AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #61 Skrevet 31. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: Denne hunden Har lært deg at det går an å bite. Det kommer til å skje igjen og igjen. Bare i nye situasjoner. Så du har bare en mulig løsning. Hunden må ut av huset for at barnet skal være trygt. Anonymkode: 956b3...390 For noe tull. Du har sikkert aldri hatt hund en gang. Anonymkode: 8622a...469 4
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #62 Skrevet 31. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kommer helt an på omstendighetene, det at barnet snublet i hunden er ikke nok informasjon til å ta en slik avgjørelse. Om hunden klikket og skamferte barnet hadde jeg vurdert avlivning ja. Men om det var et napp eller et glefs som tilfeldigvis gikk gjennom huden hadde jeg ikke gjort så stor sak av det. Kommer også an på om jeg og hunden må være rundt barn hele tiden, eller om vi kan helt unngå dem for fremtiden. Anonymkode: 57f40...7da Jeg er enig i at det blir for lite info for en så stor avgjørelse. Det var et overfladisk bitt. Kloremerker han har fra andre barn i bh er verre. Problemet her er at hunden ikke trives med små barn. Ts Anonymkode: afd9f...361
Brunhilde Skrevet 31. mai 2019 #63 Skrevet 31. mai 2019 9 minutter siden, AnonymBruker said: Nei man kan ikke kreve det. Dyrlegen er ikke pliktig til å avlive en frisk hund uten at det foreligger en anmeldelse og journal fra lege/legevakt. Dyrlegen velger selv om et dyr skal avlives og kan ikke tvinges til det med mindre det oppfyller kravene over. Dvs tror neppe dyrlegen avliver pga overfladiske skrammer. Ts Anonymkode: afd9f...361 Sitat: Quote Eier bestemmer Åshild Roaldset, veterinær og daglig leder for Dyrebeskyttelsen Norge, forteller at familiedyr også anses som en eiendel i Norge. Det betyr at eieren kan bestemme om dyret deres skal avlives. Avlivning skjer gjerne i samråd med veterinær og skyldes i all hovedsak dårlig helse. Og med det sier jeg: Du er ikke bare en tafatt hundeeier, du er en tafatt mor. Jeg håper at toåringen din ikke vokser opp og blir redd for hunder fordi du valgte å prioritere hunden over ham. 5
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #64 Skrevet 31. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men dyrlegen kan melde deg til BV eller politi om hun eller han mener du setter barnets liv og helse i fare. Vi er faktisk pliktig til det. Anonymkode: 956b3...390 Ja da får de bare gjøre det. Vi har ingenting å skjule. Ts Anonymkode: afd9f...361 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #65 Skrevet 31. mai 2019 2 minutter siden, Brunhilde skrev: Sitat: Og med det sier jeg: Du er ikke bare en tafatt hundeeier, du er en tafatt mor. Jeg håper at toåringen din ikke vokser opp og blir redd for hunder fordi du valgte å prioritere hunden over ham. Min 2 åring er ikke redd for hunder. Vil har to rottweilere som han kommer veldig godt overens med. Hva feiler det deg egentlig? Ts Anonymkode: afd9f...361 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #66 Skrevet 31. mai 2019 7 hours ago, AnonymBruker said: Jeg kan jo legge til at vi overtok denne hunden for 4 år siden. Da var vi hans tredje hjem. Omplassert pga at han hadde bitt familiens barn. Situasjonene rundt vet jeg ikke siden jeg ikke var der. Dette har skjedd to ganger siste mnd her hjemme. Hunden lå ikke å sov. Den gikk rundt bena på 2 åringen(slik den ofte gjør) og han snublet i hunden og falt halvveis oppå han og da bet hunden han i ansiktet. Ikke alvorlig bitt men han har bitemerker og huden er skrapet av. Jeg vet jeg skulle passet bedre på men rakk ikke å Ta imot han selv om jeg satt ved siden av. Fikk stoppet hunden da det skjedde men ble tre litt allikevel. Ts Anonymkode: afd9f...361 Hold hunden unna barna! En hund som har byttet hjem så mange ganger kan ofte være usikker, og tydeligvis er denne hunden det, den føler seg ikke trygg i omgivelsene sine og barn er noe uforutsigbart som den skvetter av. Hvorfor tok du imot en hund som hadde bitt barn når du har barn...? Er dette tull, svarer jeg på et tulleinnlegg nå? Jeg lurer også på hva slags bitt de andre bittene var, for dette høres ikke alvorlig ut for meg. Det er lett å bite gjennom huden på et barn, men hunden gjorde jo knapt det. Hvis de andre bittene var av samme karakter er det ingen grunn til avlivning. MEN, jeg hadde holdt denne hunden unna barn, man skaper ikke slike situasjoner for utrygge hunder. Dårlig hundehold! Og hvorfor skrev du at hunden sov i HI? Herregud hva er det jeg svarer på egentlig. Anonymkode: 57f40...7da 1
Brunhilde Skrevet 31. mai 2019 #67 Skrevet 31. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: Min 2 åring er ikke redd for hunder. Vil har to rottweilere som han kommer veldig godt overens med. Hva feiler det deg egentlig? Ts Anonymkode: afd9f...361 Meg feiler det ikke noe... 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #68 Skrevet 31. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hold hunden unna barna! En hund som har byttet hjem så mange ganger kan ofte være usikker, og tydeligvis er denne hunden det, den føler seg ikke trygg i omgivelsene sine og barn er noe uforutsigbart som den skvetter av. Hvorfor tok du imot en hund som hadde bitt barn når du har barn...? Er dette tull, svarer jeg på et tulleinnlegg nå? Jeg lurer også på hva slags bitt de andre bittene var, for dette høres ikke alvorlig ut for meg. Det er lett å bite gjennom huden på et barn, men hunden gjorde jo knapt det. Hvis de andre bittene var av samme karakter er det ingen grunn til avlivning. MEN, jeg hadde holdt denne hunden unna barn, man skaper ikke slike situasjoner for utrygge hunder. Dårlig hundehold! Og hvorfor skrev du at hunden sov i HI? Herregud hva er det jeg svarer på egentlig. Anonymkode: 57f40...7da Har du drukket? Jeg hadde ikke små barn da vi overtok hunden! Jeg hadde en 12 åring og en 14 åring. Den har aldri vært aggressiv mot de. Det er kun små barn han ikke trives med. At jeg ble uplanlagt gravid med tredjemann er sånt som skjer. Skulle jeg tatt abort pga hunden? Har aldri skrevet at hunden sov, hvor får du alt dette tullet fra? Ts Anonymkode: afd9f...361 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #69 Skrevet 31. mai 2019 1 minutt siden, Brunhilde skrev: Meg feiler det ikke noe... Du skriver at jeg er skyld i at min 2 åring vil være redd for hunder i fremtiden. Hvor får du det fra? Han er redd for en hund, ingen andre. Du kaller meg tafatt mor på bakgrunn av disse hendelsene. Det er virkelig ikke riktig. Fint hvis du kommer med konstruktive tilbakemeldinger istedenfor å slenge ut bemerkninger på meg som mor. Ts Anonymkode: afd9f...361 2
Brunhilde Skrevet 31. mai 2019 #70 Skrevet 31. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Du skriver at jeg er skyld i at min 2 åring vil være redd for hunder i fremtiden. Hvor får du det fra? Han er redd for en hund, ingen andre. Du kaller meg tafatt mor på bakgrunn av disse hendelsene. Det er virkelig ikke riktig. Fint hvis du kommer med konstruktive tilbakemeldinger istedenfor å slenge ut bemerkninger på meg som mor. Ts Anonymkode: afd9f...361 Hunden bør avlives, jo før jo heller. Konstruktivt nok? Problemer er bare at du ikke vil avlive kreket, derfor er det noe galt med alle som mener at det er det rette å gjøre. Sånn! Ferdig snakka! 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #71 Skrevet 31. mai 2019 15 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er enig i at det blir for lite info for en så stor avgjørelse. Det var et overfladisk bitt. Kloremerker han har fra andre barn i bh er verre. Problemet her er at hunden ikke trives med små barn. Ts Anonymkode: afd9f...361 Jo, jeg Har hatt hund i 25 år. Opptil flere av dem omplasseringshunder med en brukere fortid. Jobber også som 7 minutter siden, AnonymBruker said: Har du drukket? Jeg hadde ikke små barn da vi overtok hunden! Jeg hadde en 12 åring og en 14 åring. Den har aldri vært aggressiv mot de. Det er kun små barn han ikke trives med. At jeg ble uplanlagt gravid med tredjemann er sånt som skjer. Skulle jeg tatt abort pga hunden? Har aldri skrevet at hunden sov, hvor får du alt dette tullet fra? Ts Anonymkode: afd9f...361 Som hund som eier. Og Ts, du høres litt aggressiv ut.... Anonymkode: 956b3...390 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #72 Skrevet 31. mai 2019 Akkurat nå, Brunhilde skrev: Hunden bør avlives, jo før jo heller. Konstruktivt nok? Problemer er bare at du ikke vil avlive kreket, derfor er det noe galt med alle som mener at det er det rette å gjøre. Sånn! Ferdig snakka! Ferdig snakka med deg ja Ts Anonymkode: afd9f...361 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #73 Skrevet 31. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jo, jeg Har hatt hund i 25 år. Opptil flere av dem omplasseringshunder med en brukere fortid. Jobber også som Som hund som eier. Og Ts, du høres litt aggressiv ut.... Anonymkode: 956b3...390 Nei jeg er ikke aggressiv. Bare irriterende når noen ikke leser skikkelig. Ts Anonymkode: afd9f...361 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #74 Skrevet 31. mai 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan jo legge til at vi overtok denne hunden for 4 år siden. Da var vi hans tredje hjem. Omplassert pga at han hadde bitt familiens barn. Situasjonene rundt vet jeg ikke siden jeg ikke var der. Dette har skjedd to ganger siste mnd her hjemme. Hunden lå ikke å sov. Den gikk rundt bena på 2 åringen(slik den ofte gjør) og han snublet i hunden og falt halvveis oppå han og da bet hunden han i ansiktet. Ikke alvorlig bitt men han har bitemerker og huden er skrapet av. Jeg vet jeg skulle passet bedre på men rakk ikke å Ta imot han selv om jeg satt ved siden av. Fikk stoppet hunden da det skjedde men ble tre litt allikevel. Ts Anonymkode: afd9f...361 Jeg skulle komme med en forsvarstale til hunden men det her er langt forbi det som er greit. Han fortjener ikke å bli avlivet men han kan ikke bo med barn når han regelmessig biter. Anonymkode: 1f1b4...d9a 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #75 Skrevet 31. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg skulle komme med en forsvarstale til hunden men det her er langt forbi det som er greit. Han fortjener ikke å bli avlivet men han kan ikke bo med barn når han regelmessig biter. Anonymkode: 1f1b4...d9a Jeg er helt enig i det. Han kan ikke bo her lenger. Vi hadde ingen problemer med han før minsten begynte å krabbe. Etter det har vi måttet være på vakt. Ikke fordi barnet gjør hunden noe Men fordi hunden bygger seg opp. Jeg har sittet hele kvelden å sendt mail til omplasseringsplasser om noen kan hjelpe oss med å finne et hjem til han uten små barn for der fungerer han topp. Prøvde for 6 mnd siden å omplassere han uten å lykkes. Det er alderen som jobber i mot han og det at han ikke går overens med små barn. Ts Anonymkode: afd9f...361 1
Krakilsk Skrevet 31. mai 2019 #76 Skrevet 31. mai 2019 Men ts, hvorfor stiller du disse spørsmålene her, det virker jo som du vet godt selv hva du mener er rett her, og det er jo bare du som faktisk kjenner hunden og barnet? 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #77 Skrevet 31. mai 2019 2 minutter siden, Krakilsk skrev: Men ts, hvorfor stiller du disse spørsmålene her, det virker jo som du vet godt selv hva du mener er rett her, og det er jo bare du som faktisk kjenner hunden og barnet? Fordi jeg prøver å få bekreftelse for hva jeg mener. Jeg har aldri stått i en slik situasjon før til tross for at jeg har hunder i årevis 20 år ++ vi har vært så heldige å hatt rolige og trygge hunder. Men da har vi hatt valper vi har oppdratt selv. Jeg trodde jeg gjorde en god gjerning ved å Ta imot en omplasseringshund. Invisterte masse tid og energi for å plukke av de nykkene han hadde når han kom. Resultatet ble en kjempeflott hund som ungdommene er blitt veldig glad i. Jeg synes det det er vondt å innrømme at jeg mislykkes i å gi den hunden et godt hjem. Ikke hans skyld at vi skulle få en attpåklatt. Føler alt er min feil og ikke hunden. Ts Anonymkode: afd9f...361 2
wintergirl Skrevet 31. mai 2019 #78 Skrevet 31. mai 2019 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi jeg prøver å få bekreftelse for hva jeg mener. Jeg har aldri stått i en slik situasjon før til tross for at jeg har hunder i årevis 20 år ++ vi har vært så heldige å hatt rolige og trygge hunder. Men da har vi hatt valper vi har oppdratt selv. Jeg trodde jeg gjorde en god gjerning ved å Ta imot en omplasseringshund. Invisterte masse tid og energi for å plukke av de nykkene han hadde når han kom. Resultatet ble en kjempeflott hund som ungdommene er blitt veldig glad i. Jeg synes det det er vondt å innrømme at jeg mislykkes i å gi den hunden et godt hjem. Ikke hans skyld at vi skulle få en attpåklatt. Føler alt er min feil og ikke hunden. Ts Anonymkode: afd9f...361 Jeg håper det ordner seg for dere og at dere finner et hjem for hunden ❤️ skjønner at det er vondt for deg dette❤️ 2
Gjest LaptopPute Skrevet 31. mai 2019 #79 Skrevet 31. mai 2019 3 hours ago, AnonymBruker said: Min 2 åring har ikke vært respektløs ovenfor hunden. Han snublet i hunden som stod bak han og datt rett i bakken. Ts Anonymkode: afd9f...361 Barnet ditt har ikke evne til å lære respekt enda. Inntil da er det ditt ansvar å holde barnet borte. Er de sammen må du følge med hele tida og se an kroppsspråket og de mest sannsynlig svært dempende signalene hunden din sender ut.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #80 Skrevet 31. mai 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Dersom en liten unge blir alvorlig skadet av en hund, så har det liten hensikt å i ettertid skulle diskutere hvis feil det er. Konsekvensene av et angrep er det ungen som må bære. Om du ser at ungen peller på hunden, er det like mye ditt ansvar å gi ungen tilsnakk. Anonymkode: c2e0f...0f2 Jeg gir barnet tilsnakk ja, jeg sier at hunden min ikke liker barn og vil være i fred. Unger må lære seg å bruke øra. Anonymkode: fd50d...f42 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå