Gå til innhold

Kjoler for oss som er litt lave

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 160 cm høy og sliter med å finne kjoler i riktig lengde. Modellene på bildene er gjerne minst 180 cm høye. Kjoler som går rett over knærne på dem, blir veldig lange på meg.

Jeg ønsker meg kjoler som går rett over knærne og lurer på om noen har tips/vet om nettbutikker som selger kjoler til oss som ikke er superhøye. Jeg har litt mage, så ønsker at kjolene ikke skal være tettsittende.

Vi er jo mange som ikke er like høye som disse modellene, så det, det må da finnes noe?

Anonymkode: 8fd12...5a8

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Barneavdeling?

Er over 180, og disse moddelene er nok mye lavere enn det, for kjolene jeg har prøvd dekker så vidt rompa mi😂

Anonymkode: 311fc...6dd

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barneavdeling?

Er over 180, og disse moddelene er nok mye lavere enn det, for kjolene jeg har prøvd dekker så vidt rompa mi😂

Det har jeg faktisk ikke tenkt på, men jeg er likevel usikker. Lengden kan kanskje passe, men jeg er jo ikke like tynn som et barn. Ihvertfall ikke rundt livet.

Når det gjelder modellene, så står det ofte; "Modellen på bildet er 180 cm høy"

• Liker 1
Skrevet

Om den sitter greit ellers, ville jeg ha sydd den opp. Det er som regel ganske lett med kjoler.

AnonymBruker
Skrevet

Zalando har en egen "petit" kategori. :)

Anonymkode: 51dfc...a00

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg faktisk ikke tenkt på, men jeg er likevel usikker. Lengden kan kanskje passe, men jeg er jo ikke like tynn som et barn. Ihvertfall ikke rundt livet.

Når det gjelder modellene, så står det ofte; "Modellen på bildet er 180 cm høy"

Da må du se hvilken str i kjolen de også bruker.  De bruker gjerne minste str, og da blir den så klart kortere. Vi med helt normal kropp må opp i 38 eller m i klær, men må kjøpe L eller xl for å få lengden g dertil sy inn

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Barneavdeling?

Tuller du??? Herregud....

Som noen andre sa har Zalando en petiteavdeling. Jeg pleier å sy om enkelte kjoler hos skreddere dersom fasongen er helt feil. Er ofte enkelt med boob tubes.

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da må du se hvilken str i kjolen de også bruker.  De bruker gjerne minste str, og da blir den så klart kortere. Vi med helt normal kropp må opp i 38 eller m i klær, men må kjøpe L eller xl for å få lengden g dertil sy inn

Modellene bruker rundt 36 hos Zalando. Mener du at man ikke har normal kropp om man er mindre enn 38?

Anonymkode: 15185...7a0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å se på minikjole kategoriene:)

Anonymkode: f2c92...038

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tuller du??? Herregud....

Som noen andre sa har Zalando en petiteavdeling. Jeg pleier å sy om enkelte kjoler hos skreddere dersom fasongen er helt feil. Er ofte enkelt med boob tubes.

Modellene bruker rundt 36 hos Zalando. Mener du at man ikke har normal kropp om man er mindre enn 38?

Anonymkode: 15185...7a0

Er nok ikke normalen å være over 180og bruke mindre enn 38, større kropp gjør for de aller fleste at man må ha større str. Det går på høyden kontra str. Ei som er 167, er helt normal som 34, 36, vi litt høyere damer må nok opp i str fordi vi er litt bredre også. Hadde sett virkelig rart ut hvis en på 167 og ei på 185  hadde samme midjemål.

Skrevet

Modcloth.com eller Ellos

• Liker 1
Skrevet

De har også petit avdeling på H&M

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Mich skrev:

De har også petit avdeling på H&M

Det har jeg aldri sett?

Anonymkode: 2c28a...fc4

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det har jeg aldri sett?

Anonymkode: 2c28a...fc4

De har det på nettsiden. Man må velge det i filteret :) 

1315211252_Skjermbilde2019-05-31kl_20_30_40.thumb.png.1cc884791cb2af856e07baaa1d91c328.png

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar alle :) Jeg visste faktisk ikke at det var noe som het petit, men nå skal jeg inn å sjekke på sidene dere har linket til her. Håper jeg finner noe som passer :tommel:

TS

AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, Mich skrev:

De har det på nettsiden. Man må velge det i filteret :) 

1315211252_Skjermbilde2019-05-31kl_20_30_40.thumb.png.1cc884791cb2af856e07baaa1d91c328.png

Jeg fant ikke det filteret. Men, betyr p ved siden av størrelsen petit? Og betyr det i såfall at kjolen er kortere enn når det bare står f.eks 38?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har motsatt problem. Finner aldri noe som er langt nok i overkroppen.

Anonymkode: 28617...4e7

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, visp skrev:

Om den sitter greit ellers, ville jeg ha sydd den opp. Det er som regel ganske lett med kjoler.

Takk, men jeg er veldig dårlig på å sy :( TS

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg fant ikke det filteret. Men, betyr p ved siden av størrelsen petit? Og betyr det i såfall at kjolen er kortere enn når det bare står f.eks 38?

Ja, når det står en p ved siden av størrelsen så er det petit str, som betyr at det er kortere enn en vanlig størrelse. 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Mich skrev:

Ja, når det står en p ved siden av størrelsen så er det petit str, som betyr at det er kortere enn en vanlig størrelse. 

Tusen takk, det var kjempfint å få vite :)  Jeg har aldri visst om dette med petit str. så jeg er veldig glad jeg spurte her. Nå slipper jeg kanskje kjoler som nesten når til ankelen heretter :ler:

AnonymBruker
Skrevet
På 31.5.2019 den 16.42, AnonymBruker skrev:

Zalando har en egen "petit" kategori. :)

Anonymkode: 51dfc...a00

ASOS også. 

Anonymkode: 13893...057

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...