AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #1 Skrevet 30. mai 2019 Jeg vet at noen barnehager har stengt i juli. Er det da slik at barnehagelærere har fri da, eller hvordan fungerer det? I så fall, har de krav på mer ferie utenom den måneden da? Anonymkode: f5a02...f81
Frostrose Skrevet 30. mai 2019 #2 Skrevet 30. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet at noen barnehager har stengt i juli. Er det da slik at barnehagelærere har fri da, eller hvordan fungerer det? I så fall, har de krav på mer ferie utenom den måneden da? Anonymkode: f5a02...f81 De har stort sett 4 uker +1 dag. Mange barnehager har åpent hele sommeren. De fleste får 3 uker sammenhengende i fellesferien (man har rett på dette i følge arbeidsmiljøloven). Da har avdelingene vikarer, eller redusert bemanning. Derfor må barnehagene vite på forhånd når barna skal ta ut sin ferie.
Morgenrøden Skrevet 30. mai 2019 #3 Skrevet 30. mai 2019 Jeg har fem uker ferie. Barnehagen har fra i år tre uker sommerstengt, hvor bare en barnehage i bydelen er åpen for de barna som trenger plass disse ukene. Det bemannes etter påmeldte barn, resten får ferie. Resterende ferie prøver i vi å ta ut når vi vet det er mindre barn i barnehagen. Det er ikke forskjell på barnehagelærere og andre ansatte i barnehagen, annet enn at alle barnehagelærerne/ped.lederne ikke kan ha fri samtidig annet enn når barnehagen er stengt. 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #4 Skrevet 30. mai 2019 19 minutter siden, Frostrose skrev: De har stort sett 4 uker +1 dag. Mange barnehager har åpent hele sommeren. De fleste får 3 uker sammenhengende i fellesferien (man har rett på dette i følge arbeidsmiljøloven). Da har avdelingene vikarer, eller redusert bemanning. Derfor må barnehagene vite på forhånd når barna skal ta ut sin ferie. *ferieloven Anonymkode: 4e5de...49e
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #5 Skrevet 31. mai 2019 7 timer siden, Frostrose skrev: De har stort sett 4 uker +1 dag. Mange barnehager har åpent hele sommeren. De fleste får 3 uker sammenhengende i fellesferien (man har rett på dette i følge arbeidsmiljøloven). Da har avdelingene vikarer, eller redusert bemanning. Derfor må barnehagene vite på forhånd når barna skal ta ut sin ferie. Man har ikke krav på tre uker sammenhengende i fellesferien. Fellesferien er i uke 29,29 og 30. Man har krav på tre uker sammenhengende ferie mellom 1. juni og 30. september. Anonymkode: 51758...3d1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #6 Skrevet 31. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Man har ikke krav på tre uker sammenhengende i fellesferien. Fellesferien er i uke 29,29 og 30. Man har krav på tre uker sammenhengende ferie mellom 1. juni og 30. september. Anonymkode: 51758...3d1 Uke 28, 29 og 30.* Anonymkode: 51758...3d1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #7 Skrevet 31. mai 2019 I barnehagen sønnen min gikk, hadde de sommerstengt i tre uker i juli. Da hadde hele personalet i barnehagen fri og pålagt ferie naturligvis. Siden vi har fem uker ferie her i landet, så må de jo avvikle de siste to ukene på et eller annet tidspunkt også. Regner med at de får til en viss grad velge når i året de ønsker disse siste to ukene, som de fleste andre arbeidstakere. Kanskje bortsett fra i perioden under innkjøring av nye barn ved sesongstart etter ferien. Anonymkode: 07fc7...7e4 1
Frostrose Skrevet 31. mai 2019 #8 Skrevet 31. mai 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Man har ikke krav på tre uker sammenhengende i fellesferien. Fellesferien er i uke 29,29 og 30. Man har krav på tre uker sammenhengende ferie mellom 1. juni og 30. september. Anonymkode: 51758...3d1 Det er riktig! Blandet begrepene.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #9 Skrevet 31. mai 2019 I vår barnehage må vi gi beskjed om sommerferieukene til barnet i slutten av april og veiledende så skal barnet ha minst 3 uker sammenhengende (unntak gjøres nok ved behov). Så da kan barnehagen sette opp ferieturnus utifrå dette. De ber om tilsvarende rundt jul og påske (+ at de kartlegger om mange skal ha fri i feks vinter og høstferie for å kunne gi fridager for noen da). Så det blir vel som mange andre arbeidsplasser, man har sin 4+1 med ferie og ønsker seg ferieuker, men styrer setter opp slik at barnehagen er forsvarlig bemannet! Anonymkode: 442ae...8ee
-Missi- Skrevet 31. mai 2019 #10 Skrevet 31. mai 2019 I sommer har jeg 4 uker ferie, den ene uken er tjenestefri som er en slags vaktuke hvor jeg kan bli kalt inn på jobb. Da må telefonen være påskrudd og jeg må befinne meg max en time unna jobb, får jeg ingen beskjed innen klokken 10 kan jeg senke skuldrene og har dagen fri. Barnehagen er stengt 2 uker så da må alle ha ferie. Jeg har derfor denne sommeren ferie uke 27,28 og 29 og uke 26 er tjenestefri. Da har jeg igjen en uke av ferien som jeg skal bruke til jul, da har vi rullering og siden jeg jobbet sist jul får jeg fri denne julen. Tjenestefri er forresten et gode denne barnehagen har til barnehagelærere(jeg er pedleder og koordingeringsansvarlig for alle storbarns avdelinger i tilegg) da det er en svært belastet barnehage og bydel. Jeg som bor 1t unna jobb må egentlig være hjemme den uka og ikke gjøre noe spesielt, tilfelle noe akutt skjer og jeg må på jobb. Men er fornøyd likevel skal bli godt å få senket skuldrene noen hakk etter et tøft arbeidsår.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå