Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte vi kunne ha en tråd hvor vi deler våre beste lifehack, altså tips og triks som gjør livet og hverdagen litt lettere :) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg handler har jeg kroker i siden bak i bilen til å henge bæreposene i. Da velter de ikke, og jeg hindrer knuste egg og annet søl. 

For å klare å drikke minst 2 liter vann har jeg en vannflaske på 5 dl med meg over alt. På den har jeg tegnet streker på hvilket klokkeslett jeg skal ha drikket pr. dl. Det er ca 1.5 dl i timen, og skal drikkes jevnt over dagen. Drikker 4 flasker til dagen. Vann til maten og slikt er bonus :) 

Når jeg har late dager forran tvn og ikke føler for å trene eller bevege meg, tar jeg hver hele time å utfører 10 repetisjoner av 5 øvelser med litt tempo i reklamepausen. Hver 2. time går jeg en rydderunde i huset. Vipps, så er huset ryddig og jeg får inn litt aktivitet på aktivitetsklokken. 

Jeg kutter opp grønnsaker, typ paprika, agurk, gulerot og sitronskiver og har i små cherry-tomat beholvere i kjøleskapet. Pimper opp matpakken, tar 3 sekunder å putte på og er lav terskel for å småspise på istedenfor sjokolade. 

På toaletter har jeg en liten krakk å ha bena på mens jeg (kremt) gjør mitt fornøyede. Feels right å ha bena litt høyere :P 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva er Lifehack?

Anonymkode: 8a880...e64

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er Lifehack?

Anonymkode: 8a880...e64

Tips og triks som gjør livet/hverdagen enklere :)

Skrevet

Genial tråd, har savnet en slik 😄

Last ned Flux på mobil og/eller pc. Flux gjør at lyset på skjermen endrer seg etter døgnet, slik at øynene hviler bedre og ikke overanstrenges. 

Skrevet

Hvis jeg skal henge opp vått tøy og finner noe som er så ødelagt at det må kastes, bruker jeg det til å tørke støv med før jeg hiver det 😎

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg heller vin-, kraft- og sauserester i isbitposer som jeg hiver i fryseren og tilsetter når jeg lager gryteretter, supper og lignende :)

Edit: Glemte å skrive at jeg frøs det ned.

Endret av Ewe
  • Liker 3
Skrevet

I sommerhalvåret sykler jeg til jobben. Det tar bare 20 min hver vei, men vips så har jeg trent 40 min den dagen. 

Jeg legger sammen klær mens jeg ser på TV.

Og hører på musikk for å komme meg gjennom rydding og annet kjedelig husarbeid.

Avbestiller alltid bokklubbøker med en gang, og leser og sletter e-post fortløpende.

• Liker 1
Skrevet

Kjøper flere sett med fex leker når det er salg og har på lur. Kjekt når barna blir invitert i bursdag!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om en plagsom/småekkel fyr ber om nummeret ditt ute på byen og du ikke vil gi ditt, så lat som du gir han nummeret - mens egentlig endrer du navnet til moren hans i kontaktlisten til "ditt" navn ;)  

Anonymkode: cd1c5...271

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
On 5/31/2019 at 10:02 AM, Tran09 said:

På toaletter har jeg en liten krakk å ha bena på mens jeg (kremt) gjør mitt fornøyede. Feels right å ha bena litt høyere :P 

:)

Anonymkode: e81f5...7db

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

:)

Anonymkode: e81f5...7db

Akkurat slik ja 😂

Gjest Krampus
Skrevet
16 timer siden, Ewe skrev:

Jeg heller vin-, kraft- og sauserester i isbitposer som jeg hiver i fryseren og tilsetter når jeg lager gryteretter, supper og lignende :)

Edit: Glemte å skrive at jeg frøs det ned.

Jeg gjør det i sånne former man lager ispinner i. Det er genialt. 

Gjest Krampus
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om en plagsom/småekkel fyr ber om nummeret ditt ute på byen og du ikke vil gi ditt, så lat som du gir han nummeret - mens egentlig endrer du navnet til moren hans i kontaktlisten til "ditt" navn ;)  

Eller si nei. 

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Hva må til for å kvalifisere som plagsom/småekkel? 

Anonymkode: a38aa...e64

• Liker 1
Skrevet

Hvis du ikke kommer ut av en bil igjennom dørene (ved en ulykke etc), så ta av hodestøtten. Den har to skarpe stålrør som du kan knuse vinduet med. NB! Ikke prøv frontvinduet da den er mere forsterket enn sidevinduene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...