Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

iiik! Jeg har fullført videregående via 23/5-regelen, og har søkt på studier til høsten. Da jeg startet med de fagene jeg manglet fikk jeg beskjed om at jeg ikke trengte å ta engelsk, da jeg hadde fullført den tidligere. Ser nå at kravet for å få studiekompetanse via 23/5 innebærer 140 årstimer med Engelsk. Men nå ser jeg at jeg har bare 75 årstimer på den engelsken som jeg har fullført. 

Jeg fullførte engelsk i 2002, har det noe å si? Eller er det noen på opplæringskontoret som har surra, sånn at jeg faktisk ikke får GENS nå...?? Noen som vet? (Skal selvfølgelig ringe å spørre over helgen, men fint om noen kan gi meg ro i sjela frem til da😛)

Anonymkode: b015c...ba4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da har du neppe nok. Du hadde 2 timer engelsk på GK? Kravet er fire timer, som du da måtte ha i løpet av både GK og VK1. Ifølge det som står der.

Anonymkode: 5f478...79b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du fullfører ikke vgs etter 23/5 regelen, du søker høyere utdanning etter 23/5, stor forskjell der. Du har neppe nok timer, så du må belage deg på ny runde som privatist, og søke høyere utdanning neste år. 

Anonymkode: b1280...f91

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da har du neppe nok. Du hadde 2 timer engelsk på GK? Kravet er fire timer, som du da måtte ha i løpet av både GK og VK1. Ifølge det som står der.

Ser nå at det bare er VK1 som er oppført, og ikke GK.. Kanskje GK må føres opp også? Om jeg hadde 2 timer i uka på GK, blir det riktig da? Skjønner virkelig ikke noe jeg nå...  

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du fullfører ikke vgs etter 23/5 regelen, du søker høyere utdanning etter 23/5, stor forskjell der.

Poteto potato😂

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser nå at det bare er VK1 som er oppført, og ikke GK.. Kanskje GK må føres opp også? Om jeg hadde 2 timer i uka på GK, blir det riktig da? Skjønner virkelig ikke noe jeg nå...  

Poteto potato😂

Absolutt ikke. 

Anonymkode: b1280...f91

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Poteto potato😂

Hvor mange uketimer har du til sammen på GK og VK1?

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange uketimer har du til sammen på GK og VK1?

4 tilsammen. Både GK og VK1 hadde 75 årstimer hver..

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

4 tilsammen. Både GK og VK1 hadde 75 årstimer hver..

Ja, da er du innafor.

• Liker 1
  • 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Kom du inn? 😊

Anonymkode: 71156...938

AnonymBruker
Skrevet
På 27.7.2019 den 20.17, AnonymBruker skrev:

Kom du inn? 😊

Anonymkode: 71156...938

Ja!! 😊 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...