Gå til innhold

Erfaringer med tanntrekking barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var hos tannlegen med 1.klassingen i dag. Fikk vite at vi må tilbake hver 6mnd for å sjekke 6-års jekslene. De har begynt å "spise " seg innpå tennene ved siden av(som ikke skal felles før i ca 12-års alder). I verste fall må tennene ved siden av 6-års jekslene i overmunnen på hver side trekkes etterhvert.....noen som har erfaring med tanntrekking hos barn? Mye smerter? Lang tid å få de ut?

Anonymkode: 5848e...77a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trakk flere tenner som liten pga plassmangel og i tillegg pga oppstart med regulering. Jeg endte opp med tannlegeskrekk pga at det ikke var nok bedøvelse da tannlegen trakk to tenner på samme time (mot stor protest fra meg)... Men det var 90-tallet skoletannlege, og de har gitt mange mennesker tannlegeskrekk! dagens tannleger er nok ti ganger bedre, om ikke enda mer!

Tror ikke det tar lengre tid enn å bore et hull! Smerter er det nok når bedøvelsen går ut, det er jo et sår der tannen satt! Men det er nok ikke behov for smertestillende sånn det er når visdomstenner fjernes, det er mye vondere! Så lenge tannlegen er flink med barn vil nok dette gå veldig bra!

Anonymkode: a71a9...182

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min datter trakk tre tenner pga plassproblemer. Hun grudde seg veldig! Tannlegen tok seg god tid, fikk godt med bedøvelse. Og så var de ute. Hun visste hun måtte gjennom dette så det var bare å stålsette seg.

Anonymkode: df1da...f84

Skrevet

Datteren vår måtte gjøre det samme på samme alder av samme grunn. 

Jeg sendte pappaen, jeg er veldig dårlig på sånne ting, men det gikk helt fint! Grudde meg sikkert mer enn dem til sammen jeg! 

PS! Premie etterpå er lov 😉

AnonymBruker
Skrevet

Jeg måtte trekke noen tenner pga plassmangel da jeg var 6, på 90-tallet. Gikk veldig fint 👌😊. Husker tannlegen sa jeg måtte lukke øynene, og tenke at jeg svømte fra en hai, hvis jeg åpnet øynene før jeg fikk lov, så ville haien ta meg🙈. Ikke helt pedagogisk sikkert, men var en god avledning. 

Anonymkode: 55fa7...abc

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trakk flere tenner som liten pga plassmangel og i tillegg pga oppstart med regulering. Jeg endte opp med tannlegeskrekk pga at det ikke var nok bedøvelse da tannlegen trakk to tenner på samme time (mot stor protest fra meg)... Men det var 90-tallet skoletannlege, og de har gitt mange mennesker tannlegeskrekk! dagens tannleger er nok ti ganger bedre, om ikke enda mer!

Tror ikke det tar lengre tid enn å bore et hull! Smerter er det nok når bedøvelsen går ut, det er jo et sår der tannen satt! Men det er nok ikke behov for smertestillende sånn det er når visdomstenner fjernes, det er mye vondere! Så lenge tannlegen er flink med barn vil nok dette gå veldig bra!

Anonymkode: a71a9...182

Min datter opplevde det samme og det var i 2017 så desverre finnes det fortsatt slike tannleger.  De resterende tennene måtte hun trekke etter å ha fått dormicum(beroligende) 

Anonymkode: 24f2b...495

AnonymBruker
Skrevet

Mitt barn trakk den ene fortanna når hun var 5.5 år. Den nye tanna hadde kommet ut bak og for at den skulle komme i riktig posisjon var det ikke tid til å vente på at den som satt der skulle løsne og falle av seg selv. Fikk bedøvelse, men hadde ingen smerter i etterkant.

Anonymkode: 76e4a...3c8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...