Gå til innhold

Hvis hunden din hadde bitt et barn fordi barnet snublet i hunden

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ville du tenkt at det var sånn som skjer og at man må passe bedre på eller at hunden har et problem? Dvs tyr til siste forsvar som å bite barnet i ansiktet. 

Anonymkode: afd9f...361

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bare en ting å gjøre her, dra en tur til dyr-legen!!

Trist men sant. trenger ikke flere sjanser.

Anonymkode: 9e4ab...0f4

• Liker 12
Gjest Dævendøtte
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville du tenkt at det var sånn som skjer og at man må passe bedre på eller at hunden har et problem? Dvs tyr til siste forsvar som å bite barnet i ansiktet. 

Kommer helt an på måten barnet snubler på og hva slags tilstand hunden er i da barnet snubler. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde tenkt at hunden skvatt fordi den sov, og beit i redsel, at handlingen ikke var bevisst. Og at man må passe bedre på. kan jo også ha (om den var våken) gitt mange signaler som ikke de voksne la merke til. Kommer også an på alvorligheten, om den "slår med tennene" på refleks eller faktisk biter for å skade. 

Anonymkode: 24853...8de

• Liker 34
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville tenkt at hunden hadde et problem. Jeg har både barn og hund og hunden har alltid vært som et lam. Eneste jeg kunne akseptert var hvis det var et advarselsbitt i løse luften. Et ordentlig bitt i arm o.l. hadde jeg aldri tolerert fra en hund.

Anonymkode: 20c88...950

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan jo legge til at vi overtok denne hunden for 4 år siden. Da var vi hans tredje hjem. Omplassert pga at han hadde bitt familiens barn. Situasjonene rundt vet jeg ikke siden jeg ikke var der. 

Dette har skjedd to ganger siste mnd her hjemme. Hunden lå ikke å sov. Den gikk rundt bena på 2 åringen(slik den ofte gjør) og han snublet i hunden og falt halvveis oppå han og da bet hunden han i ansiktet. Ikke alvorlig bitt men han har bitemerker og huden er skrapet av. 

Jeg vet jeg skulle passet bedre på men rakk ikke å Ta imot han selv om jeg satt ved siden av. Fikk stoppet hunden da det skjedde men ble tre litt allikevel. 

Ts

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan jo legge til at vi overtok denne hunden for 4 år siden. Da var vi hans tredje hjem. Omplassert pga at han hadde bitt familiens barn. Situasjonene rundt vet jeg ikke siden jeg ikke var der. 

Dette har skjedd to ganger siste mnd her hjemme. Hunden lå ikke å sov. Den gikk rundt bena på 2 åringen(slik den ofte gjør) og han snublet i hunden og falt halvveis oppå han og da bet hunden han i ansiktet. Ikke alvorlig bitt men han har bitemerker og huden er skrapet av. 

Jeg vet jeg skulle passet bedre på men rakk ikke å Ta imot han selv om jeg satt ved siden av. Fikk stoppet hunden da det skjedde men ble tre litt allikevel. 

Ts

Men det er jo ikke et skikkelig bitt, bare noen få skraper. Om hunden hadde ønsket å såre barnet, hadde resultatet vært helt annerledes.

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville tenkt at hunden hadde et problem. Jeg har både barn og hund og hunden har alltid vært som et lam. Eneste jeg kunne akseptert var hvis det var et advarselsbitt i løse luften. Et ordentlig bitt i arm o.l. hadde jeg aldri tolerert fra en hund.

Vi har hatt rottweilere i alle år og aldri opplevd dette rundt barna. Har alltid passet på at barna ikke har plaget hundene så det har aldri vært et problem. Har vært noe fallepisoder med de også men de bet aldri. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Tvist skrev:

Men det er jo ikke et skikkelig bitt, bare noen få skraper. Om hunden hadde ønsket å såre barnet, hadde resultatet vært helt annerledes.

Ja jeg satt jo rett ved så fikk avverget. Men nå vil ikke 2 åringen ha han i nærheten lenger så da må han stenges ute av stua. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, wintergirl skrev:

Rart hvor lite mennesker skal tolerere fra dyr i forhold til mennesker. Dyr er ikke automatisk aggressive selv om de skvetter til å biter. Det er deres måte å forsvare seg på. Generelt sett så er det vel heller altfor mange mennesker det er noe alvorlig galt med.

Han ble omplassert pga aggresjon mot andre hunder og barn. Men vi har trent masse med han så nå går han fint overens med andre hunder. Hva er alvorlig galt med meg om jeg tør spørre? 

Ts

• Liker 1
Skrevet

Lett å være etterpåklok, men hvorfor overtok du en hund som biter barn når du selv planlegger barn? Hunden hadde fortjent å komme til en barnefri familie når den tydeligvis ikke takler små barn. Jeg hadde nok ikke følt meg trygg på at den ikke ville bite selv om ungen ikke ramler over den. 

Jeg vet jeg er litt urettferdig nå, men man må jo ta konsekvensene når man overtar en hund som har problemer med barn. 

• Liker 29
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han ble omplassert pga aggresjon mot andre hunder og barn. Men vi har trent masse med han så nå går han fint overens med andre hunder. Hva er alvorlig galt med meg om jeg tør spørre? 

Ts

En hund som omplasseres pga aggresjon mot andre hunder og barn bør jo absolutt få komme til et hjem der det hverken er barn eller andre husdyr! En toåring kan veldig lett plage en hund uten å skjønne konsekvensen av det det gjør. Å la dem være i nærheten av hverandre er å ta en helt unødvendig risiko. Løsningen er ikke avliving, men at hunden dessverre må omplasseres igjen - til noen uten barn og husdyr,

• Liker 23
Gjest Hummel34
Skrevet

Jeg skylder ikke på hunden, men samtidig hadde jeg ALDRI turt å ha en slik hund nær mine barn, har selv en på 1 og en på 3 år. Tenk om... Tenk om neste gang? Det er tydelig hunden har en sårbarhet som gjør det vanskelig opp mot barn, syns ikke det er riktig for hverken hund eller barn at de skal vokse opp sammen. Tenk ved besøk, ungene blir eldre og herjer mer.  

Skrevet

Hadde vært kvelden for min del. 

• Liker 5
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Jeg tenkte ikke at det var noe galt med deg. Det er noen som svarer så lett at dyr skal avlives. Beklager hvis det ble en misforståelse der. Tenkte ikke på deg. Du virker som et bra menneske du.

• Liker 3
Skrevet

Èn gang kan være uhell..2-3-4-5-6 ganger er ikke uhell. Hunden er omplassert nettopp fordi den ikke takler barn. Hadde aldri latt den være rundt barn under mitt ansvar. Du er også ansvarlig for barnet som er rundt hunden. 

Jeg hadde i utgangspunktet ALDRI tatt i mot en hund med aggresjonsproblemer om jeg hadde barn i hus. Det fortjener hverken barnet eller hunden. 

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har hatt rottweilere i alle år og aldri opplevd dette rundt barna. Har alltid passet på at barna ikke har plaget hundene så det har aldri vært et problem. Har vært noe fallepisoder med de også men de bet aldri. 

Ts

Er faktisk rottweiler vi også har. Kanskje det har noe å gjøre med at de er skikkelig stødige, rolige typer? Vår har blitt snublet over et par ganger uten at den har gjort noe annet enn å flytte på seg. 

En slik nervøs hund som har lett for å bite uten grunn (å bli snublet over av en baby bør enhver normal hund takle fint uten agressjon) ville jeg nok ikke turt å ha i hus med barn.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...