Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet jeg trenger noen å snakke med, men jeg har faktisk ingen.Hadde den ene veninnen som endte opp å være en sviker rett etter bruddet) Har moren min, men jeg føler det blir veldig mye for henne. Jeg og barnefaren gjorde det slutt i slutten av februar i år ettter 6 år sammen, på grunn av mye familiedrama, tror han sliter med depresjon og mange andre grunner hvor jeg egentlig ikke forstår. i starten var det vel mange følelser på spill og vi prøvde veldig å finne en måte å være sammen på mtp jentenungen vår.  Etter hvert finner jeg ut at jeg var gravid, noe som gjorde ting enda verre. Jeg valgte å beholde, og ting begynte å blir litt mer normal eller jeg begynte å bli vant til tanken på at jeg skulle være alenemor til 2, selvom dette er virkelig ikke noe jeg ville i det hele tatt. Jeg flytta hos min mor (bor enda her) for å finne leilighet til oss i mellom tiden. Tiden gikk og vi begynte å møtes litt oftere, og jeg merka hvor mye jeg hadde savnet han. Han sa selv dette til meg, og jeg kunne se at han har følelser for meg. Han sa dette også: at han savnet at jeg tekstet han, og ble lei seg om han ikke så en tekst fra meg. Ting begynte nok engang å bli lettere, jeg følte at brudde kanskje bare var en pause og at vi trengte det og vi skulle senere bli sammen igjen; på grunn av den gode tonen! Men plutselig her om dagen, sa han at han skulle hente jenteungen for å være hos han, selvom det ikke var hans tur (han jobbet den helgen han skulle ha hun) Og jeg sa ok, men du må komme med henne hit på lørdag tidlig pga søsteren min skulle komme på besøk og hun ville gjerne møte niesen etter 6mnd uten å se henne. Så spurte han om den nye kjæresten til søsteren min skulle være der så sa jeg ja, fordi det er første gang vi alle skal møte han.. Så svarte min eks da at han ikke ville at ungen vår skulle møte en "fremmed" og at vi burde gjøre alt for å beskytte henne mot fremmende gutter som kommer inn i livet hennes. Altså han nektet at han skulle levere ungen vår tidlig den lørdagen, selvom jeg sa til han at vi hadde allerede hadde avtalt med søsteren min. Da ble jeg sur, jeg følte at jeg var allerede så snill med han og lot han ha samværen sin med henne selvom det ikke var hans tur mtp at det så lenge siden sist, også prøver han å bestemme (HELT ALENE) om hvem datteren min skal se når hun er med han. Jeg ville personlig aldri latt datteren min møtt den nye kjæresten til søsteren min uten meg eller faren hennes tilstedet, og det har jeg fortalt han. Men han mente jeg ikke beskytter jentavår nok, og vi må lære henne fra tidlig at sånn ikke er greit. Jeg ble så sur for at han ikke så ting fra min perspektiv at jeg nekta han å henne henne fredagen, på grunn av han ville ikke levere henne på lørdag formiddag (i ca2 timer) Etter det føler jeg han har vært så spydig mot meg, gidder ikke prate med meg når jeg tekster han. Spurte han om at han kunne kjøre meg til legen her om dagen fordi jeg var så dårlig i form(har selv lappen men ikke bil), med tanken på at jeg er gravid med hans ungen; men han nekta og fordi han vil ikke. Føler meg så tråkket på, at han er så respektløs overfor meg. Jeg tekste han og sa hvordan jeg følte og blir bare mer stresset at han er så hjerteløs overfor meg. Han svarte at han følte han har vært snill med meg gjennom alt og jeg har ikke vært noe annet enn hjerteløs og tok det  med at jeg nekta han datteren vår han den ene gangen. Jeg føler meg så jævlig, og skikkelig på gråten. Har ingen å prate dette om og om jeg forteller mammaen min vil hun bare komme med de styggeste kommentarene. Men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre? Prøver å fokusere på ungen min(og den i magen) Så godt jeg kan, men det er ikke lett å gå rundt med så mange tanker i hodet. Jeg har sagt at jeg mente å dramtisere slik, men jeg følte jeg måtte sette en grense og han måtte se ting fra min perspektiv også.. Beklager for at dette ble så langt. Måtte få det ut et sted.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at det du skal gjøre er 

1. å forbli der du er. Gå ikke tilbake til en mentalt ustabil mann.

2. På et tidspukt der far er rolig legge frem for hat at det selvsagt i 2019 i Norge ikke er sånn at en sensurerer hvem et barn skal møte på bakgrunn av at barnet er jente. Det gjør en kun i stater der ting er veldig ugreit. 

3. Dersom far ikke forstår punkt 2 må du dra han med deg til familievernkontoret. Du må også ta opp med mobilen alle samtaler dere har der han viser tendenser til å ville segregere ungen fordi hun er nettopp en hun. Etter som hun vokser opp vil samvær bli veldig ugreit på det grunnlag. Vær presis med samvær og ikke avvik fra det dere har avtalt i mellomtiden. 

4. ta også "ingen mennesker får ta på deg uten ditt samtykke"-praten med barnet. Legg klar vekt på at kun gode hemmeligheter er noe en skal holde. Dårlige kan hun fortelle til deg. Når far tenker at den nye typen til din søster er en overgriper så lurer en jo veldig på hvorfor dette er hans første assosiasjon. Assosiasjoner kommer fra eget liv.

Anonymkode: 0ee49...b2e

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at det du skal gjøre er 

1. å forbli der du er. Gå ikke tilbake til en mentalt ustabil mann.

2. På et tidspukt der far er rolig legge frem for hat at det selvsagt i 2019 i Norge ikke er sånn at en sensurerer hvem et barn skal møte på bakgrunn av at barnet er jente. Det gjør en kun i stater der ting er veldig ugreit. 

3. Dersom far ikke forstår punkt 2 må du dra han med deg til familievernkontoret. Du må også ta opp med mobilen alle samtaler dere har der han viser tendenser til å ville segregere ungen fordi hun er nettopp en hun. Etter som hun vokser opp vil samvær bli veldig ugreit på det grunnlag. Vær presis med samvær og ikke avvik fra det dere har avtalt i mellomtiden. 

4. ta også "ingen mennesker får ta på deg uten ditt samtykke"-praten med barnet. Legg klar vekt på at kun gode hemmeligheter er noe en skal holde. Dårlige kan hun fortelle til deg. Når far tenker at den nye typen til din søster er en overgriper så lurer en jo veldig på hvorfor dette er hans første assosiasjon. Assosiasjoner kommer fra eget liv.

Anonymkode: 0ee49...b2e

Tusen takk for svar. Fikk nå faktisk en helt annet synspunkt når du sier det slik, det med at deter hans først assosiasjon. Dette kan godt være at det ligger noe annet der fra eget liv!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...