Diamant20 Skrevet 1. juni 2019 #101 Skrevet 1. juni 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Joda vi har en port mellom stue og gang. Men da står han på andre siden å piper. Men da må han heller det. Ts Anonymkode: afd9f...361 Kan dere dele av et lite område til to-åringen som han kan leke i når hunden er i stua og ikke sover? Så er hunden sammen med dere
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #102 Skrevet 1. juni 2019 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg gir barnet tilsnakk ja, jeg sier at hunden min ikke liker barn og vil være i fred. Unger må lære seg å bruke øra. Anonymkode: fd50d...f42 Om bikkja di biter en unge som "ikkje har lært seg å bruke øra" og ungen blir alvorlig skadet, er det bare lønn som fortjent det da? Ingen skyldfølelse fra din side, ettersom det tross alt er foreldrene som burde ha passet på? Ikke uenig i at foreldre kan være sløve, for all del, men det er di bikkje og ditt ansvar dersom den biter. Og se på det hele fra hundens synsvinkel. Den ligger der for seg selv, i sitt eget hjem, og vil helst være i fred. En unge kommer og peller på den. Hunden blir redd. Ingen kommer for å hjelpe, heller ikke du. Du bare sitter der. Hunden venter på at du, det mennesket den føler seg trygg på, skal hjelpe, men du foretar deg ingen verdens ting. Føles det helt ok for deg? Hunden er avhengig av deg, og det er ditt ansvar å hjelpe hunden når den føler seg utrygg. Om så må til, får du heller hive ut både ungene og de udugelige foreldrene dersom de ikke respekterer verken deg eller bikkja i ders eget hjem. Anonymkode: c2e0f...0f2 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #103 Skrevet 2. juni 2019 19 timer siden, Rucula skrev: Det er ikke å bite, bruk av munn er en del av hundens kommunikasjon. Den advarte Men etter advarselen, hva kommer da? Du kan ikke forvente at et lite barn forstår hunden, og da kan advarselen bli fulgt opp av et bitt. Alt avhenger av at en voksen passer på hele tiden, et øyeblikks uoppmerksomhet kan få følger. Mulig at hunden kan reddes dersom den holdes borte fra barnet, men gis mye oppmerksomhet og mosjon. Da er det lettere å venne seg til en situasjon der han ikke kan oppholde seg fritt overalt i huset. Det er en gammel hund, og da er han også en god del roligere. Anonymkode: 3a58f...a44
Tanuki Skrevet 2. juni 2019 #104 Skrevet 2. juni 2019 Jeg skjønner ikke at dette er noe å lure på en gang! Hunden har bitt barn FØR dere overtok den, og bet barnet da det snublet over den. Ja, man må passe på og lære barna korrekt oppførsel rundt hunder. Men hallo, barn er impulsive, faller, snubler, etc det kan lett skje igjen og resultatet kan bli mye verre. Hva hvis det skjer med et annet barn? Dere har fullt ansvar dersom deres hund skader andre barn, skjønner ikke at dere tørr, syns det er direkte uansvarlig å ha den hunden rundt barn. Min egen hund bet barnet mitt en gang, da ungen falt over han. Der og da vurderte jeg avliving, men endte opp med å beholde, er veldig glad for det i dag siden hunden og barnet kommer godt overens og det er mye enklere når barnet er såpass stort at det skjønner at man ikke kan løpe og herje rundt hunden. I det tilfellet du, TS, beskriver ville jeg avlivet.
Tanuki Skrevet 2. juni 2019 #105 Skrevet 2. juni 2019 (endret) Dobbelpost Endret 2. juni 2019 av Tanuki
Rucula Skrevet 2. juni 2019 #106 Skrevet 2. juni 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Men etter advarselen, hva kommer da? Du kan ikke forvente at et lite barn forstår hunden, og da kan advarselen bli fulgt opp av et bitt. Alt avhenger av at en voksen passer på hele tiden, et øyeblikks uoppmerksomhet kan få følger. Mulig at hunden kan reddes dersom den holdes borte fra barnet, men gis mye oppmerksomhet og mosjon. Da er det lettere å venne seg til en situasjon der han ikke kan oppholde seg fritt overalt i huset. Det er en gammel hund, og da er han også en god del roligere. Anonymkode: 3a58f...a44 I vårt tilfelle har hunden aldri gått videre fra advarsel.. Han har sagt ifra til henne mange ganger, men aldri bitt hardt. Jeg tror aldri han vil gjøre det heller. Han sier "nå er det nok" så fjerner han seg fra situasjonen. Det skal mye til for at en hund virkelig skal bite
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #107 Skrevet 2. juni 2019 13 timer siden, Tanuki skrev: Jeg skjønner ikke at dette er noe å lure på en gang! Hunden har bitt barn FØR dere overtok den, og bet barnet da det snublet over den. Ja, man må passe på og lære barna korrekt oppførsel rundt hunder. Men hallo, barn er impulsive, faller, snubler, etc det kan lett skje igjen og resultatet kan bli mye verre. Hva hvis det skjer med et annet barn? Dere har fullt ansvar dersom deres hund skader andre barn, skjønner ikke at dere tørr, syns det er direkte uansvarlig å ha den hunden rundt barn. Min egen hund bet barnet mitt en gang, da ungen falt over han. Der og da vurderte jeg avliving, men endte opp med å beholde, er veldig glad for det i dag siden hunden og barnet kommer godt overens og det er mye enklere når barnet er såpass stort at det skjønner at man ikke kan løpe og herje rundt hunden. I det tilfellet du, TS, beskriver ville jeg avlivet. Den hunden er aldri rundt andres småbarn så det bekymrer meg ikke for. Her blir det ikke avlivning. Han fungerer 100% optimalt hvis han er rundt voksne eller store barn så han blir vurdert for omplassering til noen som ikke har små barn. Ts Anonymkode: afd9f...361 2
Nerine_ Skrevet 3. juni 2019 #108 Skrevet 3. juni 2019 På 1.6.2019 den 0.40, AnonymBruker skrev: Hadde jeg og barnet mitt møtt din hund ute og den hadde bitt mitt barn, så hadde jeg ringt politiet med en gang og fått den avlivet. Anonymkode: 91af9...a62 Hvordan tenker du at dette er relevant for tråden? Den situasjonen du skisserer der, at en hund biter ut av det blå, har ingen sammenheng med det som skjedde her. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå