Gå til innhold

Pass på hva du sier, du vet aldri hvem som overhører deg!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På en restaurant i går overhørte jeg (og flere med meg) en høylytt "diskusjon" fra nabobordet. 

Jeg skriver "diskusjon" fordi deltakerne var ytterst enige om alt.

De tok for seg ALLE svake grupper i samfunnet,  alt fra uføre,  mennesker med fysiske og psykiske funksjonshemminger, ordinære ansatte i stat og kommune, og ikke minst alderspensjonister.

"Tenk, for bare noen få år siden levde mennesker i bare 6 år etter at de hadde gått av med pensjon,  i dag lever pensjonistene i gjennomsnitt 25 år etter å ha sluttet i arbeidslivet. Det er så feil!  Det er mennesker som oss, som bruker av private midler, og som sliter med byrden og ansvarer om andres arbeidsplasser som driver samfunnet, vi er heltene,  alle innenfor det offentlige er bare en byrde!".  (Ps: det er uriktig at nordmenn i gjennomsnitt lever 25 år på alderspensjon.  Pensjonsalder er 67, og gjennomsnittlig levealder er 82.5 år, det blir 15 år, ikke 25)

Uansett...

De så ikke mannen 2 meter unna dem som gråt fordi han syntes de var så ubehagelige å høre på.  Mannen som hadde en psykusk utviklingshemmet datter, og en kone med Alzheimer fra ung alder, som selv har vært ordinær arbeidstaker i samme offentlige bedrift fra han var 16 til han ble 65.  Som da var utsatt for en ulykke som gjorde ham ufør i 18 mnd før han kunne gå av med alderspensjon ved fylte 67 år.  Han fikk høre at han, og hele hans familie, hadde vært en byrde for samfunnet gjennom hele livet. 

Jeg vil ikke diskutere dette, men komme med en oppfordring: du har rett til å mene det du vil, og du har rett til å ytre meningen din til alle som vil lytte, men det er lov å bruke hodet, og det er lov til å ta hensyn.  Private samtaler kan tas privat, de behøver ikke kringkastes ut over hele lokalet.

Anonymkode: 5506c...33b

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

enig i at man bør bruke hodet. men folk som snakker slik, har de hatt et forbanna lett liv eller? ingen i familien som er syke, tror de aldri kan bli utsatt for ulykker?

Men det er litt irriterende at eldre lever så lenge. Eldre er jo en byrde...omsorgsarbeid er tungt, men pga de lever må noen ta de. vil at aktiv dødshjelp skal bli lovlig jeg slik at de kan avlive meg så jeg ikke blir noen byrde. 

Godhetstyrannene har sørget for at mennesker med psykiske problmer får videreføre seg. 
Og så eier ikke naturen intelligens. Mennesker som har alt på stell får gjerne ikke til å få barn, men dumme horer som har ons går bort å blir gravide, og lar barnet sitt vokse opp i fattigdom fordi hun droppet ut av videregående og mannen vil selvfølgelig ikke ha ungen. 

Anonymkode: b1dc7...f44

AnonymBruker
Skrevet

Du har rett til å mene det du vil.

Jeg mener at det er ironisk at du velger å komme med slike ytringer i en tråd der det oppfordres til å være selektiv med tanke på hva man sier, hvor man sier det, og når.

Anonymkode: 5506c...33b

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...