skal ha større krav på respekt og rett til å utfolde seg i tråd med sine verdier enn ikke-muslimer bosatt i islamdominerte land. Tror de fleste faktisk reagerer (inni seg), men de gjør ikke noe med det. Du ser jo at samtlige er enig med deg i denne tråden, det er ikke slik at folk ikke er enige eller reagerer - de gjør bare ikke noe med det. Edit: det her heller ikke mako på hverken tråder, artikler eller nettsteder som tar opp islamkrtikk. Det er utrolig mye av det, så det er ikke sånn at det ikke blir nevnt hvis det er det du mener. Endret 31. mai 2019 av no. 72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 31. mai 2019 Forfatter #52 Del Skrevet 31. mai 2019 5 minutter siden, Visjon said: Jeg vet hva islams teologi sier, men jeg mener det er en feilslutning å tro at teologi og menneskelig praksis er det samme. Det er, etter min erfaring, stor forskjell på hva koranen sier og hva den jevne muslim faktisk bryr seg om. Når du kommer opp i andre og tredje generasjons innvandrere, begynner det å bli enormt stor avstand. Da begynner troen å være mer som en pliktgreie, noe de beholder visse seremonielle elementer av for å tekkes foreldrene, mens de i virkeligheten har sklidd veldig langt bort fra islams teologi eller ideologiske tankegods. Jeg er mer opptatt av islams historie fra Muhammed til vår tid enn av islams teologi, og historien viser at islam har utbredd seg og dominert livet til alle - muslimer som ikke-muslimer - i alle land der det har vært en betydelig andel muslimer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Visjon Skrevet 31. mai 2019 #53 Del Skrevet 31. mai 2019 7 minutter siden, Cuckold skrev: Jeg er mer opptatt av islams historie fra Muhammed til vår tid enn av islams teologi, og historien viser at islam har utbredd seg og dominert livet til alle - muslimer som ikke-muslimer - i alle land der det har vært en betydelig andel muslimer. Tror du virkelig det kommer til å skje i Europa? Hvilke konkrete tegn ser du, egentlig? Så vidt meg bekjent er en helt enormt overveldende del av europeiske lands regjeringer, administrasjon, næringsliv etc. hvite ikke-muslimer. Muslimer er underrepresentert i maktposisjoner. De er derimot overrepresentert i ghettoer og på fattigdomsstatistikken. Er det fillete gutter fra en toroms på Grorud du mener vil ta over Norge? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 31. mai 2019 Forfatter #54 Del Skrevet 31. mai 2019 9 minutter siden, Visjon said: Tror du virkelig det kommer til å skje i Europa? Hvilke konkrete tegn ser du, egentlig? Så vidt meg bekjent er en helt enormt overveldende del av europeiske lands regjeringer, administrasjon, næringsliv etc. hvite ikke-muslimer. Muslimer er underrepresentert i maktposisjoner. De er derimot overrepresentert i ghettoer og på fattigdomsstatistikken. Er det fillete gutter fra en toroms på Grorud du mener vil ta over Norge? Allerede i dag er nesten alle tiltak der den norske stat skal vise at vi tilpasser oss innvandrere rettet mot muslimer. Det er ikke tilfeldig. Vi har mange andre innvandrergrupper, men islam har tradisjon for å prege samfunn politisk der muslimene utgjør en betydelig del av befolkningen, derfor har islam kravene klar mens andre grupper - som ikke har tradisjon for dominans ikke har tilsvarende. Resultatet blir at en uforholdsmessig stor del av debatten om innvandring og integrering handler om islam og muslimer. For 50 år siden fantes det knapt muslimer i Norge, i dag utgjør muslimske barn flertall i klassen på mange skoler i Oslo. Mens muslimene i dag får spesielle tilpasninger fordi de anses svake vil argumentasjonen for at de beholder de samme spesialtilpasninger i fremtiden være at de er så mange, en av de største av mange minoriteter i et land uten noen majoritet. Jeg tror jo ikke et øyeblikk på at muslimer vil forsøke å innføre teokrati mens de ennå er en liten minoritet. Men teokrati er ikke den eneste måte islam kan bli en større del av mitt og mine barns liv enn jeg setter pris på. Med europeernes lave fruktbarhetsrate, fortsatt masseinnvandring og opprettholdelse av dagens henteekteskapsbroer vil befolkningssammensetningen fortsette å endre seg dramatisk på historisk kort tid, så dramatisk at mange europeiske folk risikerer å komme i mindretall i egne land i løpet av en drøy hundreårsperiode. Muslimene utgjør som muslimske demonstranter i Paris påpekte allerede ca 10 % av den franske befolkning, men dette er en mye mye yngre befolkning enn den franske (svært mange av disse er barn og unge) så det har vært anslått at bortimot 30 % av alle franskmenn under 20 år er muslimer. Det betyr som jeg har påpekt før at selv om Frankrike skulle bygge høye murer rundt landet i morgen den dag, sette en effektiv stopper for all innvandring, stoppe alle henteekteskapsbroer fra de etniske minoritetens opprinnelsesland, og, og det er kanskje det mest urealistiske av alt, om de franske muslimenes fruktbarhet skulle falle helt ned på fransk nivå over natten, ligger det likevel an til at muslimene vil utgjøre ca 30 % av den franske befolkning om 70 år. For da vil de som i dag er over 20 år i all hovedsak være borte. Vi er vel alle realister nok til å innse at tiltakene jeg skisserer (total innvandringsstopp og endring av franske muslimers fruktbarhetsrate over natten) ikke er politisk gjennomførbare, så realiteten vil nok bli at muslimene vil passere 30 % av den franske befolkning lenge før det har gått 70 år. For Frankrike tror jeg løpet er kjørt, franskmennene er dømt til å komme i mindretall i eget land. Det skal helt urealistiske og ugjennomførbare tiltak til for å unngå det. Muslimer trenger heller ikke være i flertall for at våre dagligliv i større grad vil påvirkes av islam. Selv i dag vil mange barn som vokser opp i bydeler øst i Oslo tilpasse seg islams regler og det muslimske flertallets moralkodeks. Les artikkelen om forskningen til Inger-Lise Lien: «Jeg skulle ønske jeg var jomfru, men det er for sent nå.» Artikkelen er allerede 14 år, men for meg er dette fortsatt opprørende lesning. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zogi Skrevet 31. mai 2019 #55 Del Skrevet 31. mai 2019 3 timer siden, Cuckold skrev: Du bør nok legge merke til hva det er de selv påberoper seg som grunn for sin kampanje. Der er det nettopp mangfold de hevde å kjempe for. Det er bare ord! Fine ord som skal bidra til økt salg. Du skal være bra naiv for å faktisk tro på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zogi Skrevet 31. mai 2019 #56 Del Skrevet 31. mai 2019 Burde lest hele tråden før jeg uttalte meg ja 🙄 My bad! Sorry. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leifr Skrevet 4. juni 2019 #57 Del Skrevet 4. juni 2019 På 31.05.2019 den 22.58, Grønncaps skrev: Men! Julen og ramadan kan ikke sammenlignes. De faster. I julen fråtser vi. Det er tradisjonelt å spise godt og grundig etter solnedgang (fordi man blir, forståelig nok, rimelig sulten av å faste hele dagen). Det er også tradisjonelt å avslutte hele fasten med et festmåltid av episke proporsjoner (igjen, forståelig nok; tror de fleste menneskelige kulturer er utstyrt med en god del unnskyldninger for å dra i gang en slik fest). Det er ikke et ukjent fenomen for en del muslimer at de kan finne på å legge på seg en god del i løpet av Ramadan, nettopp fordi de kommer hjem på kvelden og er kjempesultne og spiser litt i meste laget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kat-e Skrevet 4. juni 2019 #58 Del Skrevet 4. juni 2019 På 31.5.2019 den 22.17, Cuckold skrev: Hva var det med det jeg skrev du ikke forstod? Som sagt finnes det minoriteter i mange andre land, også i land som i dag er dominert av islam, mitt poeng er nettopp å påpeke falskheten når Coca Cola fremstiller denne kampanjen som et uttrykk for at Coca Cola kjemper for toleranse og mangfold rundt om i verden. Jeg er helt enig, det samme gjelder Google, Facebook, Netflix, Mastercard osv. For eksempel sensurerer Google og Facebook personer på høyresiden politisk. De bestemmer selv hva de mener er hat og krenkelser. Spesielt innvandring og Islam kritikk slår de hardt ned på. Derimot har ikke Google og Apple moralske skrupler ved å hjelpe Islamske regimer slik som Saudi Arabia, hvor de hjelper menn å overvåke kvinner. NETTFLIX truer Alabama og andre delstater som strammer inn abort lovene (jeg er ikke abort motstander), men NETTFLIX har ingen moralske problemer med land hvor man kan få dødstraff for blasfemi, homofili osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stonegiant Skrevet 7. juni 2019 #59 Del Skrevet 7. juni 2019 (endret) Coca-Cola driter da i Ramadan (og islam generelt). De vil bare selge Cola. De vil bare ha navnet sitt ut, og at vi snakker om det. Denne tråden er et veldig godt tegn på at reklamen har fungert ypperlig. At en liten håndful personer boikotter i et par uker før de plutselig får skikkelig lyst på en kald rødcola og glemmer sitt moralske valg taper de ingenting på i forhold til alle de som nettopp kjøpte en flaske bare fordi navnet lå et sted i bakhodet. Slutt å gi dette oppmerksomhet! Skjønner for så vidt ikke hvorfor dere blir så jævlig TRIGGERED av dette her heller. På hvilken måte har liksom Ramadan gått ut over livene deres? Hvem faen bryr seg? (Personlig elsker jeg Ramadan, for da får jeg fri fra jobben. ) Endret 7. juni 2019 av Stonegiant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå