magnhild Skrevet 28. april 2005 #1 Skrevet 28. april 2005 Jeg er så spent på om vi klarer å si alt sammen. Jeg kjenner nå at når jeg leser den så blir jeg rørt og får klump i halsen. Men jeg trenger vel ikke si det så høyt i kirken kanskje... Noen som har erfaring med utvidet og som kan si at det går bra? Jeg har liksom lyst til å si litt mer enn bare ja to ganger...
Coria Skrevet 28. april 2005 #2 Skrevet 28. april 2005 Vi hadde en spesielt vri, der vi først bare sa ja, men så sa noen løfter under ringutvekslingen. Dette ble bestemt rett før vielsen, for presenten syntes det var finest om vi også sa litt. Jeg kludret det til fryktelig når vi øvde gjennom, og selv om jeg ikke hadde noen mulighet til å øve på det i mellomtiden, så gikk det kjempefint under selve vielsen. Jeg var mye mer nervøs på forhånd enn når vi stod der. Uansett gjør det jo ingenting om man sier noe feil eller det kommer noen tårer, det er bare sjarmerende!
Snutus Skrevet 28. april 2005 #3 Skrevet 28. april 2005 Jeg er så spent på om vi klarer å si alt sammen. Jeg kjenner nå at når jeg leser den så blir jeg rørt og får klump i halsen. Men jeg trenger vel ikke si det så høyt i kirken kanskje... Noen som har erfaring med utvidet og som kan si at det går bra? Jeg har liksom lyst til å si litt mer enn bare ja to ganger... Samme her. Jeg tror vi kommer til å gå for det utvidede. Jeg var litt spent på hva min kjære ville mene, men han syntes det hørtes kjempefint ut.
Minerva Grey Skrevet 28. april 2005 #4 Skrevet 28. april 2005 Jeg hadde tenkt vi kunne gå med den utvidede, men min kjære virket ikke særlig ivrig, og presten var ikke så positiv til den heller. Kompromisset (som jeg er veldig fornøyd med) blir at vi tar den enkle ekteskapsinngåelsen (2 x ja) og i stedet tar 'utvidet' ringveksling, hvor man sier to korte linjer etter presten. Hadde lyst til å si noe mer enn bare 'ja', men synes den utvidede varianten blir litt lang og kronglete når jeg sikkert kommer til å stå der med IQ som en agurk og gråten i halsen og hjertebank til tusen og... og... Ringvekslingsteksten virket som et greit kompromiss for oss.
Lia Skrevet 28. april 2005 #5 Skrevet 28. april 2005 Vi hadde den utvidete, og det gikk veldig bra! Jeg lurte også på om jeg kom til å være fryktelig nervøs, men det var jeg merkelig nok ikke. Og alle gjestene syntes det var så fint og romantisk.
Gjest gjest1 Skrevet 28. april 2005 #6 Skrevet 28. april 2005 Jeg var i et bryllup i fjor, der presten holde boken sin slik at kun brudeparet kunne se at han hadde teksten mot de. Slik at stokket alt seg, var det bare å se litt til siden og der hadde de teksten. Det gikk helt fint! Kanskje presten deres også kan gjøre noe slikt?
Suebird Skrevet 28. april 2005 #7 Skrevet 28. april 2005 Flott tips, Niko Ja, vi skal også gå for den lange varianten, men er egentlig ikke engstelig for at vi får jernteppe eller noe - går nok så fint!
Gjest Gjesta Skrevet 28. april 2005 #8 Skrevet 28. april 2005 Vi sa noe da vi satte på ringer. xxx, jeg gir deg denne ring, som et tegn på mitt løfte om troskap og kjærlighet. Det var veldig flott, men jeg må innrømme at jeg gikk og sa den setningen inni meg sikker tjue ganger om dagen fra vi bestemte oss og til bryllupsdagen...... Jeg hadde pepet om at jeg ville gjøre noe "mer" under vielsen enn bare si "ja" men jeg visste at min kjære ikke ville. Så da han selv foreslo dette da vi var hos presten, var det Texefrua som fikk nerver....... Men det gikk bra, og vi har fått tilbakemeldinger på at det var fint at vi var hakket mer involvert i handlingen.
Gjest Tiny i.i. Skrevet 28. april 2005 #9 Skrevet 28. april 2005 xxx' date= jeg gir deg denne ring, som et tegn på mitt løfte om troskap og kjærlighet. Dette var enkelt og vakkert, Tex!
Gjest Gjesta Skrevet 29. april 2005 #10 Skrevet 29. april 2005 Ja, det kom noen tårer på det tidspunktet rundt omkring i kirken....... Og det er utrolig fint å se på selv på DVD nå i ettertid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå