AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #1 Skrevet 31. mai 2019 Dere som sykler til jobb, har dere merket noen forskjell? Er det verdt «stresset»? Jeg har ca. 5 km å sykle, vurderer å begynne. Anonymkode: 6480f...d08
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #2 Skrevet 31. mai 2019 Hvilken forskjell mener du? Hva er det du ønsker å oppnå, som du mener med om det er verdt det? Jeg er mer våken og opplagt både når jeg kommer på jobb og når jeg kommer hjem, siden frisk luft og mosjon vekker meg. Jeg er i bedre humør siden jeg slipper kavet og stresset med full rushtidsbuss. Og så er det jo bra for miljøet. Anonymkode: 53683...ce1 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #3 Skrevet 31. mai 2019 Alt egentlig, om man kom i bedre form, humør, energi osv. Anonymkode: 6480f...d08 1
Gjest DEN NAKNE GARTNER Skrevet 31. mai 2019 #4 Skrevet 31. mai 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere som sykler til jobb, har dere merket noen forskjell? Er det verdt «stresset»? Jeg har ca. 5 km å sykle, vurderer å begynne. Anonymkode: 6480f...d08 Ja det er absolutt verdt "stresset", om man kan kalle det det. Opplever ikke noe stress eller bryderi. Av og til er det ikke så kult å sykle når det regner, men når jeg har tråkket noen minutter så er det helt greit. Jeg har syklet i flere år og er på min andre arbeidsplass som jeg sykler til. Jeg er hverken i god fysisk form eller noe idrettsperson. Jeg får flottere morgener og resten av dagen føles bedre når jeg har syklet. Det er frihet, styrer tiden selv og slipper å tenke på å rekke kollektivtransport. Ikke minst er det miljøvennlig og digg å ha vært i fysisk aktivitet. 5 km er perfekt avstand å sykle. Dersom du vil dusje på jobben er det greit å beregne litt god tid i begynnelsen slik at ting ikke blir stress. Skal du bruke el sykkel så trenger du neppe å dusje En fin måte å begynne å sykle til jobben på er å sykle en vei, la sykkelen stå på jobben, og sykle hjem neste dag. Da får du testet ut formen uten at det blir for tungt. Jeg prøvesyklet turen til jobb en søndag når jeg ikke skulle på jobb. Da tok jeg det rolig slik at jeg kunne teste ruten ut og finne ut hvor mye tid jeg trengte. Har syklet ca 60 min hver vei på forrige arbedisplass mot 15-20 minutter hver vei på nåverende arbeidsplass. Sykkelturen er like deilig uansett lengde. Anbefales absolutt å sykle til jobben. .
skruf Skrevet 31. mai 2019 #5 Skrevet 31. mai 2019 Jeg sykler til jobb, synes det er veldig greit. Det er jo bra for helsa, i tillegg kommer jeg meg kjappere til og fra jobb siden jeg slipper bilkø og rushtrafikk. Og; drivstoffprisene er helt hinsides for tiden, så sparer mye penger på å sykle.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #6 Skrevet 31. mai 2019 Jeg sykler også til jobb, ca 5km. Det er ikke noe problem å sykle den avstanden, selv for utrente. Siden du spør i Trening- og kostholdforumet, går jeg ut fra du lurer på treningseffekten? Det vil komme an på hvor mye du gjør ut av det. Jeg ligger på ca 20 km /t i snittfart, altså et ganske bedagelig tempo, og forbrenner ca 70 kcal hver vei. Blir ikke i veldig mye bedre form av det altså, men alle monner drar tross alt. Og som andre har nevnt, det er godt å få frisk luft og bevege på kroppen, og sykling er ikke stress når du har gjort det noen ganger. Anbefales!:) Anonymkode: 2631d...9d8
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #7 Skrevet 31. mai 2019 Treningseffekt kommer jo også an på hvor mye stigning det er på de 5 km. Jeg må sykle over et lite "fjell", og har 200 m stigning på vei hjem fra jobb. Dette ila de første 3 km. Da er pulsen ganske så annerledes enn om jeg sykler på flatmark. Jeg gadd ikke sykle da jeg hadde kort vei til jobb, typ 6 km. Det tok så mye tid å skifte og dusje og styre på med sykkelparkering og oppheng i tørkeskap og ordne hår og sminke osv, i forhold til treningsgevinsten av det hele, og bussen tok mye kortere tid da. Kunne selvsagt lagt inn omveier, men det fristet ikke å legge til ekstra tid. Anonymkode: 53683...ce1
Tvist Skrevet 31. mai 2019 #8 Skrevet 31. mai 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere som sykler til jobb, har dere merket noen forskjell? Er det verdt «stresset»? Jeg har ca. 5 km å sykle, vurderer å begynne. Anonymkode: 6480f...d08 Synes ikke det er stress, mer stress å ta bussen. Jeg sykler hver dag, hele året. Er litt stress når det snør, men ellers går det fint.Sparer penger på transport og sparer miljøet.Samt at jeg blir i bedre form. 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #9 Skrevet 31. mai 2019 Jeg bruker ca 25-30min hver vei, verdt det! Slipper å kjøre bil og kø, raskere. Er det kjølig tar jeg buss. Dere som sykkler ned mot null grader, hva bruker dere i ansiktet mot kalde luften? Blir så lett forkjølet når tempen nærmer seg 0-5grader+. Kalde luften som går inn i nese og munn sikkert. Anonymkode: ef52a...9fc
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #10 Skrevet 31. mai 2019 Jeg har også lyst til å begynne men formen må opp først. Har ikke dusj mulighet på jobben og i følge google maps tar det 30 min å sykle. Da bruker jeg trolig 45-60 min. Anonymkode: cb6ae...cbc
Tvist Skrevet 1. juni 2019 #11 Skrevet 1. juni 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker ca 25-30min hver vei, verdt det! Slipper å kjøre bil og kø, raskere. Er det kjølig tar jeg buss. Dere som sykkler ned mot null grader, hva bruker dere i ansiktet mot kalde luften? Blir så lett forkjølet når tempen nærmer seg 0-5grader+. Kalde luften som går inn i nese og munn sikkert. Anonymkode: ef52a...9fc Bruker buff eller skjerf.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #12 Skrevet 1. juni 2019 Sykler en mil hver vei, er ikke i spesielt god form og har elsykkel. Dusjer ikke. Jeg sykler bare fordi jeg synes det er mindre stress og godt å være ute, slipper å forholde meg til kollektivtransport osv 😊 Anonymkode: ee1fc...233
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #13 Skrevet 1. juni 2019 Har ingen mulighet til å dusje, men blir ikke så svett. Mest flatt og nedover til jobb, hjem er det motsatt.... 🙂 Anonymkode: ef52a...9fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå