Gå til innhold

Gave til brudeparet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 

Min venninne skal gifte seg for 3 gang. Hvilket vil si at jeg har brukt penger på 3 utdrikningslag og nå 3 gaver. Tidligere har jeg vært forlover og nå er jeg toastmaster. 

Tenkte å gi penger for det er det de ønsker seg. Men hvor mye penger skal jeg gi? Jeg har ikke ubegrenset med de liksom. Så det kan være max 1000kr ,men synes egentlig det er litt mye. Men dette er en jente jeg har vokst opp med, ikke et sporadisk vennskap. 

Anonymkode: 02a3b...51e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det var ingen som hadde en mening om saken? 

AnonymBruker
Skrevet

Oi, dette føler jeg alltid også at er vanskelig! Men, iogmed at dette er det tredje bryllupet du er i så synes jeg 1000 kr er helt innenfor!! :) Sist jeg var i bryllup til en god venninne så ga jeg 500 kr. Hadde uansett ikke mulighet til å gi mer heller. 

Anonymkode: 17530...828

Skrevet

Tenker 500 er mer enn nok I dette tilfellet. Forstår ærlig talt hvorfor folk gidder all balubaen når de gifter seg for tredje gang. Skulle tro folk så selv at en gang er nok

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er alltid redd for å virke gjerrig. Men som singel så har man alle utgifter alene,  + bursdager gjennom hele året. Så som et par så er 1000 ok. Singel 500.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, altflyter skrev:

Tenker 500 er mer enn nok I dette tilfellet. Forstår ærlig talt hvorfor folk gidder all balubaen når de gifter seg for tredje gang. Skulle tro folk så selv at en gang er nok

Enig! Og ta skal jo også bidra som toastmaster. Gave nok i seg selv sett fra mitt ståsted :)

Skrevet

1000 kroner er i alle fall ikke for lite.

Hvis de hadde ønsket seg ting: hvor mye penger ville du brukt da? Det er ingen grunn til at du skal bruke mer når voksne mennesker som tjener penger selv ønsker seg penger. Hvis du ville gitt en ting som koster 500 kroner, gi dem 500 kroner. Hvis du ville kjøpt en ting som koster 1000, gi dem 1000. 

At det ikke er første bryllup (eller andre, for den del) har ingen betydning. 

AnonymBruker
Skrevet

Om de kun ønsker seg penger, ville jeg faktisk ikke ha gitt noe. Siden du har brukt masse penger på hennes tre ekteskapsfeiringer, så hadde jeg hatt full forståelse for det om det var meg.

Det går veldig fint ann å lage noe personlig til henne. Det vil hun mest sannsynlig sette mer pris på enn en 1000lapp som havner i bunken med de andre.

Eventuelt få bryllupsglass skravert med deres navn og dato, els. Det koster ikke så mye. 

Men nå hater jeg virkelig å gi penger da, syns det er så upersonlig. Hadde brudeparet vært ungt og i starten av livet så hadde det ikke gjort meg så mye, men siden dette er ett eldre par (baserer jeg på at det er hennes 3. bryllup) så kjenner jeg at det plager meg. De burde ha nok penger til "basistingene" som hus, kopper og kar, og heller ønske seg konkrete større ting.

Anonymkode: cdce5...386

AnonymBruker
Skrevet

En bok om hvordan man forblir gift, gaverkort på parterapi, gavekort på advokattjenester 😜

Tuller bare, men jeg synes 1000 kr høres mer enn nok ut 👍🏻

Anonymkode: 4345d...1ef

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

En bok om hvordan man forblir gift, gaverkort på parterapi, gavekort på advokattjenester 😜

Tuller bare, men jeg synes 1000 kr høres mer enn nok ut 👍🏻

Anonymkode: 4345d...1ef

Takk for en god latter 😅😅😅😅

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig! Og ta skal jo også bidra som toastmaster. Gave nok i seg selv sett fra mitt ståsted :)

Jeg er egentlig enig med deg i den ved nærmere ettertanke. Hadde jeg bedt noen om å være toastmaster for meg så hadde det vært en veldig fin gave i seg selv 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, altflyter skrev:

Jeg er egentlig enig med deg i den ved nærmere ettertanke. Hadde jeg bedt noen om å være toastmaster for meg så hadde det vært en veldig fin gave i seg selv 

Enig 🤗🤗🤗

AnonymBruker
Skrevet

Puh takk, det høres ut som dere er enig med meg 😄 

Jeg gir 500kr jeg så håper jeg de blir fornøyde. De har masse mer penger enn jeg.. 

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Puh takk, det høres ut som dere er enig med meg 😄 

Jeg gir 500kr jeg så håper jeg de blir fornøyde. De har masse mer penger enn jeg.. 

De blir nok veldig glade:) Håper du får en koselig dag i bryllupet:)

Skrevet

Så flaut å ha et tredje bryllup, hvor gammel er hun? Ville ikke giddet å møte opp som gjest heller. "Kan ikke, men jeg kommer i neste!" kan du si:fnise:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...