Gå til innhold

Kuttet kontakt med mamma

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det gjør veldig vondt, men det er på tide å innse at forholdet vårt ikke kan reddes. Hun har gjort og sagt ting i min barndom som ikke kan glemmes. Jeg har prøvd før, men siden hun eier leiligheten jeg bor i, har det ikke vært så lett å ikke ha noe med henne å gjøre. Jeg greier ikke å late som ingenting heller, jeg må sette en strek. Har noen her vært i lignende situasjon? Hva hjelper dere å komme videre, hva gjør dere på eks. høytider hvor man normalt sett er med familie?

Anonymkode: 7993b...75e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

dytt

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du, har du søsken, stor/liten familie, hva har hun gjort i barndommen? 

Anonymkode: 323ee...b3f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må i alle fall komme deg ut av leiligheten slik at du ikke er avhengig av hebbe som husvert. Hvor gammel er du?

Anonymkode: e776e...e08

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må i alle fall komme deg ut av leiligheten slik at du ikke er avhengig av hebbe som husvert. Hvor gammel er du?

Anonymkode: e776e...e08

Jeg er 23. Bor i en storby og er student så jeg har ikke råd til å leie noe selv.  

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er du, har du søsken, stor/liten familie, hva har hun gjort i barndommen? 

Anonymkode: 323ee...b3f

Har to halvsøsken. Det er en lang historie. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er 23. Bor i en storby og er student så jeg har ikke råd til å leie noe selv.  

Jeg mener ikke å si at dette er fort gjort og enkelt, men du MÅ faktisk komme deg ut av leiligheten før du kan kutte noen kontakt overhodet. Det sier vel seg selv? Du kan jo ikke både bo hos henne samtidig som du ikke vil ha noe å gjøre med henne. Da snakker vi om å tale med to tunger.

Datteren min er 21 og flyttet ut da hun var 20. I Oslo. Som student. Det gjelder de fleste av vennene hennes også, de bor i kollektiv og bittesmå hybler, eller i studentbolig. De fleste har småjobber ved siden av studielån. Kan de, så kan du også. Det er ikke fett å være student i en storby, men det er mange mange mange som gjør akkurat det.

Når du har skaffet ditt eget sted å bo, om det så bare er et bøttekott, så står du mye friere til å definere forholdet til din mor.

Anonymkode: 959ea...ff4

• Liker 13
Skrevet

samme Situasjon som deg. Forferdelig vanskelig. Send en melding om du vil :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Men hva har hun gjort i din barndom?

Anonymkode: 9f168...77e

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan faktisk ikke la henne forsørge deg samtidig som du kutter henne ut. Det er prisen for å la noen betale for deg, du gir dem beatemmelsesrett i livet ditt.

Vil du kutte er første skritt å komme seg ut. Noe annet er bare ynkelig.

Anonymkode: 05cab...518

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Men hva har hun gjort i din barndom?

Anonymkode: 9f168...77e

Spiller vel ingen rolle hva hun har gjort eller ikke gjort. Folk på KG kan ikke sette seg til doms over TS alikevel.

Som andre har nevnt så vil jeg råde deg til å finne din egen bolig. Gjør det som er nødvendig for å finne ditt eget og skape ditt eget liv. Når man er midt opp i det så er det ikke alltid like lett å ta rasjonelle beslutninger og jeg tror det vil kunne være lettere å ta kloke valg når du får ting litt på avstand og kan se det utenfra. Ikke ta beslutninger på impuls fordi det kanskje føles intenst når du bor der du bor.

Anonymkode: 5bc6c...9c8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kuttet ut kontakten med hele familien, var i akkurat samme tilfelle som deg, og det jeg måtte gjøre var å flytte ut av leiligheten foreldrene mine kjøpte til meg for å kunne kutte ut kontakten komplett. Det er drittøft når det står på, men det blir bedre med årene.

Anonymkode: 36928...8a4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener ikke å si at dette er fort gjort og enkelt, men du MÅ faktisk komme deg ut av leiligheten før du kan kutte noen kontakt overhodet. Det sier vel seg selv? Du kan jo ikke både bo hos henne samtidig som du ikke vil ha noe å gjøre med henne. Da snakker vi om å tale med to tunger.

Datteren min er 21 og flyttet ut da hun var 20. I Oslo. Som student. Det gjelder de fleste av vennene hennes også, de bor i kollektiv og bittesmå hybler, eller i studentbolig. De fleste har småjobber ved siden av studielån. Kan de, så kan du også. Det er ikke fett å være student i en storby, men det er mange mange mange som gjør akkurat det.

Når du har skaffet ditt eget sted å bo, om det så bare er et bøttekott, så står du mye friere til å definere forholdet til din mor.

JEG BOR IKKE HOS MOREN MIN. Hun eier leiligheten jeg bor i. Alene. Jeg betaler leie til henne.

-ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da kan du vel betale leie et annet sted. Hvis hun ikke subsidierer deg. Men hvis hun gjør det kan du ikke samtidig snu ryggen til henne.

Anonymkode: 05cab...518

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderer også.å kutte ut moren min. Klarer ikke å glemme alt hun har gjort mot meg i barndommen.

Anonymkode: b6c4a...86d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Flytt. Jeg var selv i en lignende situasjon (bodde i egen leilighet i huset til moren min), dårlig økonomi. Jeg fikk det 10,000 ganger bedre av å flytte selv om jeg fikk dårligere økonomi.

Nei du kan ikke kutte ut moren din og fortsette å bo der. Er du ikke villig til å gjøre en dritt for å få det bedre så har du faktisk ikke noe å klage over heller. Situasjonen din er selvvalgt.

Anonymkode: f3bc6...633

• Liker 4
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerangrep og svar til dette. Elaine Marley, mod.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En ting er å være uenig med svarene du får, men å komme med sånne kommentarer som du gjør her er ikke akseptabelt, TS.

Du blir ikke tatt på alvor om du skal ha en sånn barnslig oppførsel!

Anonymkode: dde16...05b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

JEG BOR IKKE HOS MOREN MIN. Hun eier leiligheten jeg bor i. Alene. Jeg betaler leie til henne.

-ts

Beklager, det skjønte jeg ikke.

Men prinsippet er akkurat det samme: Du kan ikke bo i leiligheten hun eier og samtidig be henne ryke og reise. Du må finne deg et annet sted å bo, slik at du er helt uavhengig av henne. Og SÅ kan du be henne ryke og reise, hvis det er det du ønsker.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager, det skjønte jeg ikke.

Men prinsippet er akkurat det samme: Du kan ikke bo i leiligheten hun eier og samtidig be henne ryke og reise. Du må finne deg et annet sted å bo, slik at du er helt uavhengig av henne. Og SÅ kan du be henne ryke og reise, hvis det er det du ønsker.

Det er gjensidig, hun har blitt enig med meg om at vi ikke burde ha kontakt - hun har til og med blokkert meg på tlf. Så jeg ser ikke problemet med å fortsette å bo her. Å kjøpe leilighet som jeg kunne bo i var hennes ide.

Jeg spurte om råd her fra noen som hadde opplevd det samme, ikke kritikk eller spørsmål rundt om jeg burde kutte kontakten, for det er allerede gjort.

-ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det virker jo som at du er veldig korttenkt og barnslig da. Det kan jo være at hun har hatt grunn til å oppføre seg sånn imot deg som hun har gjort (uten at jeg vet noe som helst av hva hun har gjort, for det vil du jo ikke si). Men du må jo regne med å snakke med henne siden du bor i hennes leilighet. Og du betaler jo leie til henne, så da kan du vel betale leie andre steder å. Eller handler krangelen dere har nå om at du ikke har betalt henne leien kanskje ? 

Anonymkode: 9aca8...77d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...