AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #21 Skrevet 31. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, dessverre. Irriterte meg like mye før jeg ble gravid også. Det er så kjedelig og stille her oppe. Det er virkelig ingenting som skjer.. Bare masse biler som kjører fram og tilbake. Anonymkode: 294d6...00e Så du ble gravid rett etter at dere flyttet inn, og har tilbragt graviditeten din med å pusse opp? Hva vil du at skal skje i områder, da? Kanskje du kan bli initiativtaker. Anonymkode: a8c0b...152
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #22 Skrevet 31. mai 2019 Ts her. Saken er at huset ALLTID trenger vedlikehold. Det ble bygget på en tid det folk hadde lite viten om materialer, bruk av stål osv, så mye har rustet, falt sammen og trenger å skiftes ut. Jeg ser at huset vårt som nå snart er 60 år gammelt trenger nytt tak, fasade, maling, parkeringsplass, inngangsparti, ny terrasse da den nærmest faller sammen osv.. Det ser veldig falleferdig ut på utsiden men jeg orker ikke!:( Er så lei.. Samboer går rundt å tror at han skal bli rik av å bo her, mens jeg ser mer på oss som et hotell som også har ganske høye utgifter i forhold til hva vi får inn av inntekt/leie. Feks så måtte elektriker fornye elektrisk anlegg i huset fordi utleier hadde klaget, og vipps fikk vi en regning på over 100.000kr da flere sikringsskap og annet skiftet ut.. Pengene jeg skulle bruke på ferie blir heller igjen brukt på huset:( Noen ganger frister det å flytte rett inn til en fix ferdig funkis med alt lagt til rette. Føler at dagens nåværende boliger er mye smartere utformet enn de gamle. Før brukte man veldig mye ubehandlet tre, noe som krever latterlig mye vedlikehold. Og funkisen vi har sett på har alt så enkelt tilrettelagt. Anonymkode: 294d6...00e
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #23 Skrevet 31. mai 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så du ble gravid rett etter at dere flyttet inn, og har tilbragt graviditeten din med å pusse opp? Hva vil du at skal skje i områder, da? Kanskje du kan bli initiativtaker. Anonymkode: a8c0b...152 Flyttet inn i mars i fjor, og ble gravid i januar. Jeg ønsker mer liv, mer sosialt, og jeg ønsker flere kulturtilbud som fotballbaner osv i nærheten. Det er virkelig ingenting her.. Anonymkode: 294d6...00e
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #24 Skrevet 31. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Samboer går rundt å tror at han skal bli rik av å bo her, mens jeg ser mer på oss som et hotell som også har ganske høye utgifter i forhold til hva vi får inn av inntekt/leie. Feks så måtte elektriker fornye elektrisk anlegg i huset fordi utleier hadde klaget, og vipps fikk vi en regning på over 100.000kr da flere sikringsskap og annet skiftet ut.. Pengene jeg skulle bruke på ferie blir heller igjen brukt på huset:( Anonymkode: 294d6...00e Ja, dere driver på en måte et hotell som ikke går i overskudd enda pga investeringer første året. Anonymkode: a8c0b...152
Gjest Prøver91 Skrevet 31. mai 2019 #25 Skrevet 31. mai 2019 Gamle slitne trehus krever mye arbeid. Ofte må vannrør, mye elektrisk byttes ut i tillegg. Det beste er noen ganger å rive hele driten, men mange har ikke råd til helt nye hus dessverre. Det er en grunn til at funkishus nære sentrum tilhører eliten.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #26 Skrevet 31. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, dere driver på en måte et hotell som ikke går i overskudd enda pga investeringer første året. Anonymkode: a8c0b...152 Nettopp.. Det er fryktelig slitsomt å ha pusset opp i 1 år, for å så enda gå i minus etter alt.. Er ikke rart jeg blir gal etter alt slite jeg har satt meg ut for. Det vil gå i + snart, men når.. Føler at huset faller sammen safte men sikkert og vi har betalt latterlig mye for hva vi fikk.. Anonymkode: 294d6...00e
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #27 Skrevet 31. mai 2019 Ts her Det er på en måte min far som har oppfordret oss til dette, da han lever av dette. Han kjøpte opp billige bygårder på tidlig 80-tallet, pusset de opp og leide de ut. Etter mange investeringer er han styrt rik! Jobber ikke lengre. Lever bare luksus!! Vi kan aldri tjene like mye som han fordi banken har andre regler nå enn før. Skal man kjøpe sekundærbolig må man skatte 25% på bolig man leier ut, noe som resulterer i latterlig mye skatt, osv. Og man trenger latterlig med egenkapital og annet for å kjøpe så mye som før. Det er også helt andre boligpriser i dag enn før i tiden. Jeg tror det blir litt naivt å tenke at vi kommer til å bli rik.. Anonymkode: 294d6...00e
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #28 Skrevet 31. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er fryktelig slitsomt å ha pusset opp i 1 år, for å så enda gå i minus etter alt.. Er ikke rart jeg blir gal etter alt slite jeg har satt meg ut for. Det vil gå i + snart, men når.. Anonymkode: 294d6...00e Virker som dere har vært urealistiske angående hvor enkelt og billig det skulle bli å pusse opp/ drive utleie. Anonymkode: a8c0b...152 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #29 Skrevet 31. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ts her Det er på en måte min far som har oppfordret oss til dette, da han lever av dette. Han kjøpte opp billige bygårder på tidlig 80-tallet, pusset de opp og leide de ut. Etter mange investeringer er han styrt rik! Jobber ikke lengre. Lever bare luksus!! Vi kan aldri tjene like mye som han fordi banken har andre regler nå enn før. Skal man kjøpe sekundærbolig må man skatte 25% på bolig man leier ut, noe som resulterer i latterlig mye skatt, osv. Anonymkode: 294d6...00e Dere kan også gjøre det samme, men ikke hvis dere ikke synes det er gøy og forventer rask avkastning, og i så fall lettere gjennom et firma og ikke som privatpersoner. Anonymkode: a8c0b...152
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #30 Skrevet 31. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Virker som dere har vært urealistiske angående hvor enkelt og billig det skulle bli å pusse opp/ drive utleie. Anonymkode: a8c0b...152 Jeg er vokst opp med dette, er ganske dreven men det koster tid, krefter, og masse penger. Nå som gravid sliter jeg veldig mye mer, fordi jeg kan ikke hjelpe til på samme måte som før grunnet kvalme/sykdom osv. Når vi får barn kan jeg se for meg at oppussing bare gjør meg enda mer sliten og lei.. Anonymkode: 294d6...00e
Gjest Prøver91 Skrevet 31. mai 2019 #31 Skrevet 31. mai 2019 Jeg hadde solgt hele dritten, kjøpt meg en fet funkis i beste beliggenhet og levd det gode liv. Men ikke før om noen år! Vent heller med premien
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #32 Skrevet 31. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er vokst opp med dette, er ganske dreven men det koster tid, krefter, og masse penger. Nå som gravid sliter jeg veldig mye mer, fordi jeg kan ikke hjelpe til på samme måte som før grunnet kvalme/sykdom osv. Når vi får barn kan jeg se for meg at oppussing bare gjør meg enda mer sliten og lei.. Anonymkode: 294d6...00e Du er lei, og trenger omsorg i svangerskapet. La ham ta seg av kontakten med leieboere og den oppussinga dere trenger for å leve ok med barnet som skal komme. Anonymkode: a8c0b...152
Gjest Atheena Skrevet 31. mai 2019 #33 Skrevet 31. mai 2019 Hadde ikke vært i tvil. Hadde helt klart valgt funkishuset. Spesielt med tanke på beliggenhet og nærhet til skole, fritidsaktiviter og sjø. Det er ekstremt viktige faktorer når man har barn. Hadde ikke hatt is i magen med det huset siden du ikke trives i område. Hadde du trivdes med beliggenheten ville det vært noe annet. Et barn tar også mye tid. Å holde på med utbygging og spedbarn er ingen piff for forholdet. Hadde gjort alt i min makt på å få kloa i det funkishuset hvis dere ikke må snu på hver krone for å få det til.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #34 Skrevet 31. mai 2019 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Saken er at huset ALLTID trenger vedlikehold. Det ble bygget på en tid det folk hadde lite viten om materialer, bruk av stål osv, så mye har rustet, falt sammen og trenger å skiftes ut. Jeg ser at huset vårt som nå snart er 60 år gammelt trenger nytt tak, fasade, maling, parkeringsplass, inngangsparti, ny terrasse da den nærmest faller sammen osv.. Det ser veldig falleferdig ut på utsiden men jeg orker ikke!:( Er så lei.. Samboer går rundt å tror at han skal bli rik av å bo her, mens jeg ser mer på oss som et hotell som også har ganske høye utgifter i forhold til hva vi får inn av inntekt/leie. Feks så måtte elektriker fornye elektrisk anlegg i huset fordi utleier hadde klaget, og vipps fikk vi en regning på over 100.000kr da flere sikringsskap og annet skiftet ut.. Pengene jeg skulle bruke på ferie blir heller igjen brukt på huset:( Noen ganger frister det å flytte rett inn til en fix ferdig funkis med alt lagt til rette. Føler at dagens nåværende boliger er mye smartere utformet enn de gamle. Før brukte man veldig mye ubehandlet tre, noe som krever latterlig mye vedlikehold. Og funkisen vi har sett på har alt så enkelt tilrettelagt. Anonymkode: 294d6...00e Høres jo ikke ut som dere kommer til å bli så veldig rike på det huset. For å tjene penger på utleie må jo også huset ha en god beliggenhet. Det virker det jo som det ikke har? En ting var jo om det var omvendt. At det det gamle huset hadde god beliggenhet og funkishuset lå i eksosveien med 80 km. Kanskje dere vil med prisstigning etter noen år sum sumarum tjene mer på funkis i bra beliggenhet og nærhet til sjø. Vet ikke hvor i landet du bor, men her i Oslo har jo beliggenhet alt å si på prisstigning. Hjelper jo ikke at huset er stort med masse utleiedeler når det ligger dårlig til. Slitsomt å styre med så mange leietakere også når dere ikke får noe igjen for det. Høres egentlig ikke noe lønnsomt ut. Hadde huset hatt krem beliggenhet så hadde det vært verdt å satse på det, men ikke i dette tilfelle. Flytt og nyt livet. Anonymkode: 80539...a04
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #35 Skrevet 31. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høres jo ikke ut som dere kommer til å bli så veldig rike på det huset. For å tjene penger på utleie må jo også huset ha en god beliggenhet. Det virker det jo som det ikke har? En ting var jo om det var omvendt. At det det gamle huset hadde god beliggenhet og funkishuset lå i eksosveien med 80 km. Kanskje dere vil med prisstigning etter noen år sum sumarum tjene mer på funkis i bra beliggenhet og nærhet til sjø. Vet ikke hvor i landet du bor, men her i Oslo har jo beliggenhet alt å si på prisstigning. Hjelper jo ikke at huset er stort med masse utleiedeler når det ligger dårlig til. Slitsomt å styre med så mange leietakere også når dere ikke får noe igjen for det. Høres egentlig ikke noe lønnsomt ut. Hadde huset hatt krem beliggenhet så hadde det vært verdt å satse på det, men ikke i dette tilfelle. Flytt og nyt livet. Anonymkode: 80539...a04 De tjener 30.000 i mnd på utleie... prisstigning på husleie må uansett følge konsumprisindeksen. Anonymkode: a8c0b...152
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #36 Skrevet 31. mai 2019 Uten å røpe hvor jeg bor så er det i Trondheim. Funkis huset ligger ikke langt ifra der vi bor nå, men på en helt annen beliggenhet med alt lagt til rette. Ja, jeg drømmer om et enkelt liv med alt fix ferdig. Klarer ikke tanken på å røre en malingskost eller en spiker lengre. Jeg betaler gledelig for å slippe! Utleie er bare styr! Anonymkode: 294d6...00e
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #37 Skrevet 31. mai 2019 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: De tjener 30.000 i mnd på utleie... prisstigning på husleie må uansett følge konsumprisindeksen. Anonymkode: a8c0b...152 Ja, vi tjener 30.000kr i måneden på husleie. Ikke merker jeg noe til pengene men.. Ts Anonymkode: 294d6...00e
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #38 Skrevet 31. mai 2019 Ts her Glemte å skrive i innledende tråd at vi har leieinntekter på ca 30.000kr i måneden, men da betaler vi Internett og strøm osv. Tjener godt begge da da vibhar høyere utdanning og gode jobber. Anonymkode: 294d6...00e
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #39 Skrevet 1. juni 2019 Høres ut som dere har feilvurdert og hatt urealistiske forventninger om oppussing og hva man faktisk kan tjene på en utleiedel. Reality check, renovering av gamle hus er tidkrevende og dyrt, man MÅ nesten regne med uforutsette og høye utgifter. Det burde ikke vært en overraskelse at det elektriske anlegget i et 60 år gammelt hus må byttes! Det vil ta årevis å komme i pluss og dere blir ikke akkurat rike på dette... 80 tallet er long gone. At din far da tjente seg rik er sikkert sant, men det var andre tider, andre priser, andre krav. Han har også sikkert glemt hvor mye jobb det er (eller betalt andre for å gjøre den...), gjerne ikke jobbet ved siden av etc. Det er også stor forskjell på en bygård og et bolighus. Anonymkode: b7911...dd2 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #40 Skrevet 1. juni 2019 Jeg tenker du skal ha litt is i magen å gi det litt tid. Vi kjøpte også i et område jeg først ikke trivdes. Men etter noen år når vi hadde fått barn ble det plutselig mange utskiftninger i nabolaget. Barnefamilier flyttet til og med barn var det ikke vanskelig å bli kjent. Nå er vi rene lyckliga gatan,med masse barn og gode venner. Anonymkode: 66284...366 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå