Gå til innhold

Hva gjøre med hunden?

Anbefalte innlegg

Gjest Manolo
Skrevet

Hei!

Jeg har nettopp fått en ett år gammel yorkshireterrier tispe på fòr. Hun er en søt og snill hund, og har funnet seg godt til rette i familien.

Det jeg lurer på er om disse hundene lar seg trene? Kan hun lære seg å sitte, ligge, stå osv. på kommando slik som store hunder? Eierne har ikke hatt tid til å holde på med slikt, så hun kan ingenting, hun er heller ikke husren. Vi jobber med dette, men jeg trenger absolutt råd om hvordan man kan gå fram på best mulig måte.

M.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle hunder kan trenes til alt mulig, størrelse er ingen hindring. Det er tid og tålmodighet som er det store spørsmålet her. Om dere bruker mye tid og tålmodighet på dette, så kan hunden lære alt dere vil.

Lykke til!

Skrevet

kjenner i alle fall en 13år gammal hund som akkuart har lært seg å gå spor.. det er med andre ord det er aldri for sent.

Skrevet

Det er aldri for seint å begynne å trene en hund.

Tenk deg en hund som går konkuranser i lydighet f.ex

Den lærer jo mer og mer når den kommer i høyere klasser¨.

Den lærer jo ikke alt når den er valp.

Som regel så tar det jo noen år før hunden kommer opp i internasjonale klasser.

:wink:

Jeg driver selv å trener en hund på 6 år for øyeblikket og det går kjempefint. :-)

Gjest Spacegirl
Skrevet

Alle hunder kan trenes, men jeg har hørt at miniatyrhunderaser kan være vanskeligere å få renslige. Vet ikke om dette stemmer, men det var en oppdretter som sa det, og jeg har også hatt den erfaringen med en malteser jeg hadde. Men som sagt, jeg vet ikke hvor mye sannhet det ligger i dette...

Gjest Anonymous
Skrevet

Du kan trene en hund til absolutt alt mulig om du vet hva du driver med. Jeg ser an hunden og inni hue mitt planlegger jeg hvilken måte jeg skal gå fram på. Jeg har lært ti år gamle ekstremt tøffe hunder å kunne omgås barn og diverse andre ting. Men så driver jeg med dette dagelig da og trener opp DFere og andre raser..Ikke noe som passer for alle, men en sånn sofahund som du har er jo et godt utgangspunkt da.

Peace out Guran

Skrevet

Den kan sikkert lære mye den, bare du har tålmodighet med den og roser masse. Sitt, ligg, rull rundt, opp på to, spille død, gå pent i bånd (gå fot) osv.. Meld deg på et kurs da vel.

Små hunder er vanskelig å få renslige, fordi de må gjøre fra seg ofte, særlig etter mat, sove, lek og kos osv.. Prøve så fort du kan å få den renslig, nå som den er på et nytt sted.

Lykke til.

Skrevet

for å få den renslig. Ta den med ut rett etter den har spist og vær litt ute med den. ( men ikke mye aktivitet. Skal ikke gi den magevridning heller) Ros den hver gang den tisser ute. Luft den ofte og kort og ta den alltid ut rett før du legger deg, med en gang du står opp og før du går noen plasser.

Dette er slitsomt, men må kun gjøres til hunden har lært :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...