Gå til innhold

Hvordan sitte i kirken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Presten har bedt oss finne ut av hvor mange som skal sitte oppe sammen med oss i kirken.

Vi er veldig usikkre på dette. Det eneste vi er helt sikkre på er at sønnen min og forloverne våre skal være der.

Men foreldrene våre da? Blir ikke det veldig mange mennesker der da? Pappa skal jo følge meg opp, men SKAL han da sitte oppe,eller er det Ok at han setter seg på første benk når oppdraget hans er over?

Tenker litt på at det er jo bare 20 gjester i bryllupet vårt. Det kommer nok noen få flere i kirken, regner ikke med så mange. Og med foreldrene våre sittende sammen med oss, så er jeg redd det fort kan se for mange ut i og med at det ikke kommer til å være så mange i kirken...

Noen tips, noen råd?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Faren din kan fint sette seg på første benk. hos oss skal bare brud/brudgom og forlovere sitte oppe.

Skrevet

Sett sønnen din med en av forloverne (den han har best kontakt med). Sønnen og forloverne og brudgommen sitter oppe ved alteret når du kommer inn. Din far følger deg opp, og "gir" deg til mannen din som viser deg stolen du skal sitte i. Faren din går da og setter seg på første benk, ved siden av din mor.

Skrevet
Faren din kan fint sette seg på første benk. hos oss skal bare brud/brudgom og forlovere sitte oppe.

Samme her.

Skrevet

Du kan ha alt fra bare brudepar og forlovere, til begge foreldrene.

Dersom brudepiker/-svenner er små barn, kan de sitte på trappen opp til alteret dersom det finnes.

Større barn som brudepiker/-svenner kan godt sitte på første rekke.

Danseinstruktør/'bryllupsrådgiver' anbefalte bare brudepar og forlovere, men presten vår kjører vanligvis med brudepar, forlovere, hennes far og hans mor.

Med andre ord tre stoler på hver side, med forloveren sittende bakerst.

Resten av nærmeste familie sitter på første rekke.

Skrevet

Samme her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...