Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 Populært innlegg #1 Skrevet 30. mai 2019 Jeg har jobbet på restaurant i 5 år, og er så lei av hvordan folk kan behandle og snakke til oss som serverer. Hva er det med folk som gjør at de behandler servitører som dritt under skoen sin? 1. JA, du betaler mer for glutenfritt brød uten at du må lage en scene over det. Dersom du faktisk hadde hatt cøliaki eller glutenallergi ville du fått støtte. Glutenfritt brød er like dyrt for oss å kjøpe inn som for deg hjemme, så hvorfor skal vi gi deg det «gratis»? Hold deg hjemme om du har allergier av alle slag og ikke kan betale for det du spiser når vi tilrettelegger for å gi deg det du vil ha. 2. Jeg er ikke en hund. Er så sykt lei av folk som knipser som jeg skulle vært husdyret deres. Om jeg går med to hender fulle, ikke knips og hoi å forvent at jeg skal stå der å snakke med deg i 5 minutter med tunge tallerken og glass i hendene. Lær deg manerer, folkeskikk og tålmodighet. 3. Når du går på restaurant og sitter å har samtale med vennene dine er det helt sikkert kjempe festlig. Men jeg må gjøre jobben min. Om jeg spør deg hva du vil ha å drikke så svar. Er så mange som overser når man prøver å bestille og behandler deg som luft til de er ferdig med samtalen. Om du ikke tåler å bli avbrutt så lag en jentekveld hjemme isteden. OG dersom jeg går når du ikke svarer presiserer du faen meg å bli sur for du ikke får bestilt drikke pånytt det ene sekundet dere ikke snakker. 4. Folk som snakker dritt om servicen eller restauranten når du står vedsiden av å vasker bord. De vil man skal høre hva de har å si, men tørr ikke si det direkte. Voksne mennesker. Dersom du forklarer problemet er jeg mer enn villig til å løse opp, men om du forventer at jeg skal stå å høre på at du snakker dritt til vennnene dine mens jeg står rett bak - glem det! Voks opp Dette er bare halvparten av tingene, og uansett hvor mange fine mennesker jeg møter av gjester så ødelegger slike ting som dette gleden over jobben min. Tenk dere om, du er ikke i posisjon til å behandle oss som dritt bare fordi du har betalt penger. Vi er verken slaver, bikkjer eller luft. Du betaler for god service, men det er måte på!! Og dette gjelder selvfølgelig ikke 80% av dere der ute, da som oftest er alle hyggelige og kjempe trivelige mennesker. Men de 20% ødelegger mye! Anonymkode: 95f2e...3bd 81
jabx Skrevet 30. mai 2019 #2 Skrevet 30. mai 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: 2. Jeg er ikke en hund. Er så sykt lei av folk som knipser som jeg skulle vært husdyret deres. Om jeg går med to hender fulle, ikke knips og hoi å forvent at jeg skal stå der å snakke med deg i 5 minutter med tunge tallerken og glass i hendene. Lær deg manerer, folkeskikk og tålmodighet. Hvordan skal man påkalle oppmerksomheten din hvis du ikke følger med da? Skal man bare sitte pent og vente og håpe at noen kommer over og spør? 14
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #4 Skrevet 30. mai 2019 Akkurat nå, jabx skrev: Hvordan skal man påkalle oppmerksomheten din hvis du ikke følger med da? Skal man bare sitte pent og vente og håpe at noen kommer over og spør? Man kan vinke, gi øyenkontakt og da kommer man bort med engang. Løfte opp hånden. Mange mulighetheter som resten av de 80% klarer å tenke seg til. Jeg følger med, det gjør også mine kollegaer. Vi har 94% fornøyde kunder, noe som er helt sykt ut ifra statistikker fra resturantbransjen Anonymkode: 95f2e...3bd 37
Gjest Krampus Skrevet 30. mai 2019 #5 Skrevet 30. mai 2019 En jeg var på date med plystret mens han knipset på kelneren. Var så flau at jeg turte ikke engang se rundt meg.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #6 Skrevet 30. mai 2019 1 minutt siden, batcat skrev: En jeg var på date med plystret mens han knipset på kelneren. Var så flau at jeg turte ikke engang se rundt meg. Takk!! Ja det er både flaut og frekt. Man må finne seg i mye, alt i fra seksuelle kommentarer til folk som kaller deg stygg. Likevel skal man stå å svelge alt og smile og være profesjonell. Har til og med blitt slått pga. nektet drikke til en 50 år gammel dame som påsto hun var edru når hun var tydelig beruset. Blir helt sjokkert Anonymkode: 95f2e...3bd 9
jabx Skrevet 30. mai 2019 #7 Skrevet 30. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man kan vinke, gi øyenkontakt og da kommer man bort med engang. Løfte opp hånden. Mange mulighetheter som resten av de 80% klarer å tenke seg til. Jeg følger med, det gjør også mine kollegaer. Vi har 94% fornøyde kunder, noe som er helt sykt ut ifra statistikker fra resturantbransjen Anonymkode: 95f2e...3bd Det er ikke alltid det hjelper å sitte og vifte og stirre. Da sitter man der som en idiot uten at noen får med seg at man trenger service. 4
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #8 Skrevet 30. mai 2019 2 minutter siden, batcat skrev: En jeg var på date med plystret mens han knipset på kelneren. Var så flau at jeg turte ikke engang se rundt meg. Det er helt krise. Kjenner ingen som gjør sånt. I Burma smatter man for å påkalle oppmerksomheten til servitøren. Helt vanlig der, helt uhørt mange andre steder. Anonymkode: 6a3fb...246 6
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #9 Skrevet 30. mai 2019 Akkurat nå, jabx skrev: Det er ikke alltid det hjelper å sitte og vifte og stirre. Da sitter man der som en idiot uten at noen får med seg at man trenger service. Man vifter når servitøren går forbi. Jeg står ikke i ro ett sekund på jobb men passer på å se på alle bord slik at jeg gir kunden mulighet til å ta kontakt. Har opplæring i å lese mennesker og deres kroppsspråk, så den knipsingen er overhode ikke nødvendig. Du sitter selvfølgelig ikke å stirrer ut i luften, du gir øyenkontakt til din servitør Anonymkode: 95f2e...3bd 18
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #10 Skrevet 30. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk!! Ja det er både flaut og frekt. Man må finne seg i mye, alt i fra seksuelle kommentarer til folk som kaller deg stygg. Likevel skal man stå å svelge alt og smile og være profesjonell. Har til og med blitt slått pga. nektet drikke til en 50 år gammel dame som påsto hun var edru når hun var tydelig beruset. Blir helt sjokkert Anonymkode: 95f2e...3bd Du har min medfølelse! Anonymkode: 6a3fb...246 5
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #11 Skrevet 30. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er helt krise. Kjenner ingen som gjør sånt. I Burma smatter man for å påkalle oppmerksomheten til servitøren. Helt vanlig der, helt uhørt mange andre steder. Anonymkode: 6a3fb...246 Haha dette var litt morsomt da om man ser det for seg Anonymkode: 95f2e...3bd 5
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #12 Skrevet 30. mai 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har jobbet på restaurant i 5 år, og er så lei av hvordan folk kan behandle og snakke til oss som serverer. Hva er det med folk som gjør at de behandler servitører som dritt under skoen sin? 1. JA, du betaler mer for glutenfritt brød uten at du må lage en scene over det. Dersom du faktisk hadde hatt cøliaki eller glutenallergi ville du fått støtte. Glutenfritt brød er like dyrt for oss å kjøpe inn som for deg hjemme, så hvorfor skal vi gi deg det «gratis»? Hold deg hjemme om du har allergier av alle slag og ikke kan betale for det du spiser når vi tilrettelegger for å gi deg det du vil ha. 2. Jeg er ikke en hund. Er så sykt lei av folk som knipser som jeg skulle vært husdyret deres. Om jeg går med to hender fulle, ikke knips og hoi å forvent at jeg skal stå der å snakke med deg i 5 minutter med tunge tallerken og glass i hendene. Lær deg manerer, folkeskikk og tålmodighet. 3. Når du går på restaurant og sitter å har samtale med vennene dine er det helt sikkert kjempe festlig. Men jeg må gjøre jobben min. Om jeg spør deg hva du vil ha å drikke så svar. Er så mange som overser når man prøver å bestille og behandler deg som luft til de er ferdig med samtalen. Om du ikke tåler å bli avbrutt så lag en jentekveld hjemme isteden. OG dersom jeg går når du ikke svarer presiserer du faen meg å bli sur for du ikke får bestilt drikke pånytt det ene sekundet dere ikke snakker. 4. Folk som snakker dritt om servicen eller restauranten når du står vedsiden av å vasker bord. De vil man skal høre hva de har å si, men tørr ikke si det direkte. Voksne mennesker. Dersom du forklarer problemet er jeg mer enn villig til å løse opp, men om du forventer at jeg skal stå å høre på at du snakker dritt til vennnene dine mens jeg står rett bak - glem det! Voks opp Dette er bare halvparten av tingene, og uansett hvor mange fine mennesker jeg møter av gjester så ødelegger slike ting som dette gleden over jobben min. Tenk dere om, du er ikke i posisjon til å behandle oss som dritt bare fordi du har betalt penger. Vi er verken slaver, bikkjer eller luft. Du betaler for god service, men det er måte på!! Og dette gjelder selvfølgelig ikke 80% av dere der ute, da som oftest er alle hyggelige og kjempe trivelige mennesker. Men de 20% ødelegger mye! Anonymkode: 95f2e...3bd Du valgte karrieren din, og du kan bare forvente å få de kravene oppfylt avhengig av utdanningsnivået ditt. Nå sier jeg ikke at det er akseptabelt å oppføre seg slik som du beskriver, men det kom vel ikke som et sjokk for deg når du valgte yrke akkurat? Alle yrker har sine downsides. Da er det vel bare å sette seg ned på skolebenken å gjøre en innsats. Hard work pays off har jeg hørt. Anonymkode: 9aff9...4a4 4
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #13 Skrevet 30. mai 2019 Helt enig med deg trådstarter. Har selv jobbet i restaurantbransjen i mange år, og aldri mer. Nå skal det sies at det finnes mange skjønne kunder det ute, flotte folk, men så er det alltids noen som må oppføre seg dritt. Anonymkode: 9d8c9...288 6
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 Populært innlegg #14 Skrevet 30. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du valgte karrieren din, og du kan bare forvente å få de kravene oppfylt avhengig av utdanningsnivået ditt. Nå sier jeg ikke at det er akseptabelt å oppføre seg slik som du beskriver, men det kom vel ikke som et sjokk for deg når du valgte yrke akkurat? Alle yrker har sine downsides. Da er det vel bare å sette seg ned på skolebenken å gjøre en innsats. Hard work pays off har jeg hørt. Anonymkode: 9aff9...4a4 Jeg er ferdig utdannet om 2 uker med master. Men som student trenger man jobb, og da har man ikke alle muligheter til å velge å vrake. Hard work pays off ja, jeg jobber 50% i tillegg til 100% studium så dette trenger du ikke være overlegen å fortelle meg om Anonymkode: 95f2e...3bd 76
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 Populært innlegg #15 Skrevet 30. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du valgte karrieren din, og du kan bare forvente å få de kravene oppfylt avhengig av utdanningsnivået ditt. Nå sier jeg ikke at det er akseptabelt å oppføre seg slik som du beskriver, men det kom vel ikke som et sjokk for deg når du valgte yrke akkurat? Alle yrker har sine downsides. Da er det vel bare å sette seg ned på skolebenken å gjøre en innsats. Hard work pays off har jeg hørt. Anonymkode: 9aff9...4a4 Hva er dette for noe tull? Mange i restaurant og utelivsbransjen har utdanning av noe slag. Selv har jeg fagbrev som kokk og en bachelorgrad fra UiO. Det at man jobber i en restaurant betyr ikke at man ønsker å bli behandlet som dritt. Anonymkode: 9d8c9...288 67
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #16 Skrevet 30. mai 2019 Jeg blir flau på vegne av idioter som kjefter og kaller servitør stygge ting foran alle andre. Av og til så ber jeg dem roe seg ned og slutte å oppføre seg som en idiot. Det er bare flaut. Jeg spiser ofte ute og klarer heldigvis å oppføre meg:) Anonymkode: 07b58...667 13
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #17 Skrevet 30. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt enig med deg trådstarter. Har selv jobbet i restaurantbransjen i mange år, og aldri mer. Nå skal det sies at det finnes mange skjønne kunder det ute, flotte folk, men så er det alltids noen som må oppføre seg dritt. Anonymkode: 9d8c9...288 Ja er utrolig mange skjønne mennesker, og derfor er jobben veldig givende men de som oppfører seg dritt ødelegger virkelig! Tror det er svært vanskelig for andre å skjønne som ikke har jobbet her selv eller innenfor service Anonymkode: 95f2e...3bd 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #18 Skrevet 30. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ferdig utdannet om 2 uker med master. Men som student trenger man jobb, og da har man ikke alle muligheter til å velge å vrake. Hard work pays off ja, jeg jobber 50% i tillegg til 100% studium så dette trenger du ikke være overlegen å fortelle meg om Anonymkode: 95f2e...3bd 👏👏👏 Anonymkode: 07b58...667 8
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #19 Skrevet 30. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva er dette for noe tull? Mange i restaurant og utelivsbransjen har utdanning av noe slag. Selv har jeg fagbrev som kokk og en bachelorgrad fra UiO. Det at man jobber i en restaurant betyr ikke at man ønsker å bli behandlet som dritt. Anonymkode: 9d8c9...288 Takk!! Servicebransjen er faktisk utrolig krevende, og jeg kan vedde på at det er mer krevende enn mange av de høyere utdanningene. Leste ett sted at servitører ig kokker er under samme stress som nervekirurger Anonymkode: 95f2e...3bd 16
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #20 Skrevet 30. mai 2019 Jeg får ikke støtte for min cøliaki. Det har de sluttet med. Jeg betaler faktisk som regel ikke mer for glutenfritt brød på restaurant, og er heller ikke en person som klager over ting. Anonymkode: b59ec...db7 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå