AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #1 Skrevet 30. mai 2019 Føler det er så mange som ikke har begrepsforståelsen i orden? Ikke at det nødvendigvis er så enkle begreper å definere. Så har man liberalist begrepet inni denne suppa av begreper folk liker å slå rundt seg med. Jeg får ofte litt vibber om at folk ikke aner hva de snakker om. Anonymkode: d28f9...319 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #2 Skrevet 31. mai 2019 Hva som kjennetegner disse er stort ego, ikke klare å empati og se «det store bildet», at verden skal være etter bestemte rammer. Disse kan vøre uklare og de ikke alltid selv, men hat er noe de har til felles. Overengasjerte i en type sak og jobbe for harde liverøt mot den «onden» de har valgt seg. Mindre reflekterte mennesker rett og slett. Anonymkode: 90cc0...cd6
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #3 Skrevet 31. mai 2019 Takk, veldig illustrativ 👍 Anonymkode: d28f9...319
Husholdning1 Skrevet 31. mai 2019 #4 Skrevet 31. mai 2019 (endret) En ekstremist er voldelig. En fascist er tilhenger av diktatur. En nazist vil ha etnisk rensing. En liberalist står ikke for noe av dette, men for maksimal frihet for enkeltmennesket. Endret 31. mai 2019 av Husholdning1 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #5 Skrevet 31. mai 2019 De leser Resett og stemmer FrP. Anonymkode: 36470...4b9 3
Commander Skrevet 31. mai 2019 #6 Skrevet 31. mai 2019 Fascist, nazist og nasjonalist blir et sekkebegrep på ondskap og generelt slemme mennesker. Tror veldig få er istand til å forklare forskjellen eller hva slags politisk system de egentlig vil ha. Mussolini var fascist, Hitler Nazist og de var slemme = Styresystem er feil. Pol Pot, Stalin, Enhver Hoxa, Lenin, Mai og deres kommunistisk politikk drepte mange flere drepte millioner. Langt flere en nazismen og fascismen. Men 10% av Oslos befolkning stemmer altså rødt. Pressen og skoleverket har vært alt for snill med den ideologien. Nazismen og fascisme er kastet på historiens søppeldynge. Kommunisme dukker opp i stadig nye drakter.
Husholdning1 Skrevet 31. mai 2019 #7 Skrevet 31. mai 2019 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: De leser Resett og stemmer FrP. Anonymkode: 36470...4b9 Eller Dagbladet og stemmer Høyre. Eller Rødt. Eller noe helt annet.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #8 Skrevet 31. mai 2019 Alle som er uenige med venstresiden. Anonymkode: aac15...802
NBA Skrevet 31. mai 2019 #9 Skrevet 31. mai 2019 37 minutter siden, Commander skrev: Fascist, nazist og nasjonalist blir et sekkebegrep på ondskap og generelt slemme mennesker. Tror veldig få er istand til å forklare forskjellen eller hva slags politisk system de egentlig vil ha. Mussolini var fascist, Hitler Nazist og de var slemme = Styresystem er feil. Pol Pot, Stalin, Enhver Hoxa, Lenin, Mai og deres kommunistisk politikk drepte mange flere drepte millioner. Langt flere en nazismen og fascismen. Men 10% av Oslos befolkning stemmer altså rødt. Pressen og skoleverket har vært alt for snill med den ideologien. Nazismen og fascisme er kastet på historiens søppeldynge. Kommunisme dukker opp i stadig nye drakter. Det er jo fordi ideologien til kommunismen er fantastisk, tenk deg et samfunn uten klasseforskjeller! Problemet er jo bare at det er så og si umulig å få til i praksis, for hvem er villig til å gå et tiår for å bli psykiater når du kan være ufaglært i noe annet og tjene like mye med den samme sosiale statusen? Kommunismen var ikke feil med disse personene du ramser opp, menneskesynet deres var. Og det er derfor nazismen, fascismen og ekstremismen er fæl, pga menneskesynet.
Husholdning1 Skrevet 31. mai 2019 #10 Skrevet 31. mai 2019 52 minutter siden, NBA skrev: Det er jo fordi ideologien til kommunismen er fantastisk, tenk deg et samfunn uten klasseforskjeller! Problemet er jo bare at det er så og si umulig å få til i praksis, for hvem er villig til å gå et tiår for å bli psykiater når du kan være ufaglært i noe annet og tjene like mye med den samme sosiale statusen? Kommunismen var ikke feil med disse personene du ramser opp, menneskesynet deres var. Og det er derfor nazismen, fascismen og ekstremismen er fæl, pga menneskesynet. Om man tenker etter - lnsker manseg egentlig et samfunn uten klasseforskjeller? Jeg gjør ikke det, for selv om det blir et samfunn hvor alle har det like greit, blir det et samfunn hvor alle har det like dårlig. Og ingen vil oppnå særlig ved å jobbe for det. At reell fattigdom bør bekjempes er en annen sak.
NBA Skrevet 31. mai 2019 #11 Skrevet 31. mai 2019 Helt enig, det vil aldri fungere. Tanken er dog i bunn og grunn fin, at alle skal ha det godt. 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #12 Skrevet 31. mai 2019 En høyreekstrem er vel ensbetydende med en rasist. Altså en person som mener at den hvite rase er overlegen, er mot raseblanding og vil ha null innvandring. En fascist er tilhenger av diktatur. Kan også være på venstresiden. Eller tilhenger av grønt diktatur eller kalifatet. En nazist er en høyreekstrem som vil ha diktatur. Anonymkode: 4a09e...781
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #13 Skrevet 31. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: En høyreekstrem er vel ensbetydende med en rasist. Altså en person som mener at den hvite rase er overlegen, er mot raseblanding og vil ha null innvandring. En fascist er tilhenger av diktatur. Kan også være på venstresiden. Eller tilhenger av grønt diktatur eller kalifatet. En nazist er en høyreekstrem som vil ha diktatur. Anonymkode: 4a09e...781 Jeg er i det som blir klassifisert og omtalt som et høyreekstremt miljø. Ingen jeg vet om mener at den hvite rase er overlegen. Null innvandring er heller ikke målet, for øvrig. Det finnes ulike typer innvandring, noe er bra og mye er dårlig. Anonymkode: e321d...a60
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #14 Skrevet 31. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er i det som blir klassifisert og omtalt som et høyreekstremt miljø. Ingen jeg vet om mener at den hvite rase er overlegen. Null innvandring er heller ikke målet, for øvrig. Det finnes ulike typer innvandring, noe er bra og mye er dårlig. Anonymkode: e321d...a60 Hvorfor blir dere da klassifisert som ekstreme? Jeg syns ikke folk som støtter resett og Document nødvendigvis er høyreekstreme... Anonymkode: 4a09e...781 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #15 Skrevet 31. mai 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor blir dere da klassifisert som ekstreme? Jeg syns ikke folk som støtter resett og Document nødvendigvis er høyreekstreme... Anonymkode: 4a09e...781 Vet ikke, jeg føler meg ikke veldig ekstremt akkurat. Hvis det hadde vært valg i dag hadde stemmen min gått til Selvstendighetspartiet. Hadde jeg bodd i Sverige hadde jeg stemt på Alternativ for Sverige. Det er de meningene jeg har og for meg er ikke det ekstreme meninger. Jeg ønsker et tradisjonelt samfunn, ingen innvandring fra ikke-vestlige land, ingen innvandring fra kulturer som ikke er forenelig med vår, jeg tror det er bedre å hjelpe folk i nærområdene og at det ikke gagner noen med slik innvandring vi har i dag. Meningene mine om forskjellige folkeslag kan backes opp med fakta og forskning, selv om forskningsresultatene ikke er politisk korrekte. Mye av problemene vi har i dagens samfunn stammer fra innvandring fra ikke-vestlige land. Og dersom vi ikke måtte fokusere så mye på de som kommer hit, som vi egentlig ikke har noe ansvar for i det hele tatt, så kunne vi tatt tak i de problemene vi har fra før. Vi har ikke et perfekt samfunn, men vi kunne vært ganske nære. Den norske stat har ansvar først og fremst for egne borgere, slik det er nå virker det som at det har gått litt i glemmeboken. Og det gjelder veldig mange andre europeiske land også. Anonymkode: e321d...a60 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #16 Skrevet 31. mai 2019 Høyreekstrem er et tulle uttrykk. Anonymkode: 48871...89d
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #17 Skrevet 31. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke, jeg føler meg ikke veldig ekstremt akkurat. Hvis det hadde vært valg i dag hadde stemmen min gått til Selvstendighetspartiet. Hadde jeg bodd i Sverige hadde jeg stemt på Alternativ for Sverige. Det er de meningene jeg har og for meg er ikke det ekstreme meninger. Jeg ønsker et tradisjonelt samfunn, ingen innvandring fra ikke-vestlige land, ingen innvandring fra kulturer som ikke er forenelig med vår, jeg tror det er bedre å hjelpe folk i nærområdene og at det ikke gagner noen med slik innvandring vi har i dag. Meningene mine om forskjellige folkeslag kan backes opp med fakta og forskning, selv om forskningsresultatene ikke er politisk korrekte. Mye av problemene vi har i dagens samfunn stammer fra innvandring fra ikke-vestlige land. Og dersom vi ikke måtte fokusere så mye på de som kommer hit, som vi egentlig ikke har noe ansvar for i det hele tatt, så kunne vi tatt tak i de problemene vi har fra før. Vi har ikke et perfekt samfunn, men vi kunne vært ganske nære. Den norske stat har ansvar først og fremst for egne borgere, slik det er nå virker det som at det har gått litt i glemmeboken. Og det gjelder veldig mange andre europeiske land også. Anonymkode: e321d...a60 Jeg er enig med deg, men vokter meg vel for å ytre disse meningene til alle. Jeg anser meg IKKE som høyreekstrem. Syns forøvrig skillet mellom venstre- og høyreaksen begynner å bli uaktuelt. Det blir mer og mer et skille mellom globalisme/liberalisme på den ene sida og nasjonalisme og selvstyre på den andre... Anonymkode: 4a09e...781
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #18 Skrevet 31. mai 2019 En høyre-ekstrem/nazist/rasist er det samme og er betegnelsen på alle som er uenig med deg. Anonymkode: 4e862...c83
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #19 Skrevet 31. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er enig med deg, men vokter meg vel for å ytre disse meningene til alle. Jeg anser meg IKKE som høyreekstrem. Syns forøvrig skillet mellom venstre- og høyreaksen begynner å bli uaktuelt. Det blir mer og mer et skille mellom globalisme/liberalisme på den ene sida og nasjonalisme og selvstyre på den andre... Anonymkode: 4a09e...781 Jeg anser heller ikke meg selv som høyreekstrem, men andre anser meg for å være det. På KG feks er det ikke få ganger jeg har blitt kalt rasist, nazist, Hitler og Eva Braun. Anonymkode: e321d...a60
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå