Gå til innhold

Jeg er ufrivillig forlover

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hjelp. Jeg ble spurt om å være forlover. Og jeg vil ikke! 😭 det er jo en kjempeære, og jeg bør være takknemlig. Noe jeg innerst inne er. Men jeg er bare så usikker på min rolle. Bryllupet er lite, kun foreldre og søsken samt en forlover hver som er invitert. Altså, jeg blir så usikker på min rolle! Bryllupet er i tillegg hemmelig - men hun ønsket seg muligens et utdrikningslag. Hvordan skal dette gå an? Hva er egentlig en forlovers oppgave?

Anonymkode: 76183...8a3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Og gave! Hvor stor sum bør jeg legge i en gave? HAr virkelig ikke peiling! Aldri vært i bryllup før heller. 

Anonymkode: 76183...8a3

AnonymBruker
Skrevet

Din første, og viktigste, oppgave er å kommunisere med bruden!

Dere får ta dere et møte der dere går gjennom alt. Er ikke verre enn det 😊

Anonymkode: 0ef96...171

Skrevet

Utdrikningslag før hemmelig bryllup er jo temmelig umulig, da. 

Hvis du absolutt ikke vil, må du jo takke nei. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde sagt nei.

Anonymkode: 1d514...1f9

Skrevet

I et så lite bryllup har jo ikke forlover så mange oppgaver? Jeg regner med at det da ikke er kirkebryllup. Det formelle som kreves er ikke mye. Så vil du kanskje bli bedt om å være med bruden til frisør/sminke før vielsen. I middagen bør du kanskje holde en tale, dersom de skal ha taler. Det er vel omtrent det hele. 

Pris på gave bestemmer du jo helt selv. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville heller planlagt en liten gathering etter bryllupet hvis det skulle være hemmelig. Noen venninner som er naturlig å be til en middag og litt koselig stemning. 

Ellers er det vel vanlig å holde tale, men den trenger ikke være lang. Blir kanskje litt kleint når dere er så få.. 

Din ellers rolle er å være støttespiller for bruden. Være der og hjelpe henne på og av kjolen, hjelpe henne med evt pynting av lokale, gi din mening på ting om hun ønsker det, være rolig og gi oppmuntrende ord om hun blir nervøs. Bare være der. 

Gaven trenger ikke være noe mer eller større bare fordi du er forlover 😊

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke ønsker å være forlover, så bør du for alles del si tydelig nei (i tide!!).

Da jeg giftet meg, lurte jeg litt på om jeg skulle velge en venninne. Men siden jeg er klar over at hun hadde vært veldig ukomfortabel med å holde tale, så valgte jeg en annen venninne som passet bedre inn i selve den rollen. 

Jeg synes ikke hun bør ha noe utdrikningslag hvis hun skal ha "hemmelig" bryllup.

Du kan for øvrig ikke regne med å fremdeles være gjest til det hemmelige bryllupet dersom du trekker deg som forlover.

Men hvorfor er du egentlig usikker på å være det? 

Snakk med bruden! Vær ærlig med henne!

Gavesum er det utrolig ulike meninger om her, pga ulike størrelser på lommebøkene til folk. Du skal ikke blakke deg. Jeg tenker at 800-1000 kr er en passe sum.

Anonymkode: 171d0...8da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...