Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Karli
Skrevet (endret)

..

Endret av Karli
Ønsker tråden slettet
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Stått opp på feil fot i dag?

Anonymkode: e2c10...23c

• Liker 9
Skrevet

Hvordan kan noen være nesten søster....? 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Har dere flyttet litt for fort sammen? Det virker jo ikke som om du og samboeren din kjenner hverandre. 

Jeg tenker at dette ikke er kritikk, men misforståelser, som igjen bunner ut i at dere ikke kjenner hverandre ordentlig. 

Anonymkode: 9f14f...c2d

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Spesielt av han å bli sur for det. Høres for meg ut som en snobb. Hvor fort flyttet dere sammen egentlig?

Anonymkode: 7588c...088

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er et dårlig tegn. Du kjenner vel "etikken" blant dine gamle venner best og bedre enn han, og det burde han forstå av seg selv, hvis han har vært nogenlunde normalt sosialisert. 

Anonymkode: d385f...677

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stått opp på feil fot i dag?

Anonymkode: e2c10...23c

Mye mulig, så klarte å holde kjeft. Han kaller seg " etikette-politiet" og det gjorde ikke saken bedre

Anonymkode: 1656c...26b

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spesielt av han å bli sur for det. Høres for meg ut som en snobb. Hvor fort flyttet dere sammen egentlig?

Anonymkode: 

Det jeg er redd for, at han rett og slett er en snobb. Fikk lyst til å si til han at han får finne en som matcher hans høye standarder. Jeg har aldri fått høre at jeg er frekk, og jeg tror jeg er veldig observant. Ser om alle har det de skal ha, hjelper til. 

Han er veldig snill, men stuck up og snobbete. Jeg fikk det helt i vrangstrupen. Usikker på om jeg takler dette i lengden

AnonymBruker
Skrevet

Du får forklare han at du vet bedt hva som passer deg blant dine venner (eller lignende), det er jo en selvfølge spør du meg. Så ser du hvordan han reagerer. Tenker det er viktigst, uenige om ulike ting kommer dere til å være mange ganger. 

Anonymkode: f9e00...1a4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mye mulig, så klarte å holde kjeft. Han kaller seg " etikette-politiet" og det gjorde ikke saken bedre

Jeg hadde svart noe sånt som 'etikette meg her og etikette meg der, jeg vet da vel best hvordan jeg og mine venninner pleier å gjøre det, hm?' 

Han er tydeligvis vant med mer formelle middager, mens du og venninna di pleier å ha en mer 'kurvfest' tilnærming der dere tar med noe hver og deler på det som er. Og det må han evne å forstå, akseptere og tilpasse seg. 

Anonymkode: c843a...cc7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor oppdaget du ikke at han er en snobb før du ble samboer? 

Anonymkode: cc833...7e4

• Liker 1
Skrevet

Hvor lenge var dere kjærester før dere flyttet sammen? Dere høres veldig forskjellig ut. 

Veldig spesielt av han å være etikettepoliti i en vennegjeng som du kjenner best, og kanskje ikke noe god match for deg når du blir irritert av hans belærende vesen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eneste jeg reagerer på er at du beskriver responsen hans som "sur". Ikke sikkert han hadde oppfattet hvor nær denne venninnen var, og hva som er etablert praksis mellom dere. 

Det å diskutere hva som er passende å ta med seg og ikke gjør vi selv etter 9 års ekteskap, en av fordelene med å være så nær en annen er at man kan være helt åpen om slike ting, og hjelpe hverandre om den ene bommer litt på etiketten.

Det sagt, om vi skal til hans foreldre, jeg sier "burde vi kjøpt med xxx?" og han svarer nei, da er det hans beslutning. 

Anonymkode: 0f458...51d

• Liker 3
Gjest Karli
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eneste jeg reagerer på er at du beskriver responsen hans som "sur". Ikke sikkert han hadde oppfattet hvor nær denne venninnen var, og hva som er etablert praksis mellom dere. 

Det å diskutere hva som er passende å ta med seg og ikke gjør vi selv etter 9 års ekteskap, en av fordelene med å være så nær en annen er at man kan være helt åpen om slike ting, og hjelpe hverandre om den ene bommer litt på etiketten.

Det sagt, om vi skal til hans foreldre, jeg sier "burde vi kjøpt med xxx?" og han svarer nei, da er det hans beslutning. 

Ja, ble paff og veldig sur. Tenkte at jeg kanskje overdrev sterkt ved å lage et nummer ut av det og holdt munnen. Det er jo sant at vi kan lære av hverandre. Jeg liker ikke frekke folk, så der er vi enige.

Det jeg ikke likte var den belærende holdningen og det å tenke at man er så feilfri at man kaller seg etikettepoliti.  Familien min og vennekretsen min hadde grøsset av en sånn kommentar. Tror egentlig ikke familien hans er så stiv, men den snobbegreia er en del av hans image pga.statusstrebing osv.

AnonymBruker
Skrevet

Du har igrunnen ikke sagt noe pent eller positivt om han. Tror nok dette blir et kort forhold. 

Anonymkode: bf5ec...d65

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke reagert. Han skal tross alt møte henne for første gang. Da vil man gi et godt inntrykk hvertfall hvis dette er ei venninne som betyr mye for deg. Sikker på at det ikke kom litt feil ut og det ble misforstått fra deres begge side?  

Jeg er også opptatt av etikette og tar med ekstra vin til nye mennesker jeg ikke har møtt før. 

Anonymkode: d173d...8a1

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Karli skrev:

Ja, ble paff og veldig sur. Tenkte at jeg kanskje overdrev sterkt ved å lage et nummer ut av det og holdt munnen. Det er jo sant at vi kan lære av hverandre. Jeg liker ikke frekke folk, så der er vi enige.

Det jeg ikke likte var den belærende holdningen og det å tenke at man er så feilfri at man kaller seg etikettepoliti.  Familien min og vennekretsen min hadde grøsset av en sånn kommentar. Tror egentlig ikke familien hans er så stiv, men den snobbegreia er en del av hans image pga.statusstrebing osv.

Det som slo meg er at vi hadde noen slike diskusjoner i begynnelsen av forholdet. For meg var jo alt av hans familie og venner nye (og jeg for dem). Han mente vi bare skulle ringe på og si hei til slekt av han, uten å avtale først. De har alltid hatt en avslappet holdning til det i familien. Dette ble en diskusjon, da mitt argument er at det er annerledes når jeg er helt ny for dem. De har kanskje interesse av at badet er litt renere, og at de har noe å servere, enn om han kommer alene. Han forstod ikke dette, og mente jeg var vanskelig. 

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det som slo meg er at vi hadde noen slike diskusjoner i begynnelsen av forholdet. For meg var jo alt av hans familie og venner nye (og jeg for dem). Han mente vi bare skulle ringe på og si hei til slekt av han, uten å avtale først. De har alltid hatt en avslappet holdning til det i familien. Dette ble en diskusjon, da mitt argument er at det er annerledes når jeg er helt ny for dem. De har kanskje interesse av at badet er litt renere, og at de har noe å servere, enn om han kommer alene. Han forstod ikke dette, og mente jeg var vanskelig. 

Der er jeg helt enig med din samboer 

Anonymkode: dfa92...549

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Der er jeg helt enig med din samboer 

Anonymkode: dfa92...549

Da får vi være enige om å være uenige. 

Jeg kommer ikke uanmeldt på besøkt til personer jeg aldri har møtt før. Så enkelt er det. 

Og mannen er nå enig. Etter et-par uheldige runder der personen vi besøkte på ingen måte forventet besøk av ukjente, og gjerne skulle gitt et annet førsteinntrykk. (han fikk en skyllebøtte i etterkant...) 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...