Gå til innhold

Innafor å fortelle partner at jeg er skikkelig utilfreds med sexen?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vi har vært sammen en god del år, sexen var ok (ish...)  i starten, men har blitt mye sjeldnere OG dårligere ettervert.

Er det innafor å bare si dette, fortelle at jeg opplever sexen nå for tia som kanskje 3/10 , hvis den beste og heftigste jeg har hatt (med tidligere damer) er 10/10?

Greit å være såpass brutalt ærlig?

Endret av Resignert
Videoannonse
Annonse
Skrevet

På en konstruktiv måte, ja. Slikt bør man faktisk snakke om. Du bør ta ansvar selv og foreslå endringer.

Gjest MyzTeri
Skrevet

Det burde du ha gjort noe med for lenge siden. Det å si det rett ut nå blir jo bare drit. Istede kan du heller foreslå, vise og føre partneren de veiene du ønsker.

Skrevet

Det høres lite konstruktivt ut å angripe problemet på den måten. Å fortelle partneren at hun gir tre-av-ti-sex mens andre har gitt deg ti-av-ti-sex er ganske dumt, mener jeg ... hadde dere bedre sex før, og kan du nevne ønsket om å komme tilbake dit istedet? 

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes man skal være ærlig om at man synes det er for sjeldent og lite engasjert, men ikke så direkte ærlig nei. Tror det ville oppfattes som angrep og kritikk mot partner, og ikke komme en god og fruktbar samtale ut av det. 

Dessuten synes jeg at man selv har et stort ansvar her. Synes jeg at sex med min partner begynner å bli rutinemessig og kjedelig tar jeg selv ansvar for å sprite det opp. Jeg legger det ikke på ham, men tar selv initiativ til å dra oss ut av det som kjeder meg. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det er like mye din feil, som hennes. 

Klart du kan ta opp med kjæresten at du ikke er fornøyd, men da må du forklare hva du liker. 

Mannen min liker at jeg blir ivrig, lugger litt eller holder armene hans fast. Men jeg kan ikke bare bli så ivrig og kåt at jeg lugger han, dersom ikke han er veldig kåt og ivrig tilbake. 

Anonymkode: ebee3...1e4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke er fornøyd, så finnes det mange måter å på en skånsom måte fortelle henne at ting må endres. Du begynner ikke å hive ut av deg poengscorer og sammenligner henne med andre sexpartnere.... det er en særdeles dårlig idè, som sannsynligvis gjør alt enda verre, og kanskje får henne til å trekke seg unna sex med deg overhodet.

Prøv med litt mer konstruktiv tilbakemelding, gi mer tilbakemeldinger under sexen dere har, foreslå at "kan du ikke prøve og gjøre sånn og sånn, det tror jeg er veldig deilig" eller "jeg vil gjerne prøve det eller det, det tror jeg kan bli bra, hva sier du?". 

Anonymkode: 6210a...f85

• Liker 4
Skrevet
6 timer siden, Resignert skrev:

Vi har vært sammen en god del år, sexen var ok (ish...)  i starten, men har blitt mye sjeldnere OG dårligere ettervert.

Er det innafor å bare si dette, fortelle at jeg opplever sexen nå for tia som kanskje 3/10 , hvis den beste og heftigste jeg har hatt (med tidligere damer) er 10/10?

Greit å være såpass brutalt ærlig?

Ta det på en veldig passiv måte. Ikke under sex. Men i en helt hverdagslig samtale. Det ville jeg ha satt peis på. Ikke påpek mangler, men heller si at du vil ha mer av .... er hun en fornuftig dame så går dette fint skal du se. 

• Liker 1
Skrevet

Bare å si at du trenger å prøve nye ting og spør hva hun ønsker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...