Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg er så dritt lei av studiet jeg går på og motivasjonen er så dårlig at jeg ikke greier å engasjere meg noe som helst til eksamener. Dette er helt forferdelig og unormalt til meg å være! Jeg har alltid prestert bra i skolesammenheng før. Nå er jeg helt død innvendig og uansett hva jeg lokker meg selv med så får jeg ikke til å lese/glemmer alt jeg har lest.

Jeg tror at jeg kommer til å stryke på 2/3 eksamener denne våren. Jeg har ALDRI strøket før! Hva er det som skjer med meg? 

Noen andre som har følt på det samme? Hva gjorde dere for å bedre motivasjonen?

Anonymkode: 2cf56...c59

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter med det samme, og det er forferdelig kjipt. Har bare lyst til å legge meg ned å grine når jeg tenker på skolearbeid, og har konstant dårlig samvittighet fordi jeg ikke føler jeg får gjort nok.

Jeg prøver å bedre motivasjonen ved å dele skolearbeidet opp i veldig små intervaller - type skrive 100 ord på oppgaven, lese ett forelesningsnotat eller regne en oppgave. Mellom hver av disse små oppgavene kan jeg gjøre noe koselig, som å lese et kapittel i favorittboken, se en episode av en (kort) TV-serie eller spille litt på mobilen. Det går mye saktere enn hva det ville gjort om jeg jobbet konsentrert, men når kvelden kommer har jeg fått gjort overraskende mye. 

Masse lykke til, du er ikke alene! 

Anonymkode: 164df...929

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har det på akkurat samme måte. Har eksamen på mandag som kommer til å gå helt sykt dårlig og eg sitter her bare helt apatisk. Lurer meg selv med å si at morgendagen er nok tid å lese på. Kjenner ikke meg selv. Blir så utrolig sint og flau hvis jeg stryker, men rikker meg ikke. Selvdestruktivitet?

Anonymkode: a7779...d87

AnonymBruker
Skrevet

Hva studerer du? 

Anonymkode: 0d4fb...8fb

Skrevet

Hos meg så bruker det å bety at jeg er klar for eksamen, for da har jeg har jobbet så mye med stoffet at jeg ikke lengre bryr meg om hvordan det kommer til å gå, så jeg håper du fungerer på samme måten.

Lykke til :blomst:

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har det på akkurat samme måte. Har eksamen på mandag som kommer til å gå helt sykt dårlig og eg sitter her bare helt apatisk. Lurer meg selv med å si at morgendagen er nok tid å lese på. Kjenner ikke meg selv. Blir så utrolig sint og flau hvis jeg stryker, men rikker meg ikke. Selvdestruktivitet?

Anonymkode: a7779...d87

Jeg har det også på samme måte. Jeg er syk i tillegg, så jeg rettferdiggjør tiltaksløsheten min på den måten, men det går jo bare utover meg selv. Idiotoppførsel. 

Anonymkode: cf6ad...733

Skrevet

Motivasjonen får jeg ved å tenke på at da og da er dette over, og da har jeg det så godt hvis jeg har brukt "denne" tiden riktig fokusert og lært meg mest mulig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også i samme båt. Eksamen på tirsdag, den må bare gå som den går, jeg orker ikke mer. 

Anonymkode: bb7a1...55f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Greit å vite at jeg ikke er den eneste som føler dette! 

Siden dere føler det på denne måten, er dere innstilt på å fortsette studiet? Kan det være et tegn på at man er på feil sted? 

Nå har jeg heldigvis bare en eksamen igjen før sommerferien! 🙌

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Greit å vite at jeg ikke er den eneste som føler dette! 

Siden dere føler det på denne måten, er dere innstilt på å fortsette studiet? Kan det være et tegn på at man er på feil sted? 

Nå har jeg heldigvis bare en eksamen igjen før sommerferien! 🙌

Jeg er på helt siste eksamen før bacheloren er i boks. For min del handler det om stress over lang tid, uten mulighet til å virkelig komme meg helt tilbake til hektene før en ny eksamensperiode er i gang. Er i utgangspunkt glad i studiet mitt, men denne siste eksamenen har jeg utsatt å ta, rett og slett fordi jeg syntes tema er så kjedelig, haha. 

Og ja!! Så klar for litt ferie, selv om det ikke er så mange dager før jeg begynner i sommerjobben 😅

Hva studerer du? 

Anonymkode: bb7a1...55f

AnonymBruker
Skrevet

Dere er flinke ❤️. Jeg var møkklei allerede på videregående. Er det en egenskap jeg beundrer, så er det å presse seg gjennom de ørten årene med skolegang. Jeg har tatt utdannelse sent, tok mange år fri etter videregående. Da var det lettere. Jeg hadde rett og slett ikke greid å finne motivasjon hvis jeg hadde studert med en gang jeg hadde studiekompetanse.

Anonymkode: bf54e...856

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...