Gjest Anonymous Skrevet 28. april 2005 #1 Skrevet 28. april 2005 Har tenkt på en ting.... Når gjestene skåler for oss,brudeparet, eller for meg eller gommen,skåler man da med eller sitter man bare der? Sikkert dumt spm,men klarer ikke å komme på hva som er riktig... Lider av "bryllupståke"
Scaramouche Skrevet 28. april 2005 #2 Skrevet 28. april 2005 Jeg tror man skåler med, men om gjestene reiser seg og skåler, så blir brudeparet sittende og skåle med. Tror jeg.
Gjest Soon Mrs S Skrevet 28. april 2005 #3 Skrevet 28. april 2005 Jeg tror man skåler med' date=' men om gjestene reiser seg og skåler, så blir brudeparet sittende og skåle med. Tror jeg.[/quote'] Samme erfaring her
Minerva Grey Skrevet 28. april 2005 #5 Skrevet 28. april 2005 Hmmmm... Burde kanskje være samme regler her som til et vanlig selskap: Dersom det er mer enn 8 til bords skal man ikke skåle vertinnen. Det er veldig gode grunner til dette - dersom vertinnen må drikke mer enn 8 skåler risikerer man at vertinne blir snydens, og dette bør vertinne ikke bli, dersom vertinnen skal være en god vertinne... En kjapp leksjon i 'Takt og tone' fra den framtidige frue. P.S. Sikkert noen som synes det er 'morsomt' og 'hører med' å få brudeparet fulle, men tror nok mange er enige med meg og min kjære i at vi helst vil huske hele kvelden...
Eliza Doalot Skrevet 28. april 2005 #6 Skrevet 28. april 2005 Nå er det ikke bruden som er vertinne i et bryllup da, det er jo brudens mor :-)
Gjest Madam Felle Skrevet 28. april 2005 #7 Skrevet 28. april 2005 Hmmmm... Burde kanskje være samme regler her som til et vanlig selskap: Dersom det er mer enn 8 til bords skal man ikke skåle vertinnen. Det er veldig gode grunner til dette - dersom vertinnen må drikke mer enn 8 skåler risikerer man at vertinne blir snydens, og dette bør vertinne ikke bli, dersom vertinnen skal være en god vertinne... En kjapp leksjon i 'Takt og tone' fra den framtidige frue. P.S. Sikkert noen som synes det er 'morsomt' og 'hører med' å få brudeparet fulle, men tror nok mange er enige med meg og min kjære i at vi helst vil huske hele kvelden... Vil det si at brudeparet må drikke alkohol? Beklager, men det er faktisk mulig å skåle i alkoholfritt også, så en behøver ikke bli snydens, selv om en er med på alle skålene.
Gjest Madam Felle Skrevet 28. april 2005 #8 Skrevet 28. april 2005 Nå er det ikke bruden som er vertinne i et bryllup da, det er jo brudens mor :-) Er det det? Javel, hos oss er min mor gjest som alle andre
tommeline Skrevet 28. april 2005 #9 Skrevet 28. april 2005 Vil det si at brudeparet må drikke alkohol? Beklager, men det er faktisk mulig å skåle i alkoholfritt også, så en behøver ikke bli snydens, selv om en er med på alle skålene. Eller det går an å nippe... Trenger jo ikke drikke halve glasset for hver skål..
Eliza Doalot Skrevet 28. april 2005 #10 Skrevet 28. april 2005 Er det det? Javel, hos oss er min mor gjest som alle andre Ikke nødvendig vis i dag nei, men snakker man om gammel skikk og bruk osv så er hun det :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå