AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #1 Skrevet 31. mai 2019 Når angsten min r på sitt sterkeste, føles dt ut som om jg svever på utsiden av kroppen min, at jg liksom ikke r tilstede i kroppen, og dt r utrolig ubehagelig! Noen som kan gi mg en forklaring på hvorfor dette skjer? Farlig? Anonymkode: 71cb3...c3d
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #3 Skrevet 31. mai 2019 Sliter med det samme selv. Føler med deg 💖 Jeg fant denne på nett : https://www.sidetmedord.no/Forum/Angst/Ut-av-kroppen-opplevelse Anonymkode: 380d0...5e4
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #4 Skrevet 31. mai 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Når angsten min r på sitt sterkeste, føles dt ut som om jg svever på utsiden av kroppen min, at jg liksom ikke r tilstede i kroppen, og dt r utrolig ubehagelig! Noen som kan gi mg en forklaring på hvorfor dette skjer? Farlig? Anonymkode: 71cb3...c3d Snakk med en psykolog ? Dette du skriver er helt vanlig, og ikke farlig Det hjelper mye å snakke med psykolog, de forklarer deg dette og kan berolige deg. Masse lykke til 💖 Anonymkode: 380d0...5e4 1
_Pixiedust_ Skrevet 31. mai 2019 #5 Skrevet 31. mai 2019 Det heter dissosiering. Sliter med det samme. Jeg bruker grounding-teknikker for å hente meg inn i meg selv igjen. Som å gnu hendene mine mot hverandre etter gjøre noe som å kaste en ball hvor jeg må koordinere kropp og hode. Da får jeg aktivert hjernen igjen og kommer i meg selv igjen.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #6 Skrevet 31. mai 2019 3 minutter siden, _Pixiedust_ skrev: Det heter dissosiering. Sliter med det samme. Jeg bruker grounding-teknikker for å hente meg inn i meg selv igjen. Som å gnu hendene mine mot hverandre etter gjøre noe som å kaste en ball hvor jeg må koordinere kropp og hode. Da får jeg aktivert hjernen igjen og kommer i meg selv igjen. Har du ptsd? Anonymkode: 380d0...5e4
_Pixiedust_ Skrevet 31. mai 2019 #7 Skrevet 31. mai 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du ptsd? Anonymkode: 380d0...5e4 Ja blant annet.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #8 Skrevet 31. mai 2019 4 minutter siden, _Pixiedust_ skrev: Ja blant annet. Samme her Anonymkode: 380d0...5e4
_Pixiedust_ Skrevet 31. mai 2019 #9 Skrevet 31. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Samme her Anonymkode: 380d0...5e4
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #10 Skrevet 31. mai 2019 Akkurat nå, _Pixiedust_ skrev: 💜🌷 Har du alltid hatt det sånn, eller dukket det opp plutselig? For meg kom deg bare plutselig for 3 år siden Anonymkode: 380d0...5e4
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #11 Skrevet 31. mai 2019 Ikke plutselig i den forstand, hatt mye angst helt siden jeg var liten grunnet psykisk mishandling fra mor. Men det var noe ille som skjedde for 3 år siden som utløste ptsd. Veldig rart på en måte. Anonymkode: 380d0...5e4
_Pixiedust_ Skrevet 31. mai 2019 #12 Skrevet 31. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: 💜🌷 Har du alltid hatt det sånn, eller dukket det opp plutselig? For meg kom deg bare plutselig for 3 år siden Anonymkode: 380d0...5e4 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ikke plutselig i den forstand, hatt mye angst helt siden jeg var liten grunnet psykisk mishandling fra mor. Men det var noe ille som skjedde for 3 år siden som utløste ptsd. Veldig rart på en måte. Anonymkode: 380d0...5e4 Hm...Ja her også ble det virkelig ille for tre år siden. Jeg var i konstant overlevelsesmodus før det også kom jeg meg vekk og jeg knakk helt sammen. Da kom alle reaksjonene. Så har jeg vært i et kortvarig, men grovt voldelig forhold etter dette som bare har bekreftet og forverret traumene mine mer. Jeg er ikke i stand til å være intim med noen for det trigger traumene mine. Jeg kan ikke møte han på gata uten å falle helt ut av meg selv hvor jeg kan miste kontrollen over hva jeg gjør og uten å huske det etterpå. Må ofte dobbeltsjekke at døren er låst for jeg føler meg aldri trygg. Tåler ikke å høre noen diskutere eller at noen diskuterer med meg. Da faller jeg ut av toleransevinduet med en gang og går i under- eller overaktivering. Ja listen er lang.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #13 Skrevet 31. mai 2019 2 minutter siden, _Pixiedust_ skrev: Hm...Ja her også ble det virkelig ille for tre år siden. Jeg var i konstant overlevelsesmodus før det også kom jeg meg vekk og jeg knakk helt sammen. Da kom alle reaksjonene. Så har jeg vært i et kortvarig, men grovt voldelig forhold etter dette som bare har bekreftet og forverret traumene mine mer. Jeg er ikke i stand til å være intim med noen for det trigger traumene mine. Jeg kan ikke møte han på gata uten å falle helt ut av meg selv hvor jeg kan miste kontrollen over hva jeg gjør og uten å huske det etterpå. Må ofte dobbeltsjekke at døren er låst for jeg føler meg aldri trygg. Tåler ikke å høre noen diskutere eller at noen diskuterer med meg. Da faller jeg ut av toleransevinduet med en gang og går i under- eller overaktivering. Ja listen er lang. Å nei stakkar! Får vondt inni meg av det du skriver. Kjenner meg igjen, utenom voldelig kjæreste. Familien min tok seg av den biten Anonymkode: 380d0...5e4
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #14 Skrevet 31. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Å nei stakkar! Får vondt inni meg av det du skriver. Kjenner meg igjen, utenom voldelig kjæreste. Familien min tok seg av den biten Anonymkode: 380d0...5e4 Sender deg en stor varm klem 💖 Anonymkode: 380d0...5e4
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #15 Skrevet 31. mai 2019 Det er ikke farlig, det er heller ikke noe mer synd på deg enn andre. Dette er bare følelser, som du ikke må flykte fra. Du må ta imot, stå igjennom. Ikke flykte og frykte! Jeg vet. Anonymkode: 224e7...79f
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #16 Skrevet 31. mai 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke farlig, det er heller ikke noe mer synd på deg enn andre. Dette er bare følelser, som du ikke må flykte fra. Du må ta imot, stå igjennom. Ikke flykte og frykte! Jeg vet. Anonymkode: 224e7...79f Hva er vitsen med å svare sånn? Ts spurte om et spørsmål. Jeg ser ikke et eneste sted at hun skrev at det er synd på hun. Og en ting som kanskje er lett for deg, er ikke alltid sånn for andre vet du! Usympatisk svar. Anonymkode: 380d0...5e4
_Pixiedust_ Skrevet 31. mai 2019 #17 Skrevet 31. mai 2019 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å nei stakkar! Får vondt inni meg av det du skriver. Kjenner meg igjen, utenom voldelig kjæreste. Familien min tok seg av den biten Anonymkode: 380d0...5e4 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sender deg en stor varm klem 💖 Anonymkode: 380d0...5e4 Takk. Det samme til deg.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #18 Skrevet 31. mai 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er vitsen med å svare sånn? Ts spurte om et spørsmål. Jeg ser ikke et eneste sted at hun skrev at det er synd på hun. Og en ting som kanskje er lett for deg, er ikke alltid sånn for andre vet du! Usympatisk svar. Anonymkode: 380d0...5e4 Sympati forstår du ikke hva betyr. Anonymkode: 224e7...79f
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #19 Skrevet 31. mai 2019 Jepp, har det samme, men har bpd så det er vel en del av den diagnosen. Anonymkode: 99d84...f76
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #20 Skrevet 31. mai 2019 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sympati forstår du ikke hva betyr. Anonymkode: 224e7...79f På hvilket grunnlag mener du at jeg ikke forstår hva sympati betyr? Anonymkode: 380d0...5e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå