Gå til innhold

Hvor mange her inne er frafallen fra en eller annen religion? Jeg er frafallen fra kristendommen

Er du frafallen fra en religion  

24 stemmer

1. 1. Er du frafallen fra en religion

• JA jeg er frafallen fra en religion
      6
    • NEI jeg er religiøs og aldri vært frafallen
      3
    • Jeg har aldri vært religiøs og kommer aldri til å bli det
      15

Anbefalte innlegg

Skrevet

JA jeg har gjort en helomvenning i livet og gått ifra Gud og hans ord. Jeg har nå ingen religion og tror ikke lenger på at det eksisterer en Gud, det er kun noe vi mennesker tror og da føler at han lever da vi tror, vi blir rett og slett lurt i våres egen hjerne til å tro at Gud snakker med oss og passer på. 

Selvfølgelig finnes det ingen Gud, det er helt klart, da hadde det ikke vært så mye faenskap her i verden! 

Det er tragisk hvor trangsynt jeg har vært som kristen mann, var kun en ting som sto i mitt hode og det var at Gud var sann og at han levde. Hvordan kunne jeg synke så lavt er et under for meg.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Frafallen fra Islam. Jeg tror på Gud, men jeg tror ikke på de hellige skrifter.

Anonymkode: 5c6cc...4d6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er frafallen fra Islam, men var aldri sterkt personlig overbevist, kun farget av å ha vokst opp i et muslimsk hjem. 

Har hatt kortere perioder under oppveksten der jeg trodde, eller snarere ønsket å tro veldig sterkt, men innerst inne har jeg hele tiden følt på at om det finnes en gud eller en guddommelig kraft, så er det nok ikke slik det blir fremstilt i verdensreligionene. 

Jeg tror for eksempel ikke at det finnes en dømmende gud som favorittiserer en spesiell folkegruppe eller en spesiell praksis. Jeg tror at hvis menneskeheten er skapt av noen så vil den personen akseptere mangfoldet i menneskeheten. Religion som deler opp mennesker i skyld, uskyld, riktig og feil praksis har jeg ikke tro på.

Anonymkode: e049f...d30

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, Ta imot Jesus skrev:

JA jeg har gjort en helomvenning i livet og gått ifra Gud og hans ord. Jeg har nå ingen religion og tror ikke lenger på at det eksisterer en Gud, det er kun noe vi mennesker tror og da føler at han lever da vi tror, vi blir rett og slett lurt i våres egen hjerne til å tro at Gud snakker med oss og passer på. 

Selvfølgelig finnes det ingen Gud, det er helt klart, da hadde det ikke vært så mye faenskap her i verden! 

Det er tragisk hvor trangsynt jeg har vært som kristen mann, var kun en ting som sto i mitt hode og det var at Gud var sann og at han levde. Hvordan kunne jeg synke så lavt er et under for meg.

Trist at du føler det på den måten. Mulig du har vært utsatt for folk som kaller seg kristne, men som slettes ikke er det. Mange av dem. Jeg tror absolutt Gud er, og alltid har vært, og at han har full kontroll. Alt det det skjer så mye fælt i verden, er fordi mennesker er egoistiske.

Anonymkode: c0e44...047

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tja kan egentlig ikke krysse av på noen av alternativene. Er agnostiker og i mitt hode kan det hende det finnes en gud, eller flere guder. Men det kan godt hende det ikke finnes noen gud/guder heller. Så tror vell på alt å ingenting på en måte:-)

Anonymkode: 63710...b90

• Liker 1
  • 2 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helt enig i trådstarteren. Selv har jeg aldri vært noe religiøs, og kommer heller aldri til å bli det. Jeg har røtter fra Iran og stor familieflokk derfra som er preget av kultur og religion, men avstår fra dette da jeg ikke klarer å forstå hvordan en enkel bok kan vitne til en lang og ulogisk fortelling. Respekterer likevel alle som velger å være troende, så lenge deres tro og belæring ikke påvirker andre mennesker. Det er bra med mangfold i meninger !

Anonymkode: d1e90...a38

AnonymBruker
Skrevet
På 31.5.2019 den 21.21, Ikke ta imot jesus skrev:

Det er ikke Gud som skaper lidelse i verden, det er mennesker og vår frie vilje som mange bruker til onde handlinger. Et veldig dårlig argument for hvorfor Gud kke finnes med andre ord. En annen sak er jo at ateister aldri har klart å forklare hvor vi kommer fra.

Anonymkode: e57c3...677

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke Gud som skaper lidelse i verden, det er mennesker og vår frie vilje som mange bruker til onde handlinger. Et veldig dårlig argument for hvorfor Gud kke finnes med andre ord. En annen sak er jo at ateister aldri har klart å forklare hvor vi kommer fra.

Hvorfor merket jeg aldri noe til gud uandett hvor mye jeg ba og leste i bibelen? Gud eksisterer rett og slett ikke, eller om han gjør det så gir han faen i å vise at han lever

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Klart mennesker har egne valg og fri vilje til å styre sitt liv. Hvor er da behovet for et overhodet som ikke finnes? Vi mennesker var jo allerede «syndige» før vi fikk sjansen til å leve, ifølge Skapelsesberetningen, hvorfor skal man da bruke livet sitt på å motbevise Gud at vi er det? Vil heller bruke menneskelig fornuft fremfor å ty til religiøs moral. 

Anonymkode: d1e90...a38

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...