AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #1 Skrevet 31. mai 2019 Jeg er en person som blir ekstremt fort lei meg av ting folk sier, og er lei meg i flere år pga det Er dette normalt? Er lett å si "bare kom deg over det", men det klarer jeg ikke. Kommer ikke over alle som har dumpa meg,føler meg stygg og fæl pga det. Har hatt kjærlighetssorg i 6 år og tror aldri jeg kommer over det sviket altså. Var også en person på jobb som var utrolig frekk mot meg i dag, jeg begynte faktisk å gråte pga det. Når menn slenger dritt til meg blir jeg lei meg også, gråter fortsatt pga stygge meldinger jeg har fått av menn. Skjønner ikke at damer tør nettdating, de er utrolig modige! Hva er egentlig grunnen til at noen kommer over ting og noen er som meg, som aldri kommer over noe? Jeg klarer ikke tilgi folk som har såret meg heller. Anonymkode: 53804...402
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #2 Skrevet 31. mai 2019 Da må du få profesjonell hjelp. Den eneste det går utover er jo deg, det å elte i det som er sagt og gjort får en uansett ikke ugjort. Anonymkode: 05a97...d2c 4
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #3 Skrevet 31. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Da må du få profesjonell hjelp. Den eneste det går utover er jo deg, det å elte i det som er sagt og gjort får en uansett ikke ugjort. Anonymkode: 05a97...d2c Det hjelper ikke, har prøvd psykolog men kommer ingen vei. Jeg jobber i en bransje med mange menn og de kan si så mye stygt Norske menn er så slemme mot meg, vet ikke hvorfor de hater meg sånn. Var på et jobbarrangement i helga og fikk høre av en som jobber i et konkurrerende firma: "oj du var ikke heldig med utseendet". Så stod han med kollegene sine og pekte og lo av meg Jeg brøt helt sammen, gråt og var veldig langt nede, har fortsatt ikke kommet meg. Forstår bare ikke hvorfor norske menn er så onde? Jeg har ikke gjort de noe.. Har grått i 1 uke siden dette skjedde. Må jo være noe med meg som gjør at spesielt menn (men også noen damer) er så slemme mot meg? Hvis jeg bare fikk være i fred så hadde jeg nok kommet over det, men når jeg så ofte får stygge kommentarer så er det vanskelig. Klarer bare ikke komme over sånne stygge kommentarer. Anonymkode: 53804...402
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #4 Skrevet 31. mai 2019 Ofte de mest følsomme som lett gråter som blir utsatt for sånn oppførsel dessverre (egen erfaring). Kan være derfor du opplever det oftere enn andre. Du må nok bare prøve å få mer hjelp, ting tar tid men det kan alltid bli bedre Anonymkode: 9201d...b0b 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #5 Skrevet 31. mai 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ofte de mest følsomme som lett gråter som blir utsatt for sånn oppførsel dessverre (egen erfaring) Ikke nødvendigvis. Din egen erfaring kan på grunn av at du legger mer merke til det. Anonymkode: a3c0f...4c0
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #6 Skrevet 31. mai 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke nødvendigvis. Din egen erfaring kan på grunn av at du legger mer merke til det. Anonymkode: a3c0f...4c0 Det er jo fakta det h*n sier da. Mobbere er feige og svake så de går etter folk de vet/tror ikke kommer til å ta igjen. Anonymkode: 798f1...49c 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #7 Skrevet 31. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det hjelper ikke, har prøvd psykolog men kommer ingen vei. Jeg jobber i en bransje med mange menn og de kan si så mye stygt Norske menn er så slemme mot meg, vet ikke hvorfor de hater meg sånn. Var på et jobbarrangement i helga og fikk høre av en som jobber i et konkurrerende firma: "oj du var ikke heldig med utseendet". Så stod han med kollegene sine og pekte og lo av meg Jeg brøt helt sammen, gråt og var veldig langt nede, har fortsatt ikke kommet meg. Forstår bare ikke hvorfor norske menn er så onde? Jeg har ikke gjort de noe.. Har grått i 1 uke siden dette skjedde. Må jo være noe med meg som gjør at spesielt menn (men også noen damer) er så slemme mot meg? Hvis jeg bare fikk være i fred så hadde jeg nok kommet over det, men når jeg så ofte får stygge kommentarer så er det vanskelig. Klarer bare ikke komme over sånne stygge kommentarer. Anonymkode: 53804...402 Når folk sier slemme ting om deg vil jeg du skal tenke på venner og familier du vet er glad i. Så tenker du på at de folkene kjenner deg godt og de liker å være sammen med deg. Hva en ukjent person mener om deg har faktisk ingen betydning i forhold til hva familie og venner mener. Selv om en ukjent person sier noe så betyr det ikke at det er sannheten. Og hvis dette ofte skjer så finn deg en strategi. Pust dypt, gå bort til den som sier det, så spør du "hva slags menneske er du egentlig? som sier så stygge ting om andre mennesker? hvis det er det du trenger for å føle deg bedre så synes jeg synd på deg. Trist egentlig". Så kan du gå vekk fra situasjonen med hevet hode. Anonymkode: 798f1...49c 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #8 Skrevet 31. mai 2019 Trøst deg med at dem verken er voksne eller menn hvis dem oppfører seg sånn. Dem som slenger dritt om andre, har som regel vondt for å akseptere seg selv. Vit at du er mer verdt enn dem. Anonymkode: 22b02...695 3
Tatja Skrevet 31. mai 2019 #9 Skrevet 31. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det hjelper ikke, har prøvd psykolog men kommer ingen vei. Jeg jobber i en bransje med mange menn og de kan si så mye stygt Norske menn er så slemme mot meg, vet ikke hvorfor de hater meg sånn. Var på et jobbarrangement i helga og fikk høre av en som jobber i et konkurrerende firma: "oj du var ikke heldig med utseendet". Så stod han med kollegene sine og pekte og lo av meg Jeg brøt helt sammen, gråt og var veldig langt nede, har fortsatt ikke kommet meg. Forstår bare ikke hvorfor norske menn er så onde? Jeg har ikke gjort de noe.. Har grått i 1 uke siden dette skjedde. Må jo være noe med meg som gjør at spesielt menn (men også noen damer) er så slemme mot meg? Hvis jeg bare fikk være i fred så hadde jeg nok kommet over det, men når jeg så ofte får stygge kommentarer så er det vanskelig. Klarer bare ikke komme over sånne stygge kommentarer. Anonymkode: 53804...402 Slik kommentar som du fikk der... det vil de fleste bli utrolig såret over. Hadde ikke orket å oppholde meg i et sånt miljø. Så stygt gjort! Kan du skifte bransje? 6
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #10 Skrevet 31. mai 2019 Du må slutte å gi mennesker som sårer deg makt. Hvis du tenker at du aldri kan styre andres oppførsel, men du kan faktisk styre hvordan du reagerer på deres oppførsel så er du langt på vei. Med fornærmelser og frekkhet så har du all grunn til å reagere, men gjør det der og da, snakk opp for deg, svar tilbake! Det er mye mer forløsende enn å gå å gruble på det i ettertid. Når det gjelder brudd og avvisning så er dette en naturlig del av alle menneskers relasjoner til andre, og også her har du et valg. Prøv å la det gå, eller prøv å slutt å tenke på det. Gjør mentale øvelser hvor du legger disse erfaringene i en symbolsk skuff som du lukker og låser og kaster i sjøen. Du klarer hvis du vil Anonymkode: 196d8...688 4
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #11 Skrevet 1. juni 2019 Du er jo veldig sårbar. Hvordan kan du bli sterkere? Hva med litt hjelp feks coaching eller selvhjelpsbøker? Anonymkode: b404d...58c
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #12 Skrevet 2. juni 2019 Husk, det er ikke det, det er dem. Personer uten folkeskikk. Du må lære deg å legge ting bak deg, bare på den måten kommer du deg videre. Hva gagner det deg å ha kjærlighetssorg 6 år etter? Er det ikke på tide å innse at det aldri blir noe mer av, og gå videre? Det samme må du gjøre med vonde tanker. Tenk at du skal fremover, ikke henge igjen i fortiden. Anonymkode: 56596...90b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå