Gjest Anonymous Skrevet 28. april 2005 #1 Skrevet 28. april 2005 Kjøpte meg en laptop, der et program (e-trust) mot evt virus fulgte med. Men programvaren må vel oppgraderes, og hva gjør man da? Siden den fulgte med på kjøpet regner jeg med at jeg er eier av programvaren, men jeg vil gjerne få til en automatisk oppdatering, men hvordan?? (man går jo ikke hver uke og kjøper seg nytt antivirusprogramvare...) vega
Dru Skrevet 28. april 2005 #2 Skrevet 28. april 2005 Du åpner programmet og går på følgende: Scanner -> Signature update options, og haker av for Enable Scheduled download. Så stiller du inn når på døgnet den skal laste ned, og hvor ofte.
Gjest Anonymous Skrevet 28. april 2005 #3 Skrevet 28. april 2005 Takk for svar. Skal ordne med det nå. Er så lite datanerd at jeg må skrive opp svaret ditt, nesten - for å få det til, men skal fikse det. vega
Gjest Anonymous Skrevet 28. april 2005 #4 Skrevet 28. april 2005 Det gikk ikke så greit, jeg skulle registrere meg som eier av programvaren, men en feil oppstod...så jeg mislyktes... For prøve etterpå... (eller få noen andre til å se på saken, jeg er sånn; at dører låses fra innsiden uten at det er noen der, nøkler slutter å virke osv osv... dvs andre reagerer også, for det skjer kun når jeg er tilstede... (uten at jeg har tenkt tanken...) dvs de påstår at det aldri skjer uten at jeg er der, men... Jeg burde kanskje blitt it-ingeniør og hatt ansvaret for sikkerheten til Norges Bank... vega
Gjest Anonymous Skrevet 28. april 2005 #5 Skrevet 28. april 2005 Må jeg KJØPE oppgradering på eTrust antivirusprogramvaren? Jeg har jo kjøpt den... men soleklart - det koster... (hvor kan jeg laste ned gratis oppdatering- går over til f.eks norton nå... dette likte jeg ikke særlig...) Er ikke vant til å kjøpe programvare, eller virusbeskyttelse... pga at min eks var en it-nerd... vega
Cronos Skrevet 28. april 2005 #6 Skrevet 28. april 2005 Det gikk ikke så greit, jeg skulle registrere meg som eier av programvaren, men en feil oppstod...så jeg mislyktes... For prøve etterpå... (eller få noen andre til å se på saken, jeg er sånn; at dører låses fra innsiden uten at det er noen der, nøkler slutter å virke osv osv... dvs andre reagerer også, for det skjer kun når jeg er tilstede... (uten at jeg har tenkt tanken...) dvs de påstår at det aldri skjer uten at jeg er der, men... Jeg burde kanskje blitt it-ingeniør og hatt ansvaret for sikkerheten til Norges Bank... vega Hehehe....
Dru Skrevet 28. april 2005 #7 Skrevet 28. april 2005 Må jeg KJØPE oppgradering på eTrust antivirusprogramvaren? Jeg har jo kjøpt den... men soleklart - det koster... Hvis du har kjøpt programmet, noe du har når det fulgte med en ny PC, så skal du ikke betale for noe mer. Oppdateringene du snakker om er signaturer, altså det som gjør at programmet kjenner igjen diverse virus og følgelig kan gi deg beskjed hvis du har virus. Normalt sett ligger hvor det lastes ned fra forhåndsdefinert i selve programmet, så det skal ikke by på problemer å sette det opp. At du må registrere deg som bruker av programmet er ikke så unaturlig. Men du skal heller ikke betale noe. Jeg har selv eTrust, og opplevde i begynnelsen litt problemer med det samme. Jeg fikk ikke lastet ned signaturer, så jeg var i praksis ubeskyttet. Dette løste seg ved å avinstallere og installere igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå